Rundll32 foutmelding

Ik krijg ineens om de haveklap de volgende foutmelding : "Rundll32 heeft een fout veroorzaakt in < onbekend >. Runndll32 wordt nu gesloten. Als er zich problemen blijven voordoen start u de computer opnieuw op. Sluiten. " Als ik op sluiten klik krijg ik de volgende melding : " Rundll32 heeft een fout veroorzaakt in KERNEL32.DLL. Rundll32 wordt nu gesloten. Als …enz. Sluiten " Als ik op sluiten klik verschijnt er een nieuw ( nu geheel wit ) venster met de tekst : " Rundll32. MSIMN heeft een fout veroorzaakt m.b.t. een ongeldige pagina in module KERNEL32.DLL op 0177:bff78376. Sluiten. " Als je op sluiten klikt verschijnen deze meldingen soms al weer na enkele sekonden opnieuw. Opnieuw opstarten , defragmenteren , schijfcontrole biedt geen resultaat . Hoe is dit te verhelpen? Weet iemand raad?

Dit probleem kan 1000 oorzaken hebben (bij wijze van spreken ;))…

Ten eerste kan je hardware defect zijn (bijv kapot geheugen) of storen (een te warme cpu). Daarnaast kan het ook dat je Windows gaar is, of dat er een programma binnen Windows draait die deze systeminstabiliteit veroorzaakt.

Staat je Windows er al lang op? Heb je al eens een reintall geprobeerd? s dit probleem gekomen nadat je een bepaald stuk software hebt geinstalleerd?

Je zou ook eens je geheugen kunnen testen. Ik beveel MemtestX86 sterk aan…

Heb inderdaad wel nieuwe software geinstalleerd en een system restore , maar volgens mij kwam het niet direct daarna. windows ME staat er al lang op ja. Hoe doe je een reinstall , kan dat over je huidige windows heen? Waar vind ik Memtestx86?

Als ik mij niet vergis komen de foutmeldingen alleen als ik in Internet Explorer bezig ben. Niet als ik in andere programma’s zit. Kan dat met dat " MSIMN " verband houden?

Met welk OS werk je juist.

Je kan altijd es checken start-uitvoeren-msconfig

Dan op de tab ‘opstarten’. zullen wel wat rundll opstarters tussen zitten.

Windows ME. De enige rundll die ik in de opstartgroep tegenkom en is aangevinkt staat onder " LoadPowerProfile" .

Zijn er nog reacties van Dee-ehn of VenimK?

MSIMN heeft in ieder geval te maken met Outlook Express. Omdat jij aangeeft dat het om deze melding gaat
MSIMN heeft een fout veroorzaakt m.b.t. een ongeldige pagina in module KERNEL32.DLL

Misschien is dit het happy99 virus
Kijk jij maar eens ff in je C:\Windows\System directory of daar toevallig deze files staan!!!
Ska.ddl
Ska.exe
wsock32.ska

Zo ja.

Doe dan het volgende:
Del ska.ddl
Del Ska.exe
ren wsock32.dll wsock32.old
copy wsock32.ska wsock32.dll

Gelukkig die files niet aangetroffen!

Hoera!!! Moest zojuist de pc opnieuw opstarten omdat er een update was geinstalleerd , en daarna was ik ook de foutmeldingen kwijt! Even raadselachtig als het gekomen is , is het ook weer verdwenen. Computers blijven rare dingen! Maar de thread kan weer gesloten worden.