Samsung D-500 icm een 2 jarig abo.. doen of niet doen?

vbimport

Ik ben hard toe aan een nieuw telefoontoestel. Mijn huidig toestel, een Nokia 6610 (1 jaar en 8 maanden oud) is gewoon versleten: de accu is slecht aan het worden, toetsen reageren slecht etc etc.

Nu is mijn oog gevallen op de Samsung D-500. Ik heb echter een beetje mijn twijfels bij dit toestel. Wie kan me meer info verschaffen?

1. Indien ik dit toestel neem dan zal dit zijn icm een abonnement voor 2 jaar. Is dit aan te raden, ivm de levensduur van een toestel?

2. Gaat de markt binnen een afzienbare termijn overspoeld zijn met dit soort toestellen met als gevolg dat de prijs gigantisch daalt?

3. Voor Nokia toestellen is er een breed scala aan software beschikbaar. Het internet biedt heel wat leuke applicaties en spelletjes voor op de telefoon aan; is dat bij Samsung ook zo?

4. Staan er de komende 2 jaar baanbrekende technologïen voor de deur die deze telefoon niet ondersteunt?

5. Is deze telefoon een serieus alternatief voor een MP3 speler?

Alvast bedankt :slight_smile:

Het grootste nadeel van dit (zeer mooie) telefoontje vind ik, is dat je het geheugen niet kan uitbreiden!!

Heb daarom niet verder gekeken en kan dus helaas geen antwoord geven op de rest van de vragen.

Ik vind de Nokia 6230 wel grappig.

Is het geheugen niet uitbreidbaar? Ik las ergens dat deze foon gewoon MMC kaarten slikt. Indien het geheugen niet uitbreidbar is, dan is dit toestel geen optie.

Ik had eerst de 6230 gezien, maar de featureset van de Samsung beviel me beter. Ook hoor ik wat mensen zeggen dat het geluid (MP3) van de Samsung stukken beter is.

Dacht ergens op kieskeurig gelezen te hebben dat ie geen losse kaarten slikt … maar kan het mis hebben (geheugen probleempje :stuck_out_tongue: ).

Ik weet niet exact wat je der mee wil doen Dee-ehn en ook niet welke provider je wil.:confused: ik zelf vind persoonlijk dat je me een 1 jarig abootje beter af bent, omdat je gewoon geregeld de keus hebt om te wisselen. Ik heb zelf een Orange abo 1 jaar en ik heb een SPV E200 en die bevalt erg goed. Waarom Orange? Eigenlijk boeit het me niet zo welke provider ik heb maaromdat je alles uit 1 bundel betaalt is dat wel zo handig. En qua netwerk en zow zijn er weinig slechte providers meer denk ik. De foon is alleen wat aan de grote kant vergeleken met de samsung. Maar het is ook tri-band en der zitten meer genoeg functies op.:bow: Inclusief camera die helaas zonder flits is. En het geheugen is tot 1GB uit te breiden. met een SD kaartje.:iagree:

mzzl  Dunedaïn

ps en don’t worry about the simlock…:bigsmile:

Als provider zal ik Vodafone of KPN kiezen. Dat maakt echter weinig uit voor de keuze van het toestel; het verschil in prijs is vrij miniem.

Ik ben er ondertussentijd achter dat de D500 idd geen extra geheugenmogenlijkheid heeft en dat stoort me toch wel. mijn doel was eienlijk een toestel te kopen wat meteen voor MP3 speler door kan gaan (omdat ik nu altijd met een bult apparatuur sleep) maar dat is toch geen echte mogelijkheid).

Ik ga denk ik maar eens verder kijken wat er zoal nog meer te koop is…

Je had het over de 6230, dat die minder kwaliteit geluid heeft dan de samsung.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik heb mijn 6230 eens vergeleken qua geluid met een vriend van me, vond het geluid uit de samsung waardeloos, bass was bijna niet hoorbaar (en dat zelfs met zo’n extern speakertje).

Qua software zit het bij de 6230 trouwens best goed, ik had zelfs een msn messenger aan de praat en gebruik geregeld een rss reader om eens te kijken wat er nieuw binnen is op nforce enz.

Ha, is mijn geheugen toch niet zo slecht als ik dacht!!

En nog een 6230 aanhanger … al een keuze gemaakt Dee-ehn??

Keuze is nog niet rond; ik surf nog steeds rond…

De D500 zal het waarschijnlijk niet worden; dat extra geheugen vind ik toch wel een must om dat apparaat serieus als MP3 player in te kunnen zetten.

Wat me aan de Nokia mateloos stoort is de matige kwaliteit van de Nokia oordopjes. Helaas kun je geen andere oordopjes (Sony, Sennheiser) op dat toestel aansluiten.

Een 2 jarig abonnement zou ik in ieder geval nooit doen. De technologie gaat veel sneller dan 2 jaar.
/me is tevreden met zijn nieuwe Prepay Postbank Siemensje met nummerbehoud.

Een telefoon is toch om mee te kunnen bellen?!?

En zo’n smartphone is van alles net niets, kortom je hebt er niet zo veel aan.

Ik heb overal toegang tot het internet, dus waarom ook op je telefoon?
MSN op zo’n ding is ook belachelijk!
Een navigator zit al in m’n auto…
Ik heb al een zeer mooie digitale camera…

dus waarom zo’n ding? Ben ik nu de enige die zie niet op laat naaien door al die fancy nep features?! En over de levensduur nog maar te zwijgen, die nieuwe toestellen leven nog maar een krap jaar, als ik dat zo eens om me heen zie…

@Mars: ja een telefoon is idd bedoeld om mee te bellen. De toestellen wat we nu mobiele telefoonds noemen krijgen steeds meer functionaliteit. Om alles in 1 apparaatje te kunnen stoppen moeten er natuurlijk her en der wat consessies gedaan worden, anders past/kan het gewoon niet. Het heeft echter ook een voordeel: je hoeft minder apparatuur mee op zak te nemen. Ook voor dit soort apparatuur gelden de reguliere voor- en nadelen van een sterkere integratie.

Waarom ik een MP3 toestel wil? Om meerdere redenen. Ten eerste zeul ik nog steeds met een portable minidisc recorder. Alhoewel dit apparaat niet al te groot is, neemt het toch weer de helft van mijn doorgaans overvolle jaszak in beslag. Daarnaast is het niet het makkelijkste medium om nieuwe muziek op te zetten. In een hogere kwaliteit past slechts 80min muziek op een schijfje (ik luister dus dagelijks 2 a 3 schijfjes af), het apparaat kan alleen single speed opnemen etc etc. Werkt dus niet al te fijn meer, gezien de alternatieven die we tegenwoordig hebben.
Ik kan natuurlijk kiezen voor een zeker telefoontoestel en een losse MP3 speler. Tuurlijk, maar ook dan ben ik weer met meerdere apparaten aan het slepen. Wanneer alles in 1 doosje samen kan dan heb ik dat liever (althans, voor mobiele apparatuur).

Er zijn ook genoeg toestellen te koop die al die functionaliteit niet hebben. Doorgaans kosten deze zo goed als niets (icm een abo of prepaid) dus niets om je druk over te maken :slight_smile:

Ja… ja… ik begrijp je wel hoor :wink:

Maar ik ben nog van de generatie, die ook graag losse delen heeft voor z’n stereo installatie. “Alles in een” gaat er bij mij persoonlijk niet zo in, geen behoefte aan een kookwekkers met ingebouwde radio’s, Magnetron’s met ingebouwde kleuren TV, telefoons met ingebouwde zaklamp en 20 delige messenset…

Maargoed, ik begrijp dat je vaak in de trein zit o.i.d… tja, dan is het logisch.

Bij minder/niet mobiele apparatuur moet ik ook neits van integratie weten. Dan kies ik liever voor een los component dan een alles-in-1 doosje. Het is voor onderweg echter wel heel erg gemakkelijk.

check http://mobile-review.com/index-en.shtml voor telefoon reviews. de motorola e398 is met mp3 en en met los geheugen uit te breiden

wij hebben deze op werk
Nokia 9300 Smartphone
-Geavanceerde spraakfuncties: handsfree luidsprekertelefoon, conferentiegesprekken
-Volwaardig toetsenbord en twee 65.536-kleurendisplays
-Berichtopties: e-mail met bijlagen, SMS, MMS
-Office-toepassingen: documenten, rekenbladen, presentaties
-Organizer: Agenda, Contacten, Taken met PC-synchronisatie via Nokia PC Suite software
-Grote geheugencapaciteit: 80 MB ingebouwd geheugen plus MultiMediaCard (MMC)
-Supersnelle dataconnectiviteit met EGPRS (EDGE)
-Mobiele internetconnectiviteit
-Tri-band (EGSM 900/1800/1900) werking voor gebruik op vijf continenten
-Symbian 7.0S OS (Series 80-platform), Java MIDP 2.0 en Personal profile
-Draadloze connectiviteit via Bluetooth en Infrarood om informatie uit te wisselen met andere toestellen
-Music Player met MP3, MPEG-4 (AAC), RealAudio en Midi
-Resolutie van 640 x 200 pixels
-Actief TFT-kleurendisplay
-Pop-Portâ„¢-interface
-USB 2.0-connectiviteit (Nokia Datakabel DKU-2)
-Draadloos aansluiten op een compatibele telefoon of een compatibele PC
-Infrarood
-Draadloze Bluetooth-technologie
-Toepassingen installeren met Nokia PC Suite
-Internetbrowser: HTML 4.01/xHTML
-Ondersteuning voor WML 1.3. Inhoud
-EGPRS* (multislot klasse 10)
-Gegevensoverdracht tot 236,8 Kbit/s in EDGE-netwerken
-GPRS (General Packet Radio Service) Multislot Klasse 10
-Gegevensoverdracht tot 53,6 Kbit/s in GPRS-netwerken
-Circuitgeschakelde data
-HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data)*
-Faxtransmissie
-Downloadbare games en toepassingen via Javaâ„¢-technologie (MIDP 2,0)
-Personal profile Java 1.0
Batterij Capaciteit Spreektijd Stand-by tijd
BP-6M 970 mAh Li-Po 3 - 7 uur 150 - 200 uur

denk dat je hiermee wel ff voorlopig vooruit kan of niet?
we hebben deze ook op de zaak en heb nog nooit een betere telefoon gezien dan deze

Ik heb een Orange SPV E200 en tot nog toe komtie dicht in de buurt van de Nokia hoor .

Mzzl Dunedaïn

@Dee-ehn, wat is het nou geworden of ben je nog steeds aan het zoeken??

Ik wacht op een telefoontje van Vodafone. Men zou mij maandagavond terugbellen, maar ik heb niets meer van Vodafone vernomen. Waarschijnlijk gaat het dan toch de Nokia 6230 worden, maar het hangt een beetje van het aanbod van Vodafone af.

ok. look this answer ===> www.s__samsung_d.500_lo_i.com