Satelietontvanger op een notebook

HAi,

Ik wilde graag weten of het mogelijk was om een satelietontvanger op een notebook aan te sluiten zodat je op je notebook tv kunt kijken. En als dat mogelijk is zou ik graag willen weten welke apperatuur ik daarvoor nodig heb. (buiten een satelietontvanger en een notebook uiteraard lol) en hoe ik dat aan moet gaan pakken…

mzzl Dúnedain

Mogelijk is het natuurlijk :).

Je hebt twee opties:

1. Voorzie je laptop van de een of andere video input (bijv een composite ingang op een TV kaart of een editing kaart) via USB of PCMCIA
  2. Schaf een USB satelliet ontvanger aan (check hier)) en plug die in je laptop. Dit zal waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit geven…

Okay de boodschap is ontvangen. Maar weet iemand of al deze spullen ook gewoon in Nederland te koop zijn? En zo ja kunnen jullie mij een aantal filialen noemen. De man die het zoekt woont in Helmond maar afstand is in weze geen probleem.

mzzl Dúnedain

Heb je al enig idee voor wat voor oplossing er gekozen gaat worden? Dan kan ik je wat gerichtere informatie geven :slight_smile:

je hebt drie optie’s, Dee-ehn vergat er een!

http://www.dream-multimedia-tv.de

De dreambox, streamed elk DVB signaal over je netwerk. Ik heb er één en ben zeeer tevreden!

Heb jij een Dreambox? Wij moeten binnenkort eens een serieus gesprek voeren geloof ik :slight_smile:

Maar ja, met een Dreambox is dit idd ook mogelijk. De beschikbaarheid van die apparten blijkt in de praktijk nogal problematisch te zijn. In Groningen weet ik echter een winkeltje waar ze ze verkopen :wink:

Ik weet wel 10 winkels waar ze op voorraad liggen… :wink:

Beste adres voor dreamboxen is naar mijn mening X-tra sat in uden. (daar zit ook de distributeur in de buurt, en dat is reuze handig!)

Dee-ehn, check je PM…