Ruimte mysterie

vbimport

Een mysterieuze kracht oefent invloed uit op ruimtetuigen diep in de kosmos, zo heeft de BBC gemeld onder aanhaling van onderzoekers.

Misschien gaat het om een klein niet opgemerkt effect in de ruimtetuigen zelf. Toch waarschuwen wetenschappers dat een en ander een eerste hint vormt van de noodzaak van modificaties in onze kennis van de zwaartekracht.

In 1972 naar Jupiter gelanceerd, doorklieft de Pioneer-10 momenteel de grenzen van ons planetair systeem. Maar dat gebeurt veel eerder dan gedacht op een alsmaar tragere manier, zo bleek uit analyse van de radiosignalen. Voor het onverklaarbare gedrag van de sonde werd geopperd dat zij mogelijk met een klein gaslek kampte of dat zij onder de gravitatie kwam van een object in ons zonnestelsel dat nog niemand heeft gezien.
De in 1973 gelanceerde Pioneer-11 maakte het mysterie alleen maar groter, toen eenzelfde vertraging is vastgesteld. Probleem is dat deze sonde zich gewoon aan de tegenovergestelde zijde van het zonnestelsel bevindt en dat de zwaartekracht van een niet-geobserveerd object daar niet kan spelen. Het effect lijkt ook de Galileo op weg naar Jupiter parten te hebben gespeeld, alsmede de Amerikaans-Europese zonneverkenner Ulysses.

Snel opklaren van het mysterie lijkt er niet bij te zijn, zeker omdat de vier getroffen ruimtesondes niet meer naar ons terugkeren.

Vraagje, wat doet deze in General Questions ipv Café?

Aangezien de aard van dit topic toch wel serieus is en ik hier graag ook wat serieus commentaar op wilde (redenen tot vertraging van die dingen e.d.) d8 ik dat de general een goede plaats hiervoor was… cafe is meer voor de onzin…

Ok, zag er alleen geen vraag in, vandaar dat ik het even vroeg :wink:

zie mijn signature :slight_smile:

ben het met Da_Taxman eens wat is nou precies de vraag

en ik ben het met the_matrix eens…
denk niet dat hier mensen zitten die daar een zinnig
antwoord op kunnen geven… :slight_smile:

'k hoop dat de aliens op ons lijken en dat hun vrouwen mooi en easy zijn, want ik heb geen suc6 bij de aardse populatie (het zijn der ook maar 4 miljard ).
greetz

Originally posted by cum-a-lot
'k hoop dat de aliens op ons lijken en dat hun vrouwen mooi en easy zijn, want ik heb geen suc6 bij de aardse populatie (het zijn der ook maar 4 miljard ).
greetz

Maak je maar geen illusies, Tax is toch altijd er iets eerder bij…

Na de oerknal is het universum gaan uitdijen, net zoals een shockgolf na een explosie. Het universum zelf bestaat uit pure materie (superstrings). Volgens bepaalde wetenschappers gedraagt de materie zich als een elastiek door de uitdijende beweging. Met andere woorden…de materie rekt uit, bouwt spanning op en klapt op een bepaald punt weer terug.

Wellicht is de spannings opbouw over zijn kritieke punt heen en beweegt de materie van ons universum zich weer in een tegengestelde richting…dus terug naar nulpunt waar de oerknal plaats vond. Deze terug werkende beweging zou bewegende objecten vertragen en uiteindelijk zelfs terug duwen in tegengestelde richting als de tegendruk te groot wordt.

weet nog steeds niet wat de vraag is

Mwa ik was niet uit op een vraag, meer om commentaar te krijgen wat men denk tdat deze kracht is enz enz…
sorry ik hou wel van die spacie dingen… zal toch niet de enige hier zijn?

Originally posted by Dee-ehn
Mwa ik was niet uit op een vraag, meer om commentaar te krijgen wat men denk tdat deze kracht is enz enz…
sorry ik hou wel van die spacie dingen… zal toch niet de enige hier zijn?

nee zolang het maar echt is of echte theorien en niet van
die starwars fantasie…

Ik denk dat ik het antwoord heb: nee