Schuifbalk in Internet Explorer

Ik gebruik Windows XP Professional NL en Internet Explorer met de laatste updates. Als ik ergens rechts in de schuifbalk van IE klik om een pagina naar beneden te scrollen zou normaal gesproken de onderste regel bovenaan komen te staan. Bij mij scrollt bij 1 klik ongeveer 2 pagina’s naar beneden. Ik had toen IE verwijderd en opnieuw geinstalleerd bij Software. Toen was het probleem verholpen, maar na Windows Update is het probleem weer terug. Wie heeft ook dit probleem en kan mij helpen? Een instelling in Regedit wijzigen o.i.d. Ik gebruik de laatste driver van Logitech MouseMan+. Het probleem is trouwens alleen in IE. Bij Verkenner b.v. heb ik dat niet.

Ik heb dit nog niet aan de hand gehad , maar probeer dit eens.

In het configuratiescherm van windows staat de optie muis.Daar vind je een menutje bladerwieltje.Probeer het eens te veranderen en kijken maar wat er gebeurt.

Als je goed gelezen hebt, heb ik dit probleem alleen maar bij Internet Explorer. Als ik IE opnieuw installeer is het probleem verholpen, maar na een Windows Update is het probleem er weer. Dus aan de muisinstellingen ligt het niet.

Originally posted by Ray of Light
Als je goed gelezen hebt, heb ik dit probleem alleen maar bij Internet Explorer. Als ik IE opnieuw installeer is het probleem verholpen, maar na een Windows Update is het probleem er weer. Dus aan de muisinstellingen ligt het niet.

Met windows is het niet uitzonderlijk dat een fout ergens anders ligt dan dat je verwacht. Ik zou dus zeggen probeer gewoon die muisinstellingen eens te veranderen, het kan zeker geen kwaad.

Ik heb allerlei muisinstellingen geprobeerd, maar het probleem blijft nog steeds hetzelfde.

Heb je niet Windows XP PRo engelse versie. Proef ondervindelijk bewezen (uit eigen ervaring dus) dat die een stuk beter functioneert dan de Ned versie

mzzl Dunedain

Nee, ik heb de Nederlandse versie erop staan.

Heb je een gewone muis of een logitech Trackball of zoiets? nl ik heb een Microsoft Trackball zonder de bijgeleverde drivers maar met de gewone drivers die Windows XP heeft en hij functioneert goed. Dus misschien is het een idee om de drivers ervan te uninstallen en windows zelf te laten kijken wat voor drivers de muis nodig heeft.

mzzl Dunedain.

is maar een suggestie hoor :bigsmile:

Ik heb een Logitech MouseMan+ muis.

Ik heb de driver ervan verwijderd en ook met de gewone PS/2 driver van WinXP geprobeerd. Het probleem blijft bestaan.

Hai,

In de internetopties van IE kun je bij het tabblad Advanced of Geavanceerd Smooth Scrolling (Vloeiend Schuiven of zoiets) aanvinken. Bij mij staat hij aan. Ik weet niet of jij daar al hebt gekeken ?

mzzl Dunedain

Verjaardagen zijn gezond: hoe meer je er hebt, hoe langer je leeft.