Schoolbank.nl

vbimport

He mensen,

Misschien ook onder de cdfreaks mensen wel eens personen die op schoolbank komen kijken wat er van hun oude klasgenootjes is geworden. Nu is deze site opeens niet helemaal gratis meer en data die we met zn allen hebben verzameld is alleen tegen betaling toegankelijk.

Ik vroeg me af of er goede alternatieven zijn voor deze voorheen zo goeie site.

Mijn (officieuze) schoonmoeder liep hier ook al tegen aan is ook hierna op zoek gegaan. Zonder succes echter… ze heeft niets gevonden. Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar voor zover ik weet.

Ik vind het trouwens wel vrij laf wat ze gedaan hebben… dit gebeurt natuurlijk overal op grote schaal, maar het staat wel in fel contrast met de vrije informatievoorziening op het net.

http://www.classmates.com/ (tis alleen niet voor Nederland)

Ik heb ze een mailtje gestuurd en kreeg het volgende antwoord?

Beste SchoolBANK-gebruiker,

Bedankt voor uw reactie met betrekking tot de nieuwe SchoolBANK-Plus dienst. Het spijt me te moeten horen dat u er zo over denkt. Ik zou graag de achtergrond van deze verandering willen toelichten.

SchoolBANK.nl is het afgelopen jaar zeer hard gegroeid. Dat is fantastisch, want zo vindt iedereen steeds meer oud-klasgenoten terug. Maar de onderhoudskosten stijgen ook snel. Meer bandbreedte, snellere servers, een professioneel helpdesk-team… het kost allemaal geld. Zonder een bijdrage van onze gebruikers kunnen we het simpelweg niet doen.

Hiernaast is een veel voorkomend probleem het volgende: steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina - tegen de regels in - hun emailadres en/of telefoonnummer. Deze overtreding komt steeds vaker voor (het “copy cat” effekt). Wij hebben uiteindelijk moeten kiezen voor de enige oplossing die zowel snel en goedkoop is: voortaan zijn de volledige teksten en foto’s op ware grootte alleen beschikbaar voor Schoolbank-Plus gebruikers.

Zo kunnen wij een goede service blijven combineren met een lage prijs. We werken met banner-adverteerders waar mogelijk, maar dat alleen is onvoldoende om de kosten van de site te dekken. Wij verkopen geen emailadressen aan derden. De lage prijs van 12,95 voor 12 maanden is tevens goedkoper dan de gemiddelde zaterdagmiddag op een schoolreünie.

SchoolBANK.nl heeft heel veel plezier aan vele mensen gebracht en dat willen we graag zo houden. Dit alles dankzij de bijdrage van onze trouwe Schoolbank-Plus gebruikers.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Guy Spriggs
Uitgever, schoolbank.nl

Eerst iedereen de schoolbank database laten vullen en vervolgens mag je er gebruik van maken als je betaald, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Zijn er geen andere manieren om inkomsten te genereren.

Dat mensen hun e-mail adressen in de omschrijvingen gingen zetten was ook al omdat je als free user niet naar andere gebruikers kom mailen. Kortom je moest al eerder betalen voor deze site, ze zijn nu echter nog een stap verder gegaan.

gelukkig had ik iedereen al eerder terug gevonden… :wink:

so… f#ck’em!

Gewoon op een regenachtige zondagmiddag in google wat namen proberen van oude klasgenoten.
En zorgen dat je zelf bent terug te vinden natuurlijk.
Ik ben via google > cdfreaks terug te vinden. Is het alleen de vraag voor de zoekers of ik wel dezelfde ben als die zij zoeken. Maar dat is dan gewoon een mailtje sturen in de hoop van…

Ben daar ook geregistreerd, maarre wat Marsz-=FX zei, zo denk ik er nu ook over.

Rukkers. :a :frowning: :a