Schommelende bitrate!

vbimport

Ik heb een paar mp3’s gedownload en nou is mijn vraag, als ik ze draai in winamp dan zie ik dat de bitrate blijft schommelen tussen de 96 en 224! Is hier misschien iets mee aan de hand, kan ik ze gewoon branden op een cd? Als ik ze draai met winamp, dan draait ie gewoon perfect, geen hoorbare afwijkingen of zo, maar toch, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, misschien dat een van jullie dit ooit heeft meegemaakt!:confused: :confused:

'k Weet ook niet wat het is. Maar misschien kun je ze ff uncooken?

Deze hebben en variabele bitrate (VBR) en het is wijzer om deze eerst om te zetten naar wav want veel CDr software kan deze mp3 niet goed wegschrijven. (je kan bijvoorbeeld al je diskwrite plugin gebruiken onder winamp om der wavs van te maken)

Maar zijn deze files dan gewoon goed, is er niets mee aan de hand?
En uncooken, wat is dat? Sorry hoor, maar ik ben een leek op het gebied van branden en zo, ik heb nog niet zoveel ervaringen met het branden!

Variabele Bit Rate is over het algemeen een erg goede kwaliteit, maar met (over het algemeen) een kleinere bestandsgrootte (kwaliteit hangt natuurlijk ook af van codec die gebruikt is, de LAME 3.89 schijnt erg goed te zijn, voor meer informatie zie het artikel hierover op de mainpage)

Er wordt een hoge bitrate gebruikt op het moment dat het nummer hier om vraagt en een lager bitrate op het moment dat het kan (bijvoorbeeld bij stiltes). Hierdoor wordt optimaal geprofiteerd van een hoge kwaliteit, maar onnodige bits worden eruit gelaten op het moment dat het overbodig is.

Dank je wel Da_Taxman, dat was een zeer goede uitleg, dus kan ik het gewoon op Cd branden, ik nl. bang dat ik waardeloos spul had gedownload!:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

En het uncooken wordt gebruikt wanneer je een mp3 download en het blijkt dat deze mp3 wat beschadigd is. Bv: tikken erin ofzo of overstuurd.

Dan kan je het programmaatje Uncook gebruiken om alle storingen eruit te halen

1st omzetten naar wave van vbr mp3 is niet nodig hoor, cdrwin brandt ze perfect :slight_smile: