Scsi

mijn hard disk is naar de klote allemaal foute clusters dus nu moet ik een nieuwe kopen maar nu denk ik aan een scsi harde schijf maar wat zijn de voor en nadelen komt er op een scsi ook foute cluster of gebeurd dat niet zo snel

Voordeel van SCSI:
-veel sneller
-belast je CPU minder
-bruikbaar in tal van machines (niet alleen pc, maar ook mac, hpux bakken etc etc)
-je krijgt er meer op een controller
-meer raid modes (afhankelijk van je controller)
Nadelen:
-duur
-aantal Gb’s is minder (grootste scsi disk is niet zo groot)
-losse controller nodig (ook duur)

Of scsi hdd’s kwalititatief beter zijn dan IDE weet ik niet… het zou voor de prijs best kunnen, maar ik durf het je niet te zeggen…

Niet zo heel lang geleden is een hele topic geweest over de verschillen tussen IDE en SCSI…

De kans op foute clusters is altijd aanwezig. Maar op men scsi en ide schijven merk ik der tot nu toe nog geen verschil tussen. Hetgeen wat je wel mag verwachten is dat de scsi schijven wel beter mogen zijn als de ide want ze zijn daarvoor een stuk duurder.

is denk ik niet helemaal waar want der is al ruime tijd een 180GB schijf op de markt, hoewel hij niet de goedkoopste is en meer bedoeld is voor opslag. Maar langzaam begint ongeveer 75GB SCSI schijven gemiddeld te worden.

Originally posted by psyduck

is denk ik niet helemaal waar want der is al ruime tijd een 180GB schijf op de markt, hoewel hij niet de goedkoopste is en meer bedoeld is voor opslag. Maar langzaam begint ongeveer 75GB SCSI schijven gemiddeld te worden.

Die HDD is inderdaad op de markt, dat weet ik. Het is echter een uitzondering… vooral als je de prijs hoort.

Toen ik er voor het eerst over las (pakweg een half jaar terug) was dit 15krpm schatje te koop voor $4800. Niet intressant dus :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn

NOT, de grootst SCSI disk is een 180GB U-160SCSI disk die trouwens al een tijdje uit is.
IDE is nog lang niet zover, tevens omdat Ultra-ATA maar tot 137GB kan!

Originally posted by Sorcerer
[B]

NOT, de grootst SCSI disk is een 180GB U-160SCSI disk die trouwens al een tijdje uit is.
IDE is nog lang niet zover, tevens omdat Ultra-ATA maar tot 137GB kan! [/B]

Zie mijn commentaar hierboven…

een HDD van $4800 noem ik niet echt binnen het bereik van de alledaagse klant :slight_smile:

binnen de “standaardmarkt” geldt echter wel wat ik zeg :smiley:

Originally posted by Dee-ehn
[B]een HDD van $4800 noem ik niet echt binnen het bereik van de alledaagse klant :slight_smile:

binnen de “standaardmarkt” geldt echter wel wat ik zeg :smiley: [/B]

Tja, als je het zo bekijkt wel. Maar die HD van 180 GB rulled wel extreem!