Scanner sharen?

vbimport

Kan ik me scanner ook delen via het netwerk? Beide pc's draaien op XP en het is een HP 3300C scannertje op USB. Er is een 100Mbit netwerk dus dat zit wel goed, maar hoe kan ik hem delen en kan dat wel?

greetz,
eMiNeM

Ik geloof niet dat , dat toegelaten wordt door de driver van de scanner.

Wat ik wel weet is dat de scanneroptie op een HP OfficeJet gedeeld kan worden , mist deze is aangesloten via een HP JetDirect (danwel een losse , danwel ingebouwd in de OfficeJet).

Misschien dat je de scanner via een USB hub op beide pc’s kan gaan aansluiten (1 usb kabel van pc1 naar hub , 1tje van pc2 naar hb en 1tje van scanner naar hub) , maar ik betwijfel het.

Het is dus wel mogelijk om een scanner te delen via het netwerk, het is alleen kwestie van de software, die je wenst te gebruiken.

Originally posted by TechMastex
Het is dus wel mogelijk om een scanner te delen via het netwerk, het is alleen kwestie van de software, die je wenst te gebruiken.

Ja zo lust ik er nog wel een paar…

Ja dat is dus een antwoord waar je helemaal niets mee kunt…

Welke software heb ik dan nodig? Geen extern bureaublad he of remote admin :wink: Maar dus net zoiets als je met je printer doet. Uit welke software kan ik dan kiezen?

Men denkt wanneer een printer valt te sharen dan ook een scanner (vaak op dezelfde poort aangesloten)

toch ben ik wel iets tegengekomen, wellicht heb je er wat aan…

http://www.umax.co.uk/support/technotes/n005B.htm

Ik heb het me ook eens afgevraagd, hoe ik mijn Agfa SCSI zou kunnen sharen. Maar nog voor ik goed en wel op zoek ging, besefte ik dat het in mijn geval weinig zin had. Stel dat de scanner aan PC1 hangt en je wil em via netwerk gebruiken op PC2, dan moet je nog altijd naar PC1 om het te scannen papier in de scanner te leggen. En dan zou ik het dus eerder met PC1 scannen i.p.v. elke keer het huis te doorlopen om een ander blad erop te leggen :slight_smile: Dan kan je beter scannen met PC1 en via netwerk de tiffjes of jpgjes doorsluizen naar PC2 lijkt mij :slight_smile: