Scanner en scannen

vbimport

Met het snannen heb ik een probleem ik kan niet tegelijk scannen en daarna het meteen uitprinten dus moet ik de hele tijd de snoeren verwisselen om dat te kunnen. Wie heeft er een idee hoe ik dat kan oplossen. Ik weet dat je daar zo'n kastje voor kan kopen , maar ik vraag me af of dit ook op een andere manier op te lossen is en wie heeft/kent er een goed en makkelijk en niet zo groot(HD) scanprogramma.

Grzz.
Mess

Dit is een algemeen probleem met parallelle poort scanners. De printerdriver en de scanner liggen elkaar niet zo lekker.

De oplossing is ofwel heel erg lang zoeken waar het precies aan ligt (als het al mogelijk is) of een van de volgende 2 opties:
<UL TYPE=SQUARE>
<LI>Een schakelkastje kopen waar je beide apparaten op kunt aansluiten. Zo’n kastje kost ongeveer 25 gulden voor 2 apparaten, 39 voor 4 apparaten. Dan nog een Data Switchboxkabel voor een tientje en je bent klaar, moet je wel zorgen dat bij het opstarten de schakelaar op de scanner staat, anders wordt deze niet herkend.
<LI>Een extra printerpoort installeren. Kosten ongeveer dertig gulden en je hebt dan geen extra kabels nodig of je zorgen te maken dat de scanner niet herkend wordt bij het opstarten. Je moet nog wel een ISA slot (PCI kan ook, maar is over het algemeen duurder) en een IRQ vrij hebben.
</UL>

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Da_Taxman

Ikelf had altijd problemen met een schakelkastje. Gewoon een tweede printerpoort erbij zetten en je probleem is opgelost.