SChotel vraag, en internet via de sateliet

vbimport

hoi,

zat een beetje te surven voor info enzo . weet dat een aantal mensen hier een schotel hebben.
en vroeg me een paar dingen af,

maakt het veel uit wat voor schotel en gootte etc je koopt.
en als je zon schotel hebt … kun je dan opeens duizenden kanalen ontvangen uit amerika ennuhhh… canal plus enzo…

of moet je hier iets speciaals voor hebben. hoe kom je hieraan /kosten
en wat kost een beetje goede schotel tegenwoordig?

wat zijn de ervaringen met internet via de sateliet? … kwa snelheid etc
is het wat? …
heb het nu over een 1 way abo.
ben op het moment ook nog ff de zoek functie aant gebruiken.

kabel of adsl komt hier voorlopig nog niet …
enige langzame kabel wat er is komt met een datalimiet van 2 gig [geldt ook voor online gamen enzo]

alvast bedankt voor de replys

Hier zijn al verschillende topics over geweest, ik zou zeggen gebruik de search functie eens :wink:
Wat ik wel kan zeggens is dat je met 1-weg statelliet nog altijd met een redelijk groot verschil in tijd zit met het aanvragen van info en het dus ook daadwerkelijk krijgen ervan. Wanneer je van plan bent enkel te downen via satelliet en gewoon zo veel mogelijk van internet te leechen is dit wel handig, maar om te surfen is het dus echt niet fijn, gewoon door de delay van enkele secs zit je altijd te wachten op je pagina.
Wanneer je het echter in combinatie neemt met een kabel/adsl verbinding neemt is het inetressant omdat je je verbinding gebruikt om te surfen, meelen etc. en je satelliet om te downen.
Alleen moet je wel eens de kosten afwegen tussen aankoop satellietaparatuur + abo-geld satelliet en gewoon een duurder abo bij kabel/adsl. Ik betwijfel of het dan nog veel zin heeft. Zelf kom ik bijvoorbeeld met 25 gig download wel toe :wink:
maarja iedereen heeft andere normen :wink:

grtzz
poorhaas

Wat betreft de schotel, de groter de schotel des te beter de ontvangst, en hoe meer zenders je kan ontvangen, en hoe sneller je kan downloaden.

Wat betreft de kanalen, je moet je satelliet op 1 richtpunt mikken bvb Astra als je internet via satelliet wil, en Hotbird voor amerikaanse zenders enzow, wil je ze toch alle2 tegelijk hebben, ben je genoodzaakt een 2e schotel aan te kopen.

Wat betreft canal+; die kan op je satelliet verkrijgen, via een bepaalde decoder kaard kost iets van een 600 BEF, en dat werkt dan het heel jaar daar, die kaart dient dan om die “channel te decoden” en je hem te laten bewonderen.

De snelheid hangt af van je provider,en ook het tijdstip, wanneer je op 't internet zit. Doorgaans mag je door de dag reken op een download snelheid van 20-100 kb’s en 'snachts iets van een 200 kb’s. Hoewel ik soms ook wel downloadsnelheden haal van 4,5 mb per seconde

Indien je nog verdere vragen hebt, vuur gerust af :stuck_out_tongue:

was hier aant kiken ''http://www.satelliet-shop.nl/internet_via_de_satelliet.html

de provider is EON [EUrope online ofzo iets]

compleet pakket

• PC Card
  • Software & handleiding
  • Schotel 64 cm
  • LNB enkelvoudig 0,7 db
  • 10 meter H125 coax kabel
  • 2 X F-Connector
  • jaar abbonement

FL 729, -

… ze konden me geen snelheden garanderen… maar bleven wel vertellen hoe je via de eon server tot 2MB/s kon halen
maar ja daar heb ik weinig aan.

schotel is dus 64cm heb ik hier genoeg aan?

enig idee of EON [ EUROPE ONLINE NETWORK ] een goede isp is ?

welke isp heb jij mattel?

ik weet niet wat voor pc sat card ik krijg, maakt het uit welk merk or wat voor uitvoering satcard je gebruikt?

ook moet ik dus een andere isp er bij houden om intebellen te surven etc, wat dat kan ie niet [is 1way]
ik kan er alleen me downloaden eigenlijk.

ook weet ik niet echt waar ik de schotel zou moeten plaatsen het dak zit op 3 hoog , en ik woon op de begaande grond [dus niet mijn dak] heb alleen een tuin[tje] , zon meter of 5 omhoog zit al weer een balkon van boven buren dus aan de muur kan ook niet.

en me tuin is omringt door shutting en hoge struiken.moet het echt open zijn vvoor een goede ontvangst?

zo open is het hier namelijk niet. : (
alvast bedankt

64cm hmmz, ik geloof dat minimum voor schotel internetten iets van een doornsnede van 70-80 cm bedroeg. Althans toen ik mij men sateliet installatie aanschafte

Ik ben redelijk te vreden oven EON(www.europeonline.net)

Wat de merk van de kaart betreft, speelt op zich niet zoveel uit, hoewel er mogelijk andere specificaties zijn zoals geen output voor op tv etc;), ikzelf heb een technotrend kaartje, wel 2e hands maar speelt geen rol :wink: en daar ben ik tochwel te vreden over Het enige voordeel dat je kan winnen met andere sat cards is dat er misschien meer connectors zijn etc, maar daar betaal je waarschijnlijk ook meestal extra voor bij :wink:

kwestie van ontvangst,ik heb afgelopen zomer men schotel liggen tunen tot 94% ontvangst, is ongeveer het maximum dat je kan bereiken, 100% ontvangst haal je nl nooit. NL in open ruimte, zonder bomen en al dies shit.

Maar die schutting en die bomen zullen zeker de prestatie van je satellliet beinvloeden, waardoor de signaalsterkte kan afzwakken tot 67%, was vroeger bij mij eerst ook :frowning:

Om je satelliet te richten op Astra (waardoor je kan internetten) moet je hem naar het oosten richten (dan kan misschien in je voordeel spelen, kwee niet ;)) waar je hem exact zou moeten plaatsen kan ik me ook niet echt voorstellen, alleszins ad oostkant :wink:

Qua ISP zou ik dan gewoon een goedkoop adsl of kabelabonnement nemen

Originally posted by Mattel007
[B]64cm hmmz, ik geloof dat minimum voor schotel internetten iets van een doornsnede van 70-80 cm bedroeg. Althans toen ik mij men sateliet installatie aanschafte

Wanneer was toen? De ruis van de LNB’s daalt gestaag en dan kun je weer met kleinere schotels toe.
Besides, gain van ronde schotel altijd wat hoger dan van rechthoekige schotel, ook al vind je de laatste misschien ethisher staan.

Maar die schutting en die bomen zullen zeker de prestatie van je satellliet beinvloeden, waardoor de signaalsterkte kan afzwakken tot 67%, was vroeger bij mij eerst ook :

Schotel kijkt onder een hoek, ook offsetshotel; verhouding ongeveer 1:6 >>als obstakel 2 m boven schotel uitsteekt, ben je er na 12 m "overheen ".

Om je satelliet te richten op Astra (waardoor je kan internetten) moet je hem naar het oosten richten (dan kan misschien in je voordeel spelen, kwee niet ;)) waar je hem exact zou moeten plaatsen kan ik me ook niet echt voorstellen, alleszins ad oostkant :wink:

Ehh, hoofdrichting voor Astra toch paar graden oostelijk t.o.v zuiden?>>pal oosten is echt niet goed hoor.
[/B]

tja ieder zijn zegje, ik zeg ook maar, wat ik er denk van de weten

heel erg bedankt… weet een heleboel meer :slight_smile:

euhm ik heb me ff geregistreerd om een vraag te stellen
jullie zeggen dat de bomen in de weg hangen helpt het dan als ik mijn satteliet op het dak plaats?
ligt de richting dat je satteliet staat niet ook aan de plaats waar je woont?
zijn er goede belgische providers waarvan ik duidelijke info te zien is?
ik heb een sattelietschotel voor televisie zal deze ook werken voor internet?
ik hoop niet te veel tijd weg te nemen

Da’s erg leuk natuurlijk, maar dit topic is al vijf jaar oud.

jullie zeggen dat de bomen in de weg hangen helpt het dan als ik mijn satteliet op het dak plaats?
Hoe minder storing hoe beter de ontvangst natuurlijk

ligt de richting dat je satteliet staat niet ook aan de plaats waar je woont?
Als je de schotel op normale sattelieten, zoals de Astra, richt wijst ie altijd naar de evenaar. Het zuiden dus.

zijn er goede belgische providers waarvan ik duidelijke info te zien is?
Geen idee

ik heb een sattelietschotel voor televisie zal deze ook werken voor internet?
Dat hangt er vanaf of het signaal ook met die antenne (LMD in de schotel) te ontvangen is. Het kan ook zo zijn dat je er een aparte decoder voor nodig hebt. Let wel dat een satteliet-internet-abonnement ook altijd met een analoge of digitale telefoonlijn werkt. Je kunt namelijk niet informatie naar de satteliet sturen, alleen ontvangen.

even een kleine correctie: voor de nederlandse zenders zal je de schotel op de astra satelliet moeten richten. Die staat op 19,2 graden oost. Oomdat deze een footprint heeft die zo’n beetje heel west europa beslaat maakt het niet uit waar je zit.
Veel succes met het uitrichten van de schotel (doe dit met 2 man)