Satelliet internet update

vbimport

Er zijn veel mensen die zeggen, satteliet gaat snelk, unlimited, veel uploaden downloaden, hjoge snelheden, lage prijs…
Maar wat nu grappig is, er zijn weinigen die kunnen zeggen, ik gebruik die provider (Eon, BySky,…) en het kost me x per maand, dus ik wil wat uitleg, van mensen die werkelijk op satteliet zijn aangesloten, dus NIET van neem kabel of MSxtream of zo hé, ook geen gezever antwoorden !
Vereisten:

1. Satteliet moet goedkoper zijn dan kabel (vermeld de prijs)
  2. 2-way (dus zowel up als download) dus niet inbellen !!!
  3. vermeldt je provider
  4. Heb je een limiet (Up/down)
  5. is je upload Capped?

Tnx & Grtz BierspieR

bij mijn weten is de upstream nog altijd via je inbel modem.

Originally posted by whatever
bij mijn weten is de upstream nog altijd via je inbel modem.

Ik had gevraagd mensen die er wat vanaf weten, u kent blijkb aar geen 2way, dus ssst !!

Nou, ik heb anders wel gehoord over dat er 2way via sataliet echt wel mogelijk is! Is btw tijdje back ook nog een topic overgeweest! Moet je die anders is opzoeken, was 1 tot 2 mnd geleden!

Wat zijn de providers in NL die het aanbieden dan! Want als ik op DSL of kabel moet wachten…

Kijk eens op satelliet.pagina.nl , maar ik weet wel bijna zeker dat 2way via de satelliet nog steeds vrij duur is.

greetz

Heb zelf eens dezelfde vraag gesteld op het forum, de link is : http://www.cdfreaks.com/forum/showthread.php?threadid=30232

Ken wel een belgische site weet niet of ge hier iets aan hebt maar ge kunt altijd eens gaan kijken : http://www.altsat.be/ndl.htm

Hopelijk hebt ge er iets aan :cool: :cool: :cool:

Bierspier wil nu ervaring van mensen horen die het echt hebben.

Nu… ik heb dus zo’n ding.

Abo: BySky (gebruik h’m van iemand anders maar ben na ene format de inbel nummers weers kwijd, dus als je de nummers van nl heb, msg me dan ff)

Upstream: 56k modem
downstream: schotel
Snelheid
In theorie: 2 Mbit
24.00-6.00 = 100 - 200 kb/sec
6.00-19.00 = 80 - 140 kb/sec
19.00 -24.00 = 20 - 80 kb/sec

Je ziet dus het is meestal 's nachts downen.

Verder kan je nog via de site van EON een link opgeven van een bestand wat 3 dagen later na beneden komt zetten (offline downen) maar ja… krijg dat klote progje niet ingesteld wat je nodig hebt.

Verder vind ik het niets, geef mij maar DSL. Je zit nu namelijk altijd nog met 1 a 2 sec vertraging.

Maar ja… ik moest toch wat… geen kabel of DSL te krijge hier :mad:

Laatste keer dat ik hem gebruikt heb is 3 maanden geleden (ja ja daar gaat m’n geld (heb namelijk wel zelf een abo bij EON van 30 piek per maand)

En ik dacht dat met sataliet zo supersnel zou wezen… not dus!

hmm blijkbaar staat het nog steeds in z’n kinderschoenen, alvast bedankt voor jullie reacties… mij ged8 was op een leuke Topsite te bouiwen als ik een snelle verbinding had :frowning:
Anyway, we will wait and check te given URL’s

Grtz BierspieR :smiley:

Originally posted by Wookie
En ik dacht dat met sataliet zo supersnel zou wezen… not dus!

Die stelling heeft men inderdaad al danig moeten bijstellen. Ook al omdat kabel internet en ADSL momenteel nog vrij aardige snelheden halen. Toen die 2 op begonnen komen, dacht men dat de snelheden genekt zouden worden door de vele gebruikers. Maar voorlopig zijn beide netten nog niet overvol waardoor ze nog aardige snelheden leveren, natuurlijk een beetje afhankelijk van provider tot provider.

Een tijdje geleden heb ik ergens eens iets gelezen over tests om internet via het elektriciteitsnet aan te bieden. Siemens was 1 van de bedrijven die daaraan meewerkte. Bij hun tests haalden ze snelheden die tot ieders verbeelding zou spreken. Het voornaamste probleem was echter wel dat toen de snelheid niet constant gehouden kon worden. Dat is nu ook wel niet met de huidige verbindingen, maar de dalen zouden veel dieper zijn geweest …

Hopelijk horen we binnenkort meer hierover.

greetz

Vipken ik moet je teleurstellen hoor, in England de bakermat van het internet via electriciteitsnet is het project afgeschoten, het probleem is dat er teveel storingen op het netwerk zitten, en het teveel ou kosten om een constante te behouden. Misschien ligt het natuuurlijk wel aan de electriciteitsmaatschappij in England die toch niet garant kan staan voor goeie test-gebieden :stuck_out_tongue:
Anyway ik heb nog een board gevonden ivm satteliet ('t is natuurlijk wel bij onze overburen aan de andere kant van de oceaan maar ja): http://pub3.ezboard.com/bsattelitediscussionforum
en deze:
http://www.europeonline.com

toch alvast bedankt voor de reacties,

Voor de MAzTER: Ben je nog steeds bij die trage provider?
Ben je zeker dat alles goed is afgesteld?
Laat nog iets weten !

Grtz BierspieR :smiley: