RW's sneller schrijven lukt niet :/

vbimport

Dit was m’n doel:
met een Plextor 4/2/20 (4x writer, 2x rewriter) een rw op 4x schrijven.
Dit was m’n poging: een gewone cdr erin stoppen, met nero CD-copy aanklikken en voor ie begint te writen, de gewone cdr eruithalen (manueel, met zo’n paperclip) en vervangen door een RW-disc.
(ik dacht dan, dat nero gewoon op 4x zou schrijven, als was het een gewone cdr).
Maar na 30sec gaf hij een of andere vage error.
Achja, twas te proberen hé :slight_smile: Met Plex12/4/32 gaat ut wel en RW’s gebruik 'k toch bna niet :slight_smile:

vind ik eerlijk gezegd nogal een beetje logisch hoor :wink:

mmmmm ik denk dat je het nie goed snapt ?

met een Plextor 4/2/20 (4x writer, 2x rewriter) een rw op 4x schrijven .

je zegt hetzelf : 2 speed re writen ! dus die kan maar tot 2 speed max burnen he op een CDRW :wink:

dus 4 zal nie gaan he :slight_smile:

wil niks zeggen hoor maar cdrw’s worden op een lager pitje gebrand zodat ze later nog wisbaar zijn want op een gewone cdr worden de clusters meteen ingefikt en bij een CDRW niet

lijkt me dat als die drive echt 4x kon herschrijven
plex ze wel zou verkopen als 4x rewriters…
toch leuk experiment :slight_smile:

Hmmm je hebt wel eens vaker dat ze 1 stukje hardware uitbrengen wat eigenlijk meer aankan dan ze specificeren, dat is nl vaak goedkoper dan 2 stukjes hardware uitbrengen… dat zou dus ook met die writer het geval kunnen zijn…

Denk maar eens aan HP met die 8x en 10x writers…

Originally posted by JAP
wil niks zeggen hoor maar cdrw’s worden op een lager pitje gebrand zodat ze later nog wisbaar zijn want op een gewone cdr worden de clusters meteen ingefikt en bij een CDRW niet

Da’s dan groot misverstand
CDRW’s worden met aanzienlijk hogere laserintensiteit gebakken dan gewone cd’s; komt door een totaal andere samenstelling van de lichtgevoelige laag.
En da’s nou juist 1 van de reden, dat CDRW’s bakken gewoonlijk langzamer gaat dan bij gewone cd’s.
Bij hogere snelheid heb je meer laseroutput nodig en ergens bereik je een grens aan wat technisch mogenlijk is.

Je kan heus niet met een 2x drive op 4x fikken hè! :wink:
Tevens moet je CDRW-disc ook de hogere speed aankunnen! Heel vaak zijn die dingen maar 2x of 4x; heb ik er weinig aan in me Plex1210! hehe! :slight_smile:

Geld ook voor mij… (maar dan iets anders)

Ik heb een 12x10x32
dus 12x cdr - 10x cdrw - 32 lezen, Maar als ik een oude CDrw gebruik herkent Nero automatisch 4 speed…
En als ik een nieuwe CDRW gebruik (10 speed cdtje), brand hij wel gewoon met 10 speed…

Waarom je met cdr’s (bijv. een 8x cdr) gewoon met hoge snelheid van 12x beschrijven, en met een cdrw wil dit niet???

:):slight_smile: :frowning: