Salarisen IT

vbimport

Hallo allemaal,
op dit moment ben ik in een gigantisch gevecht beland
met mijn werkgever,
aangezien de salarissen
het bedrijf heeft een benchmark laten uitvoeren in de ICT sector,
maar nu het puntje van betalen is aangekomen
doen ze er alles aan om niet te betalen, en elke vorm van communicatie uit de weg te gaan…
mede om mij te versterken in mijn holy battle,ben ik benieuwd of er mensen zijn ,

welke een soort gelijke functie hebben en wat hun salaris is:
zelf ben ik een Technical Support Engineer,
eigenlijk betekent dit tussen haakjes gewoon dat je
alles moet kunnen oplossen zowel HW als SW-matig
zelf verdien ik nu 4000,- (bruto per maand) zonder enige extra secundairy voorwaarden…
en ik heb soortgelijke bedragen voorbij zien komen op andere sites, maar deze zijn niet altijd gelijkwaardig in functie…
vandaar deze posting
hopend dat jullie mij kunnen helpen in mijn gevecht tegen mijn werkgever

Hellracer

op http://www.newmonday.com schijn je ook ergens een salarisschalig enzo te hebben…heb je geloof ik wel een aardige d-base met vergelijkingsmateriaal :slight_smile:

good luck…

hallo, lange tijd dat ik hier niet geweest bent,
maar ik ben weer terug.(99.99999% zegt who the fuck is this guy :slight_smile: )…
anyway ik heb dit gedoe de laatste maanden ook meegemaakt, waar het soms bijna tot ontslagen kwam…
maar uiteindelijk heb ik maar een klein beetje meer gekregen, zelf zit ik op 4250,-(ook bruto) en dit is gezien de functie veel te weinig en het gevecht is nog lang niet over…
iedere lampekap in het pand (400 man ) vraagt de oren van je kop, en als je ze geen antwoord geeft dan is het rellen …

maaruh die sites waar de salarissen op staan zijn,
zo ingedeeld dat dit geen goede argumentatie kan bieden in enige discussie…
dus ik zou zeggen gewoon vechten en ff kijken
wat je bedrijf als argumentatie biedt…
gewoon hun de argumenten aan laten voeren en daarop arergeren

Heeft je bedrijf wel een CAO?
Anders moet je op zwart-op-wit afspraken terug vallen.
Heb je die niet moet je op mondelinge afspraken terugvallen maar dat is bij voorbaat een verloren slag, ze zullen alles ontkennen.
Vraag bij PZ (Personeels Zaken) je personeels dossier eens, die moeten ze direct aan jou geven, en alleen jij mag het op dat moment inzien, kijk eens wat daar in staat.

Wij vallen op dit moment nog steeds buiten enige CAO, daarom is dit gevecht zo moeilijk

HellRacer

daarintegen is een mondelinge overeenkomt in de huidige maatschappij ook bindend…
probeer gewoon wat regels te forceren wanneer zijn uitspraken doen aangaande salarisbepalingen

Originally posted by HellRacer
[B]Wij vallen op dit moment nog steeds buiten enige CAO, daarom is dit gevecht zo moeilijk

HellRacer [/B]

Wij ook.
Ga gewoon eens naar PZ en vraag daar om je personeelsdossier. Daar staat het altijd in (je salaris) en eventuele afspraken.

Mondelinge uitspraken kunnen inderdaad als bindend worden beschouwd, maar er rust toch wel enige bewijslast op omtrent deze mondelingen uitspraken. Zorg daarom dat je een getuige hebt wanneer dergelijke uitspraken gedaan worden of laat zoveel mogelijk meteen op papier zetten.

In de hele ICT sector is het op dit moment een kwestie ‘wat een gek er voor geeft’. Wat een ander verdient kan geen argument zijn in je eigen salarisonderhandelingen, slechts een vergelijk. Als je veel vergelijkingsmateriaal hebt waaruit duidelijk wordt dat jouw salaris beduidend onder het marktniveau zit dan kun je dit gebruiken als een pressiemiddel.

Ga eens praten met andere potentiële werkgevers, vraag wat zij jou te bieden hebben. Als je op deze manier enkele aanbiedingen op zak hebt maakt het makkelijker onderhandelen. Ga geen baan op het spel zetten als je dat risico niet aandurft, maar een goede onderhandelingspositie is er wel een met een baan achter de hand.

Kan je helaas niets zeggen over de hoogte van salarissen in deze beroepsgroep, daar ik ergens anders ga werken (waar ze meer betalen ook :wink: ).

Succes.

ps er is meer in het leven dan alleen het saldo op je salarisstrookje elke maand

Originally posted by Darkness
, en als je ze geen antwoord geeft dan is het rellen …

Rellen !!!

(Sorry moest even) :slight_smile:

maar het is het saldo op je salarisstrookje wat je leven prettig maakt…
:slight_smile:

Je salaris is afhankelijk van een aantal dingen, zoals leeftijd, verantwoordelijkheid, inzet en resultaten. Het belangrijkste argument is toch wel de sfeer op je werk. Ik heb het naar m’n zin, dus is geld in mindere maten belangrijk (maar niet ongeheel). Ik weet dat ik ergens anders zo 500,- per maand meer kan verdienen, maar krijg ik ook dan weer dezelfde sfeer terug…misschien wel beter zelfs…maar vaak juist slechter!

Je werkt zo’n 40 uur per week (dat is meer dan ik mijn vriendin, vrienden en familie zie). Het is daarom heel belangrijk dat je je die 40 uur niet dood ergert aan je collega’s (dat zijn dan 40 hele lange uren)… Je zal zien dat het geld dan minder relevant is! Ik ga liever fluitend naar m’n werk toe.

Bezint eer gij begint! :wink:

Originally posted by Da_Taxman
ps er is meer in het leven dan alleen het saldo op je salarisstrookje elke maand

Ja!!! Visit eens deze site, dan weet je dat Tax gelijk heeft! :wink: