Scanner

vbimport

Ik heb een scanner (CanoScan 300) met scsi-adapter die via een ISA slot op het moederboard geprikt moet worden. Nu moet die scanner op een nieuwe pc aangesloten worden, maar deze pc heeft geen ISA sloten meer. Is er een mogelijkheid dat ik deze scanner rechtstreeks op m’n pc aansluit, dus zonder scsi? Of moet ik een nieuwe scsi-adapter kopen…

thanx,
Joker007

Lijkt mij nie dat je een scsi apparaat kan aansluiten zonder die interface te gebruiken!
Wordt dus een nwe adaptor halen dan! :wink: Ik zou voor die goedkoopste Adaptec gaan! Superkwali voor iets meer als fl 100,- !! :stuck_out_tongue:

volgens mij kan je dat isa kaartje wel ruilen tegen een pci slotje
je legt je verhaal uit aan de pc winkel waar je die computer hebt gekocht
zij die mensen moeten maar een oplossing zoeken

Originally posted by carlo vaesen

Voor geld doen ze het waarschijnlijk wel ja! :stuck_out_tongue:
Denk nie dat ze die kaart ruilen hoor Carlo! :wink:
Koop nou die Adaptec maar!! hehe! :stuck_out_tongue:

Beetje dom van je Carlo…
Die scanner is al een paar jaar oud en volledig buiten de garantie, dus daar gaat niemand gratis support op leveren. Daarbij is de keuze van een nieuw moederbord een eigen keuze en de fabrikant of winkelier kan daar niets aan doen dat er tegenwoordig geen ISA sloten meer op het moederbord zitten.

Het zijn dit soort reacties dat ik een fervent supporter ben van de site www.customerssuck.com. Mensen die alles wijten aan de winkelier terwijl die er helemaal neits aan kan doen en het vaak de schuld van de klant zelf is.

Ik ga er vanuit dat je nieuwe moederbord geen on-board SCSI heeft, dus dan zit er weinig anders op dan een PCI SCSI kaart aan te schaffen zoals Wookie al zei. Je hebt er dan ook een andere kabel bij nodig, want dergelijke SCSI kaartjes hebben een 50-pins connector en niet de 25 pins connector zoals je die nu hebt.

Bij elkaar kan het toch nog kostbaar zijn, 100 piek voor het kaartje en paar tientjes voor de kabel… Het is een goede scanner en SCSI is lekker snel. Maar je zou kunnen overwegen om de scanner door te verkopen aan iemand die nog wel ISA heeft en dan een nieuwe scanner met USB aan te schaffen.

Stel dat een nieuw kaartje plus kabel 150 piek kost, je verkoopt je scanner door voor 100 piek…voor 250 piek heb je een USB scanner met vrijwel dezelfde kwaliteit en nieuwere drivers (want ik geloof dat voor deze scanners geen updated drivers meer gemaakt worden).

Het is een goede scanner, heb em zelf ook gehad, maar als je niet al een PCI SCSI kaart hebt dan zou ik toch eens gaan nadenken wat de beste oplossing is in dit geval. Want zonder die SCSI kaart kun je em echt niet aansluiten.

K’weet niet hoe het met de Canoscanner is, maar dat goedkoop scsi kaartje van adaptec werkt absoluut niet met de scsi scanners van HP. Kijk voor je koopt, had je beter eerst gedaan, maar ja dat heeft de Taxman al uitgebreid uit de doeken gedaan ( hij kan het wel goed zeggen hé)

mijn theorie is deze:Als je geld hebt voor een nieuwe pc,dan heb je ook geld voor een nieuwe scanner!!! :slight_smile: zo duur zijn ze nu ook weer niet meer,de scanners,dan ga je een up 2 date scanner hebben die veel rapper zal werken dan je huidige scanner,suc6 ermee!

grtzz

Originally posted by wilma
Joker007, je vertelt er niet bij, met welke scsi adapter je werkt; is het 1 kaartje dat met de scanner mee kwam?
Grote kans, dat het dan niet om een echte SCSI scanner gaat, maar om een getransformeerde LPT scanner. Je kunt dat nalopen, door in systeem te checken of kaartje als SCSI wordt genoemd en IRQ in beslag neemt; er zijn meer oudere scanners die met hidden drivers werken.
Geen vermelding/IRQ; dan schudt het maar, heb je nep SCSI en ben je aangewezen op interfacekaartje van de fabrikant.

De CanoScan wordt geleverd met een eigen SCSI adapter, ISA 25 pins SCSI-II adapter als ik het goed heb.
Deze scanner werkt met andere kabel perfect op elke andere SCSI kaart.
Heb zelfs deze scanner tijd lang gebruikt op een Diamond Fireport 40 SCSI adapter.

En ik prefereer SCSI boven USB… Heb nu de HP6300 op SCSI zitten in plaats van USB…heb daar niet een wetenschappelijke reden voor, maar heb nog een oude SCSI kaart van adaptec (ISA, die zit er nog 1 op dit moederbord) op de kop kunnen tikken speciaal voor de scanner (de fireport trekt het nu eenmaal niet om 3 verschillende type aansluitingen te gebruiken (UW SCSI, SCSI II intern en SCSI II extern, daarvoor moet je de dual fireport kaart hebben).

okee mensen, bedankt voor deze info. heb scanner maar op een andere pc met ISA aangesloten, maar hij staat in de verkoop…

ok nu zit ik dus met hetzelfde probleem
we zien wel wat we ermee doen

ok nu zit ik dus met hetzelfde probleem
we zien wel wat we ermee doen

Jij hebt wat problemen met die PC van jou hè!? Ik vind het al een beetje zielig voor je worden zoveel probs!!

Maar omdat hierboven al genoeg oplossingen worden aangeboden kom je er vast heel snel uit Carlo! :wink: