Scsi

vbimport

Ik heb momenteel een IDE cd-writer en wil een nieuwe kopen. Als ik nu een SCSI aanschaf is het dan voldoende om een SCSI kaart in m'n PC te zetten of moet ik dan ook een SCSI harde schijf en CD-rom aanschaffen..? Ik heb nu een IDE harde schijf, en ben een beetje een leek.

een scsi cdrom is aangeraden (maar niet noodzakelijk) het gaat dan veel beter gaan bij het on-the-fly kopieren van cd’s

een scsi HD zou ik niet aanraden tenzij je zeer rijk ben, die HD’en zijn uitermate duur… (wel sneller)

groeten

ik zou alleen een scsi brander kopen, een scsi cdrom is niet echt nodig wel sneller maar ook 2 keer zo duur.
een scsi hd is niet te betalen + een van de nieuwse ide hd’s zijn ook erg snel en een stuk groter,
je kan alleen een scsi brander doen je hoeft dan niet een scsi cdrom en hd !!

nou de prijs van SCSI hd’s valt wel mee al zijn ze iets duurder dan IDE schijven.

Ik heb in mijn system een plextor cd reader en een plextor cd-writer beide zijn scsi.
Dit is natuurlijk het beste oplossing voor ‘on the fly’ recording dus van CD naar CD. Mijn hd is echter IDE en ik heb er nooit problemen mee gehad.

dus antwoord op jou vraag IDE en SCSI werken wel goed samen en ik zie geen reden waarom je een SCSI HD aan moet schafen.

Voordeel van SCSI apparaten is dat ze in het algemeen minder processor belasting veroorzaken dit in verband met de on-board processor’s op de meeste scsi kaarten en je kan veel meer devices aanhangen 7 tot 15 devices afhankelijk van welke scsi kaart je koopt.

ik heb ook trouwens een heel goedkoop Adaptec 2904 scsi kaart in mijn pc hangen maar is snel genoeg (10mb/sec) gezien het feit dat mijn brander maar 600kb/s kan schrijven.

Weet je wat het gewoon is: het enige verschil tussen IDE en SCSI is de prijs. SCSI belast je systeem gewoon minder, omdat het aangestuurd wordt door een aparte SCSI-kaart. Dat is dus het enige voordeel. Zelf heb ik dan wel een SCSI lezer & brander, maar de lezer is ook niet echt dat je zegt van: jippie. Hij kan niet eens clonecd images maken: dat moet ik met me brander doen Maar ja, de brander doet het dus wel perfect.

Ik heb een Plextor PX-412C writer
en een PX32TS

Dus als je CloneCD wilt gebruiken: ik kan je de writer ZWAAR aanraden, maar koop een andere lezer…

Je kunt volgens mij trouwens beter een UltraDMA-66 (nu standaard) hd kopen van 20+ gig ipv een superdure SCSI hd van 8 gig…

L8rz enzow!

Ik heb zelf een NCR810 SCSI-kaartje, en dat is zwaar beter.
Een Ultraplex 40 met een PlexW 12/4/32 fikt in een keer op 12 speed een in 6.10 minuten. Ook zonder writer is de Plex gewoon extreem snel en hij leest echt alles. Wat mijn IDE lezers niet meer konden lezen, draait de Plex nog op 40 speed…

Thanks !

Ben van plan om een andere pc te gaan kopen (een heel snel monster hehe ) en vindt dit dan ook heel interresant om te weten.

Ik denk niet alleen voor mij maar voor een heleboel anderen ook.
Een nuttige en een wat uitgebreidere uitleg

Daarom Thanks !

maar let WEL ff op!!!

ALLE plextor LEZERS werken niet zo best met CloneCD !!!

ff dat je het weet…

Dus als je CloneCD wil gebruiken kun je beter gewoon een Plextor PX-412C writer nemen (als je er nog aan kan komen), en een IDE-lezer die in het lijstje van compatible lezers staat…

oke? oke!

L8rz!