Schotelantenne

vbimport

heeft er iemand of weet iemand een link waar een compleet overzicht te vinden is van alle te ontvangen tv en radiokanalen op de astra sateliet ?
ooh ja nog een heel stomme vraag misschien word de lnb aangesloten op de receiver via een 50 of 75 ohms coax kabel ?
in de gebruiksaanwijzing staat nl 50 ohm terwijl achterop de receiver staat dat er een 75 ohms kabel op moet…

kep me sateliet in de kast gepropt, domme ding, zwak signaal is geen signaal (digitaal huh) maja misschien heb je hier wat aan :
http://www.lyngsat.com/

75 ohm is gangbaar, heb er voor de rest geen verstand van.

(uhmpf http:// switch werkt nie)

Normaal wordt er altijd 50ohms kabel gebruik voor schotelantennes…

Op de site van de astra kun je zien welke zenders je kunt ontvangen, maar ik weet die site niet meer…

Bij de mema kun je trouwens ook een boekje halen met alle frequenties…

Ennuhhh op de teletext van Sat1 staat het ook!

Originally posted by Dee-ehn
Normaal wordt er altijd 50ohms kabel gebruik voor schotelantennes…

weet je het zeker ? want wat ik tot nu toe op inet gevonden heb ik het 75 ohms.

Op de site van de astra kun je zien welke zenders je kunt ontvangen, maar ik weet die site niet meer…

www.astra.lu maar daar kon ik het niet vinden behalve de digitale stations.

Ennuhhh op de teletext van Sat1 staat het ook!

ik heb geen sat1 en geen teletext :slight_smile:

Originally posted by xian
[B]

weet je het zeker ? want wat ik tot nu toe op inet gevonden heb ik het 75 ohms.
[/B]

ik weet zeker dat hier in huis de zooi op 50ohm ligt en dat werkt goed

ken trouwens ook mensen die 75 hebben gebruikt…

ik denk dat je het beste ff kunt testen met de verschillende soorten (jou kennende heb je toch nog wel van alles een stukje thuis liggen)… grote kans dat het beiden werkt…

als ik echter de keuze zou hebben ging ik voor 75!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

ik weet zeker dat hier in huis de zooi op 50ohm ligt en dat werkt goed

ken trouwens ook mensen die 75 hebben gebruikt…

ik denk dat je het beste ff kunt testen met de verschillende soorten (jou kennende heb je toch nog wel van alles een stukje thuis liggen)… grote kans dat het beiden werkt…

als ik echter de keuze zou hebben ging ik voor 75! [/B]

sterker nog naar de plaats waar de schotel gaat komen liggen al 2 kabel 1tje van 50 ohm van mn ouwe 27 mc bakje en 1tje van 75 ohm voor mn kabelradio die ik niet meer gebruik maar ik heb geen zin om 2x een stekker op die kabel te solderen buiten in de regen op het dak :slight_smile: