Schijven delen

vbimport

kan iemand vertellen hoe ik mijn schijven kan delen onder win xp.

b.v.d.

Originally posted by bmad
[B]kan iemand vertellen hoe ik mijn schijven kan delen onder win xp.

b.v.d. [/B]

Ik weet niet of dit in jou versie XP werkt maar je gaat naar MY Computer dan ga je naar Local Disk of een andere die je wilt delen dan rechter muis klik Sharing and Securitiy klik hier op.
Dan kom je in het tabblad Sharing deze is verdeeld in
Local Sharing and Security en
Network sharring and Security dan vink je hier aan Share this folder on the network.Je maakt een gebruiker aan op je Windows XP computer en dit doe je ook bij Windows 2000.Maar nogmaals weet ik niet of dit in deze(versie XP2462)werkt, bij mij werkt dit in ieder geval perfect.
PS
Vergeet niet via map Tools Map Network Drive hier meteen een harddisk cd-rom of folder aan te maken.

Originally posted by Night Hawk
[B]

Ik weet niet of dit in jou versie XP werkt maar je gaat naar MY Computer dan ga je naar Local Disk of een andere die je wilt delen dan rechter muis klik Sharing and Securitiy klik hier op.
[/B]
zit hier dus niet in :frowning:

Originally posted by bmad
zit hier dus niet in :frowning:

Ik was er al bang voor .

Ik neem aan dat je in WinXP nog steeds File and printersharing moet installeren he?

Originally posted by Dee-ehn
Ik neem aan dat je in WinXP nog steeds File and printersharing moet installeren he?

Ja dat moet nog steeds.

Originally posted by Dee-ehn

staat aan gevinkt bij de properties van de netwerk verbinding

zet er een pass op (of een firewall ) anders ben je binnen door enkel in dos dit te typen : “net view \uwen ip” > geeft een list van alle gesharede drives en zonder pass is het enkel net use \ip/of\c en je hebt root

maar ik denk da ge ni zo dom zijt om geen firewall te gebruiken doch is dit iets da jullie allemaal moete wete …