Scart -> s-video pinnacle pctv rave

vbimport

Hoi,

Ik probeer wat oude vhs banden op dvd te krijgen.

Ben dus begonnen met het aanschaffen van een pinnacle pctv rave kaart en de capture via de composit ingang werkt goed.

Ik wilde een stapje verder gaan en heb een scart naar s-video box/kabel gekocht.

Nu het volgende probleem:

De vcr ondersteund s-video op de scart plug, als ik de kabel op een tv met een s-video ingang aansluit heb ik perfect beeld.

Als ik de s-video ingang van de pctv rave kaart gebruik ben ik de kleuren kwijt en hou een (zij het scherper) zwart-wit beeld over.

Iemand een idee of ervaring hiermee ?

Groeten,

Joop.

staat je input-instelling misschien op SVHS? dat zou verklaren waarom je grijs beeld krijgt. De kaart moet staan op standaard AV. Is volgens mij hetzelfde principe als bij een gewone tv, waarbij je bij SVHS een grijs beeld krijgt.

Kijk ook eens of je TVKaart toevallig op NTSC ingesteld is! Dit zou nl PAL moeten zijn.

Ik denk zelf dat het toch een hardware “probleem” op de kaart is.

Heb alle instellingen met Nero Vision, Ulead Video Studio, Pinnacle studio etc. al geprobeerd.
En switchen tussen de input bron s-video en composit geeft kleur geen kleur.

Het lijkt er op dat het s-video kleuren signaal niet gedecodeerd wordt.

Mmm, mischien even op zoek gaan naar een vcr met een “echte” s-video uitgang.

Joop.

Ik heb dat vroeger ook es geprobeerd met zo’n scart naar svhs convertor op mijn Pinnacle PCTV Pro kaart, en kreeg alleen kleur als ik “Composite over S-Video” selecteerde in de TV app DScaler . Dit is trouwens het enige progje dat ik ben tegengekomen die die functie ondersteund.

Ik heb zelf een ATI AIW 9000 PRO kaart en hetzelfde probleem; composite=kleur en s-video gaf “black and white” beeld. Bleek zoals hier beschreven uitleg zwart wit over s-video ligt het niet aan je hardware maar aan de manier waarop de kleur, helderheid en feheid worden verbonden aan je 7-polige connector aan je videokaart. :stuck_out_tongue:

Hoop dat jullie er iets aan hebben (Als iemand mij wil vertellen waar “composite over s-video” in Dscaler zit ben ik ook weer happy. :slight_smile:

Groetjes SHootguy2

Zelfde probleem met Pinnacle Stereo TV. Pinnacle zelf reageert totaal niet op vragen.
Gebruik scart>>S-video>>PC card.
Wil nu de kaart omruilen voor een nieuwe, maar begrijp uit de postings dat het niets uitmaakt.
Vreemd, dat bij de kaarten die ik eerder gebruikte (Hauppage WIN TV PVR USB bv.) dit probleem niet optrad.
Het lijkt mij, dat, wanneer de fabrikant zegt dat s-video mogelijk is, dit dan ook gewoon moet werken!

dat staat hier in het menu “BT Card” -> “Video Input” -> “Composite Over S-Video”

trouwens, vhs capturen = hell
zorg dat je je vhs tapes die je wil in je pc krijgen afspeelt op dezelfde videorecorder als waarmee je hebt opgenomen, anders krijg je massaal dropped frames door tracking errors, ik heb er mijn hoofd over gebroken enkele weken geleden, dit was de enige conclusie dat ik kon maken.

(hmz, ook al tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben :p)