SceneBusts

Yo,

Er zijn een aantal busts gedaan onder releasegroepen en dergelijke :frowning:
http://www.nexile.com/scenebusts/
Voor een verhaaltje erover, voor meer nieuws:

urls:
http://www.usdoj.gov/opa/pr/2001/December/01_crm_643.htm
http://cryptome.org/fbi121101.htm
http://dailynews.yahoo.com/h/ap/20011211/tc/software_piracy_1.html
http://www.wired.com/news/politics/0,1283,49026,00.html

http://www.washtech.com/news/regulation/14129-1.html
http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/newsid_1705000/1705079.stm
http://australianit.news.com.au/articles/0,7204,3420497^16123^^nbv^,00.html

Mjah suc6 iedereen die erbij betrokken is, dit is best kut…

Ja ik las het toen ik uit bed kwam :frowning: Ik kan je wel zeggen dat ik met een ochtendhumeur wakker ben geworden :slight_smile:

Ik denk alleen dat dit onvermijdelijk is, dit omdat de instanties tegenwoordig goed samenwerken en alles wordt afgetapt, zonder dat je er maar iets van weet.

Maar het is en blijft KUT

Ja, zo is het in deze wereld he…shit happens.

Zeker een zwarte dag in onze geschiedenis.
Het zal even rustig zijn, maar als de storm geluwd is, zijn ze er weer.

En het ergste is dat deze mensen niet verkopen, ze uppen gewoon voor de fun. Om als eerset te zijn met iets…soort van uitdaging…Nuja, al de newbies die erbij komen zorgen ervoor dat alles naar de vaantjes gaat.

Originally posted by LIquidsky
Nuja, al de newbies die erbij komen zorgen ervoor dat alles naar de vaantjes gaat.
Pleur toch op man! Als zij het echt op hun geweten hebben, is daar niet goed genoeg op gelet door de sceners zelf, dus zijn het zelf uilskuikens!

Ik denk dat Pyromaniacs visie een helderdere is…

Azrael is totally right :smiley:

Het komt echt niet door de newBz. Ik weet niet of je zelf in die scene zit maar weet je hoe moeilijk het is om in het begin xs op een topsite te krijgen? en als newB bij een releasegroup? lol, daar kom je alleen in als pijphoertje ofzow (NLiso :))

Dus, het komt door het aftappen en dergelijke, en ik denk, dat als je zo af en toe voor jezelf eens iets leecht, de BSA daar niet zo heel moeilijk over zullen doen. Ze burnen waarschijnlijk zelf ook als de hel…
Aangezien dit vast wordt afgetapt mag de BSA best eens reageren…:Z

Mja, zo’n reactie had ik wel verwacht.
Ik ben administrator op een gerespecteerd board en member op elite boards. (neen, ik noem geen namen).

En over die newbies. Jawel. Iedereen start een board op deze dagen. Zij respecteren de fxp-scene regels totaal niet. Het zijn zij die alles totaal om zeep helpen.

Zij plaatsen links naar allerlei websites om toch zoveel mogelijk members te krijgen. Kga er hier niet veel woorden aan vuil maken, ma ik hoop dat je nu wel beseft dat de noobs weldegelijk de scene in gevaar brengen.

Je hoort me wel niet zeggen dat deze bust er nooit zo gekomen zijn, maar omdat werkelijk iedereen ervan gebruik maakt en rustig alles ligt te kopiëren en door te verkopen is de reactie van de overheden logisch.

Warez zijn gratis en ik walg gewoon van mensen die cd’s verkopen, ratio ftp’s opzetten etc…

PS: over BSA…nuja ik heb hier welgeteld 2 backups liggen. Ik download nooit praktisch. Alles wat ik doe is gewoon voor de fun, een hobby als het ware.

Originally posted by Azrael
[B]Pleur toch op man! Als zij het echt op hun geweten hebben, is daar niet goed genoeg op gelet door de sceners zelf, dus zijn het zelf uilskuikens!

Ik denk dat Pyromaniacs visie een helderdere is… [/B]

Sorry hier wou ik even op reageren. Hoe in godsnaam kunnen we hier iets aan doen?
Iedereen start een board op…blablabla <- zie mijn post hier net boven

Je hebt leechers, couriers , script kitty’s , newbies en god weet nog wat meer.

Vroeger (toen alles natuurlijk nog mooi en geweldig was , zoals iedere bejaarde altijd begint) zat het heus niet anders in elkaar dan hedentendage.

Toen heetten de leechers al leechers , de couriers couriers , script kitty’s heetten bbs spelers en newbies had je overal.

Er komt iets softwarematig uit , het is een hype of er wordt gewoon veel van verwacht , of men wil het voor de heb. Laten we eens Dune , The Building of a Dynasty nemen , of The Eye of the beholder II , nogal graag gewilde spellen.
Een persoontje had het allang , die had het ook weer van een ander en zo kwam je toch al gauw als je maar ver genoeg zocht op de zogenaamde “Elite” boards.

En ik verzeker je , dat zijn me toch een stel arrogante klootzakken ! Ongeloofelijk hoe hoog die lui van de toren bliezen. En dan vroegen ze ook nog 50 piek voor een tapeje ! (DC2120 met 125 mb aan software voor de geinteresseerden).

Ja , ze mochten van die hoge toren blazen , ze hadden immers het programma waar jij al jaaaaareeen naar op zoek was.
(Dat een maand later dat hele gedoe weer opnieuw begint laten we even nog achter ons…)
Maar ja , een persoon wil meer , sneller , het moet makkelijker kunnen , dus wat doe je… OOK zo’n gaaf elite board opstarten! Probleempje … je kent eigenlijk niemand in de scene (ook zo’n mooi fantasiewoord overigens). Je wilt graag snel software hebben en dan ook bij jouw klasgenootjes de stoere jongen uithangen , omdat jij , ja jij , de eerste was met Eye of the beholder II. De ervaring leerde mij ondertussen dat als je maar een maandje langer geduld had , het product niet meer eens interessant was en het dus veeeeeeeeel makkkelijker kon krijgen… Maar om even terug te komen op dat elite board van je …

Je pleurde je remote access op je fonkelnieuwe 386 (met soundblaster 1.0 geluidskaard) en voila , je had een bbs.

Nu nog interessante producten , waar jij eerst voor moest betalen. Die willen ze nu ook , dus jij verwacht wat terug…

wat blijkt nu tot je zeer grote verbazing … al die newbies en leechers willen het allemaal GRATIS… daar waar jij zoveel moeite voor hebt gedaan om de blits te maken , dreigt opeens als een rotte banaan uit elkaar te vallen want het levert jou niks meer op… ja , voldoening en je cool-ratio wordt snel hoger in die zogenaamde scene (echomail , irc en god weet nog wat je gebruikte om te kletsen). Maar het kost je klauwen vol geld , je pa krijgt langzaam hartaanvallen van de telefoonrekeningen en je moeder vraagt zich af waarom je altijd zo boos bent op de computer. Ze snappen het niet , ze zullen het nooit snappen.

Dus je begint wat te vragen voor je productjes waar je vroeger hard voor moest ploeteren , maar je nu per 10 tapes per week binnenkrijgt. mensen die je nooit kende worden je beste vrienden en vragen je de oren van je lijf om een product dat pas over 60 dagen af is en zijn teleurgesteld omdat je het nog niet hebt.

En nu weer even terug naar nu :

de newbies zijn de newbies , ze zijn er altijd en er zijn er heus wel bij die echt moeite doen om iets te leren , het is soms verdomd moeilijk zoeken , dat geef ik grif toe.
de leechers zijn de ftp scanners van vlees en bloed, downloaden wat alles los en vast zit , vinden producten als twillight niet eens interessant want het zijn geen iso’s en ga zo maar door
de beheerders zijn de pipo’s die vbulletin gedownload hebben en gepoogd hebben een mooi board op te zetten , sommige gevuld met onzin , sommige gevuld met ftp sites , enzovoorts.

en toen werden ook scenebusts gedaan , gingen oude mensen weg en stonden nieuwe mensen op… vaak hoor ik van de gepensioneerde sceners (die ik eens in de 500 jaar nog wel eens spreek) dat de scene niet meer is zoals vroeger… flikker toch gauw op ! het is precies hetzelfde , de naampjes zijn veranderd en het medium is het enge internet geworden !

als newbies zorgen dat het naar de vaantjes gaan , dan moet je er niet op reageren , geen newbies meer aannemen , ze compleet negeren en lekker autistisch doof zijn voor nieuwe insteken.

persoonlijk maal ik niet meer zo heel erg veel om software ; daarintegen ben ik ook niet ongevoelig voor een hype of een heel mooi product , een release als return to castle wolfenstein zou ik zeer blij mee zijn , maar wat bleek … niks downloaden … gratis op cd aangeleverd gekregen … geruild voor de corpfiles van windows xp , zodat hij voor zichzelf en voor mij een mooie windows xp op cd kon branden … voor wat hoort wat , dat snapten beide mensen.

zo simpel is het

Jezus man! Dit is een pracht speech! Bravo! :smiley: :cool:

Mr. Belvedere,
Ik kan het zelf niet beter formuleren.

PS: Zo is het ook met dit board !!
Er stappen altijd mensen op :slight_smile: :(:(:frowning:

applaus voor Mr. Belvedere!!!

eerst BBS
dan internet

wut’s next :stuck_out_tongue:

I agree, to Liquidsky!!!

Newbie’z zuigen, ze zeiken continu om xs op jouw topsites, en willen op 80 boards tegelijk private xs hebben!!

Fock newbee’s !!!

Ennuh jp… no offence…! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mattel007
[B]eerst BBS
dan internet

wut’s next :stuck_out_tongue: [/B]

staat al in je naamsomschrijving he ? :slight_smile:

Mattel007
Retired Admin

Originally posted by Sorcerer
…Newbie’z zuigen… …Fock newbee’s !!!..
Wat wil je dan? Die gasten moeten toch ook ergens beginnen? Naar mijn mening heerst er een hoge mate van arrogantie bij de mensen die al binnen zijn (no offense Sorcerer & LIquidsky). Zij zijn toch ook wel eens een newbie geweest? Deden zij alles meteen volgens de ongeschreven regeltjes?

Maar ja… dat zal wel aan mij liggen aangezien ik tegen elke vorm van elitairisme ben… :Z

Wat wil je dan? Die gasten moeten toch ook ergens beginnen? Naar mijn mening heerst er een hoge mate van arrogantie bij de mensen die al binnen zijn (no offense Sorcerer & LIquidsky). Zij zijn toch ook wel eens een newbie geweest? Deden zij alles meteen volgens de ongeschreven regeltjes?

Voorbeeld: ben net opnieuw begonnen op een board dus ook gewoon als newbe…
Na 4 dagen had ik 2 pubstro’s draaien van dat board…
Of te wel blijkbaar doe ik iets heel goed want er zijn daar maar verdomd weinig mensen die een eigen pubstro van het board hebben laat staan 2.

Okee.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Bijvoorbeeld:
Je doet je best met pubs scannen en vullen en je wilt de mensen goeie $#!T aanbieden. En als dan blijkt dat de meerderheid van zo een board dan nix anders doet dan leechen, dan zou ik ook pissig worden van al die nieuwkomers.

Maar daar heb je toch van die password protected gedeeltes v/e board voor? Speciaal voor gasten die zich inmiddels op het normale board bewezen hebben?

Of denk ik te simpel? :slight_smile:

Of denk ik te simpel? :slight_smile:

Idd… je vult die pubs om mensen te laten leechen…
Je hebt alles al dus je verwacht niet dat newbe’s pubs posten dat hoeft ook helemaal niet van mij, scans is natuurlijk wel leuk.

Maar er zijn regels op elk board en daar moeten ze zich wel aanhouden. Al zijn het maar kleine dingetjes, zoals bijvoorbeeld geen requests posten onder 50 posts, en dan heb je toch van die mensen die 3 posts hebben en dan meteen 1200 divx requesten.

Verder lopen newbe’s continu te zeiken om pubstro’s, zoek ze zelf of gebruik scans maar kom niet bij mij zeiken. Als je een pubstro waard bent hoor je dat vanzelf.

En dan zijn er nog van die grapjassen die bij je komen vragen om XS op dumpspaces…!

Maar goed… dat gaat (gelukkig) niet op voor elke newbie - alleen voor de dommere/luiere.

(Zijn dat er zoveel dan?)

(Ik kom duidelijk nooit op FXP boards - Nieuwsgroepen zijn meer mijn domein!)

[edit: typo’s]