seriële link tussen 2 pc's werkt niet goed...?

vbimport

ik heb bij een faillissementsveiling voor weinig een pc extra “op de kop getikt” (Celeron 733 o.i.d. van Dell) en nu wilde ik 'm aan mijn Athlon-1000 hangen met een serieel kabeltje om spellen te kunnen spelen in multi-player mode, maar het werkt niet helemaal zoals ik wil. Dos-spelletjes (bijvoorbeeld Duke Nukem 3D, Red Alert in Dos-mode) doen het prima (de kabel zit in beide PC’s op COM-1), maar zodra ik een Windows-spel start (Red Alert via RA95.exe, of enig ander spel) gebeurt er helemaal niets. Beide pc’s blijven op “waiting to connect” staan.
Vreemd genoeg heb ik een programmaatje (Stargate for Windows) gedownload om files over te zenden via die seriële kabel en dan lukt het wel om verbinding te maken en files over te zenden (slooooooom BTW). Dus Windows wil wel bestanden oversturen, maar geen spelletjes-data doorgeven?!

De instellingen in alle spellen staan volgens mij goed, gewoon alles op COM1 gegooid en hoogste transfer-snelheid ingesteld (ook de andere geprobeerd, maar die werken ook niet).

Doe ik iets verkeerd, heb ik iets gemist?!

Weet niet of het hieraan kan liggen, maar ik reply toch maar. Heb je ook een netwerkkaart voor bijvoorbeeld kabel ofzo? Ik namelijk wel, en ik heb twee 3Com etherlink II kaartjes voor 3,50 kunnen krijgen, onder dos werkt het perfect, in windows 98 werkt het in principe ook wel, kan wel hdd’s bekijken en editen enzo, alleen het punt is dat spellen het in win98 niet doen, het komt volgens mij doordat er een conflict is ofzo met die netwerkkaart voor kabel, omdat in DOS het wel werkt. Wat je misschien kunt proberen is als je een netwerkkaart hebt, deze uit te schakelen, of even tijdelijk uit je mobo te trekken.

ZKHbaldo

in die “nieuwe” pc zit een netwerkkaart, maar daar doe ik verder niets mee, ik zal 'm eens loskoppelen, misschien dat er enig effect te merken is.
in mijn gewone pc (de Athlon) zit een ISDN-modem, maar voor de rest niets bijzonders (een hoop USB-zooi: printer, camera, scanner, optische uitgang voor geluid)

Edit:

misschien is het ook nog van belang dat op mijn Athlon Windows ME draait (ZONDER problemen!) en op de Celeron draait Win98

Originally posted by Crazy Bob

misschien is het ook nog van belang dat op mijn Athlon Windows ME draait (ZONDER problemen!) en op de Celeron draait Win98

Ik denk het haast niet, maar het is natuurlijk altijd te proberen hoe het gaat op dezelfde OS’en

moet je in windows niet eerst die directe kabelverbuinding openen?
en eventueel de protocols die het game gebruikt bij-installeren?

grtzz
poorhaas

in windows kan je een ‘directe kabelverbinding tussen twee PC’s’ als modem instellen. misschien dat dat helpt?

maar hoor je niet een paralelle kabel ipv een seriële te hebben? Met een paralelle kabel haalde ik vroeger in DOS tussen 2 486’s een overdrachtsnelheid van zo rond de 50 kb/sec

Originally posted by R0bby
maar hoor je niet een paralelle kabel ipv een seriële te hebben? Met een paralelle kabel haalde ik vroeger in DOS tussen 2 486’s een overdrachtsnelheid van zo rond de 50 kb/sec

niet voor games, daar is (bijna) geen ondersteuning voor

Originally posted by Crazy Bob
[B]ik heb bij een faillissementsveiling voor weinig een pc extra “op de kop getikt” (Celeron 733 o.i.d. van Dell) en nu wilde ik 'm aan mijn Athlon-1000 hangen met een serieel kabeltje om spellen te kunnen spelen in multi-player mode, maar het werkt niet helemaal zoals ik wil. Dos-spelletjes (bijvoorbeeld Duke Nukem 3D, Red Alert in Dos-mode) doen het prima (de kabel zit in beide PC’s op COM-1), maar zodra ik een Windows-spel start (Red Alert via RA95.exe, of enig ander spel) gebeurt er helemaal niets. Beide pc’s blijven op “waiting to connect” staan.
Vreemd genoeg heb ik een programmaatje (Stargate for Windows) gedownload om files over te zenden via die seriële kabel en dan lukt het wel om verbinding te maken en files over te zenden (slooooooom BTW). Dus Windows wil wel bestanden oversturen, maar geen spelletjes-data doorgeven?!

De instellingen in alle spellen staan volgens mij goed, gewoon alles op COM1 gegooid en hoogste transfer-snelheid ingesteld (ook de andere geprobeerd, maar die werken ook niet).

Doe ik iets verkeerd, heb ik iets gemist?! [/B]

Seriële kabel verbinding is de langzaamste verbinding tussen 2 computers dit is alleen leuk als je af en toe een doc. moet versturen naar je andere computer of een RAS verbinding moet leggen in een NT omgeving.Waarom ga je niet 2 goedkope (of dure 3comkaarten) halen?? .Dan kun je spellen spelen en je hebt meteen een snel netwerk en kun je eventueel je Internet delen.

:cool:

Heeft het niet te maken met de protocol ondersteuning waarvan de meeste spellen gebruik maken. Volgens mij kan je via serieel niet een ipx/spx of tcp/ip protocol gebruiken. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

nou ja ik ga wel een mini-netwerk aanleggen…