Schrijft een writer een code op een CD?

vbimport

Schrijft ene writer een specifieke code op een CD ? Zodat ze aan de hand van die code kunnen weten dat die cd met die writer is gecopieerd.

Volgens mij niet.

The_SurVeYor

Yep, vroeger hebben ze dat gedaan, dus ik ga van de veronderstelling uit dat ze dat nog doen, elke gebrande cd krijgt dan een identieke nr, waarmee het makkelijk te achterhalen is of de cd wel daadwerkelijk op jou pc is geschreven. Daar zijn ook programmatjes voor dit te checken, maar zelf heb ik het niet nodig, dus kan ik je ook niet vertellen waar het te vinden indien je het wou hebben

Volgens mij alleen als je zelf een nieuwe cd maakt, niet bij kopiëren van een bestaande cd. Bij een nieuwe cd is het net als met een diskette of een harde schijf, hij krijgt een “Volume serial number”. Bij kopiëren neemt 'ie (met een goed programma zoals Nero, CDRWin of CloneCD) het serial number over van het origineel.
Als je een audio-brander hebt voor in de stereo-set zet 'ie als UPC/EAN-code een bepaald nummer, dat correspondeert met het serienummer van het apparaat. Als ze dan ineens veel cd’tjes vinden met hetzelfde nummer kunnen ze je (tot op zekere hoogte, afhankelijk van of je hem cash hebt betaald of bijvoorbeeld met je PIN of credit-card) proberen te achterhalen…

Dat weet ook van die recorder op stereo
ik heb zelf ook zo ene van Philips 1x
die nest :-))

nog ander meningen ?

Als ik met CD-R diagnostics 151 kijk, zie ik bij “volume info” meestal staan met welk brandproggie op welke datum de CD-R is gebrand.
Het is volgens mij niet uit te sluiten dat er ook verborgen info wordt gebrand…
vr grtz, zabadak

Beter goed gestolen, dan slecht verzonnen. http://zabadak.cjb.net

maak maar eens een cd-extra met easy cd creator, dan kan je zelf zien wat voor zooi er bij komt.

The MAzTER