Schijfruimte probleempje

heb sinds kort xp geinstalleerd op een schijf van 2GB leek me wel voldoende nu heb 'k 1.1GB in gebruik op de schijf voor Windows en Program files enz maar hij loopt constand te zijken dat er geen ruimte meer is op station C:\ :confused: :confused: nu vraag ik mij af hoe dat kan!??!

k heb ook iets gelezen over een swap file die kleiner gemaakt kan worden dit heb 'k ook gedaan maar heeft ook niet geholpen …

Met partition magic kun je partities resizen.

Okey zal dat ff gaan proberen … Maar hou je dan wel het gene wat er op de HD staat ??? want zoals je dit bedoelt wordt nu gewoon de data van de hd afgehaald !!! of neemt partion magic de rest van de andere lege ruimte van de andere had voor deze !!!

Thanx

Partition magic kan je partities opnieuw indelen met behoud van data.

Waarschuwing: ik heb 1 keer een partitie verneukt toen ik een andere partitie aan het resizen was… Maar normaal gesproken gebeurt dit niet.

Schijf van 2 Gieg of een partitie van 2 gieg.
Als de schijf 2 gieg is dan heb je weinig aan boven staande tip.

Goh wel wakker C@rlo :smiley:

de partitie defragmenteren en schijfopruiming er op los laten

Hierna de schijf laten controleren op fouten (scandisk)

De computer opnieuw opstarten en dan nog eens bekijken

Wat voor os heb je?
en hoeveel mb geheugen heb je?

Volgens mij heeft hij XP erop:eek:

laten we uitgaan van 2048mb opslagruimte
1126 is hiervan in gebruik
10% van de schijf word gereserveerd voor de prullenbak
Zitten we al aan 1331
Ik weet niet precies wanneer windows begint te waaschuwen dat de schijf bijna vol is maar ik dacht dat hij dat doet als je nog 10% hebt
Dus trekken we dat er ook even af
dat wordt dan 1536mb
2048-1536=512mb
swapfile zal nooit zo groot zijn dat de harde schijf al "vol"is
Of er moet wel heel weinig ram geheugen in zitten
XP gaat toch aardig goed met het geheugen om (vrijgeven) dacht ik

Probeer eerst maar eens de handelingen die ik in een vorige reply schreef
Vooral laten controleren op fouten want dat was het bij mij een keer

Ik had namelijk nog 5gb over maar toch klaagte W2k dat er te weinig was

Sorry was ff afwezig dit weekend…

het is een partitie van 2Gieg… (om precies te zijn 1.95) en ik heb nu nog maar 13MB over naja das niet echt genoeg om je systeempie lekker op te laten draaien …
idd 'k gebruik XP en heb 512MBtjes geheugen … 'k heb dat swap file geval om laten zetten dat hij dit niet meer op mijn c:\ maar op d:\ schijf moest plaatsen maar ik heb zelf een beetje het idd dat hij dit nog steeds op C:\ doet :confused: :confused:

Dit is namelijk ong 670MB en dan komt t’ toch aardig in de richting waar mijn verdwenen schijfruimte naar toe is maar ja hoe verrander ik dit nu ??? ('k bedoel ik heb dit eigenlijk al verranderd) er staat nu aangevinkt dat er op m’n d-schijf een swap file van 600mb max gemaakt mag worden en niets meer op c maar daar trektie zich weinig van aan heb 'k zo het idee van …

Coen

ps scandisk en defragmentatie enz heb 'k al geprobeerd en ook zo’n schijf programma van norton heb’k dr even naar laten kijken maar die vind maar 1.4 MB ofzo wat zinloze space is !??!