Schotel antenne voor op een boot

Howdy,

Weet iemand toevallig wat een goede schotel antenne is om TV signaal te ontvangen op een boot (of caravan) Het hoeft niet zo’n fancy exemplaar te zijn met giroscoop of auto-aiming, maar ik ben ook niet op zoek naar een speelgoed modelletje. En mijn tweede vraag is waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik zo’n ding ga kopen. En wat is een goede zaak waar ik heen kan gaan, want ik heb echt geen flauw idee. Overal waar ik tot nu toe geweest ben hebben ze slechts één model, dus weinig keuze mogelijkheden….

Iemand hier evaring met die dingen? :smiley:

T.I.A.

je kunt het beste een kleine kopen 60 cm ofzo want die is minder gevoelig voor schommelingen zoals op een boot een grote schotel is daar heel gevoelig voor maar als je een groote eenmaal hebt afgesteld heb je natuurlijk wel een rete strak beeld

je heb een digitale recevier nodig van bijv. nokia pf philips. Prijs ongeveer 450,- euro. Daarnaast een 48cm schotel + lnb, deze kan je overal voor weinig krijgen. Voor ontvangst van alle nederlandse zenders + radiozenders betaal je iets van 15,- euro per jaar aan canal-digitaal.

Oh…, kost dat geld!!! ik heb altijd gedacht dat je dat gratis uit de lucht kon plukken… (Duh! dom dom dom…) Maareh, zijn die receivers 12, 24 of 220 volt?!? En weet iemand een speciaal zaak!?! ( ik krijg 'm niet gevonden :frowning: )

Thankxjoe!

www.msat.nl

en die kaartjes prog je gewoon zelf stukken goedkoper of je koopt gewoon een kaartje

ik kan die kaartjes wel proggen dus als ik het kan kan jij het ook als je eens iets wilt weten over het proggen van die kaartjes dan vraag je maar

Zou je graag wat meer willen vertellen over het ‘‘proggen’’ van die kaartjes; hoe gaat dat, wat heb je er voor nodig en welke zenders kan ja daarna ontvangen?:stuck_out_tongue: :slight_smile:

Okay, ik ben weer wat wijzer geworden. Maar een hoop dingen zijn me toch niet duidelijk, verkopers spreken elkaar n.l. tegen. De een zegt dat ik minimaal een 60 cm scholtel moet hebben voor een goede ontvangst, de ander spreekt van een betere, of makkelijkere ontvangst met een kleine schotel. Wat is nu beter en waarom?

En dan de tuner… Welke moet ik hebben en zijn ze allemaal te hacken. Volgens de verkoper zijn alle tuners in grote lijnen het zelfde, slechts in uiterlijk vertoon verschillen ze van elkaar, klopt dat? En waarom zijn de prijzen dan zo verschillend, n.b. vanaf € 300,- tot wel € 850,- ?

Mij kwam ook ter oren dat een smartcard verloopt als je hem 3 maanden niet gebruikt (wat voor kan komen omdat ik in de winter niet ga varen…!). Geldt dit dan ook voor een gehackte smartcard? En wat heb ik nodig om zo’n ding te programmeren? (hard- en software)

En wat gebeurt er als een schotel afwijkt door de deining van het schip, valt het beeld dan weg of gaat het ruisen?

:confused: Kortom, vragen… vragen… vragen… Iemand die een en ander nog wil toelichten??:confused:

Thanks!:stuck_out_tongue:

Voor in nederland is, in tegenstelling tot wat ze je proberen te vertellen een 48 cm schotel voldoende. Pas voor zuid spanje en portugal heb je een 60cm schotel nodig.

Inderdaad klopt het dat als je je receiver een hele poos uit heb laten staan hij het niet meer doet. Dit heeft te maken met updates die de receiver maandelijks ontvangt van canal-digitaal. et maakt niet uit of je een gehackte of een legale kaart heb. Als hij een poos heeft uitgestaan moet je een belletje naar canal-digitaal plegen en zij kunnen hem dan weer activeren.

En wat de prijzen betreft, echt veel verstand heb ik er niet van, maar ik kijk toch regelmatig t.v. met deze receiver die naar ik meen 999,- piek kostte: http://www.nokia.com/multimedia/9650s/index.html , en heb daar met een 48cm schotel echt perfekt ontvangst op, veel beter dan thuis via de kabel. Ik weet wel dat er bijvoorbeeld receivers zijn die met een ingebouwde harddisk zijn uitgevoerd,zodat je er programma’s mee kan opnemen, deze zulen dus ook wel een stuk duurder zijn.

Okay! ik heb zo’n ding op 't oog…

Hoe kom ik aan zo’n “jeweetwel” kaart?

als ik jouw was zou ik dan wel effe vragen of de cam is aangepast

en voor die “jeweetwel” kaart?
kijk in je PM

Originally posted by simply
als ik jouw was zou ik dan wel effe vragen of de cam is aangepast

CAM?!?! Wat is dat?

Anyway, ik weet nu dat ik een Philips, Pioneer, Strong, Nokia of Asscom tunner moet kopen… Ik denk dat ik voor de Philips ga, Kost me zo’n € 430,- (Asscom is het goedkoopst, resp. € 360,-)
Hierin kunnen 2 van die SmartCard dingen. Voor de schotel gaat mijn keuze uit naar de Visiosat / Zehnder (tafel model) 38cm. € 160,-, bij Conrad Electronics…

Maar nu zag ik bij Conad ook nog Camping Schotels waar geen Smartcard in kan en die wel voor Astra geschikt is… :confused: Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?!? Kan daar geen Canal Digitaal op dan? En deze zijn vet goedkoper, how cums?

Bedankjewel!

Originally posted by Marsz-=FX
[B]

Maar nu zag ik bij Conad ook nog Camping Schotels waar geen Smartcard in kan en die wel voor Astra geschikt is… :confused: Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?!? Kan daar geen Canal Digitaal op dan? En deze zijn vet goedkoper, how cums?

[/B]

Waarschijnlijk analoog!

kijk anders hier eens en neem dan een besluit http://www.sat4all.com/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi

Originally posted by simply
kijk anders hier eens en neem dan een besluit http://www.sat4all.com/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi

Nou zeg! wat een informatie… Ik heb een en ander is doorgelezen en ik denk dat ik een Nokia 9600 tuner koop. Ben ik dan goed bezig?

Nokia rules!:slight_smile:

Als je op een veiling site een Mediamaster 9500 tegen komt met een all cam dan zou ik die nemen.

Kep hier ook zo’n ding en vang daar mee zowel Irdeto als Secra en nog wat codecs.

Irdeto gaat maanden mee, Secra (steeds meer zenders gaan daar op zitten) moet je iedere maand updaten.

ben het met C@rlo eens als je een nokia 9500 met een all cam kan kopen zou ik voor deze gaan

:smiley: