Scanjet

vbimport

Wat is momenteel de beste koop? (prijs- kwaliteit)
Usb of niet?
Mvg.
:wink:

moet je bekennen dat ik ook een scanjet heb en op zich prima apparaat alleen viel al meteen op dat er een rare filterlaag bedekt over het glas lag (moest het apparaat terug brengen) heel gedoe (papiertje invullen, hp bellen) nou, kies de volgende keer wel voor een Agfa.

tis de 5300c is momenteel relatief goed voor de prijs die je ervoor betaald.

HP Scanner? Neej dank je wel. Heb er zelf hier ook eentje staan en vind de kwaliteit van de scans naar verhouding de aanschafprijs (destijds 275 voor een scanjet 3300) best heel erg tegenvallen. Vooral veel last van het Moiré effect. Ook de megeleverde software is nogal &^&^&##@@ :(.
Over de garantie maar te zwijgen. Voordat je uberhaupt je garantie krjigt (na uuuuuuuuuuren bellen en faxxen etc etc) duurt het ook nog eens maand voordat het is afgehandelt. Neej, geen HP meer voor mij.

Wat dan wel? Epson, Agfa, Mustek (klinkt goedkoop maar toch wel aardig!) zijn in mijn ogen stukken beter.

Zou je een U-Max tegen komen: dit is gewoon HP budgetspul!

Weliswaar een oudere topic, maar het is al een keer behandeld (toen over een scanner in de prijsklasse rond de 250 piek). De ontwikkelingen op scannergebied gaan volgens mij niet zo hard dat de hele topic waardeloos is geworden, dus wellicht de moeite waard om even te zoeken.

Verder is Scanjet een trademark van HP, maar verder hangt het van je budget af welke scanner het beste is voor jou, ook waarvoor je em wilt gebruiken speelt een belangrijke rol uiteraard.

Canon levert hele goede scanners, maar Agfa en Epson zijn ook uitstekend.

Hoe nauwkeuriger je jouw vraag definieert, hoe nauwkeuriger anderen er een antwoord op kunnen formuleren…

gebruik de search ff, vind je nog veel meer stuff over scanners en “what to buy?”…

b.t.w. waar ga je hem voor gebruiken? (geen geintjes!)

(oeps…, Smart@$$… had ff niet gezien dat je het zelfde poste, dumb!):rolleyes: