RTCW draait veel te traag

vbimport

Ik heb net de searchfunctie gebruikt voor "rtcw" maar mijn probleem staat er niet tussen.
Gisteren heb ik het spel geïnstalleerd en hij gaf geen foutmeldingen. Maar toen ik het opstartte, ging de intro heel erg traag en de muisaanwijzer in het menu reageert pas na 20 sec. Na een kwartier geraakte ik eindelijk in het options menu, en daar blijkt alles op laagst te staan (640x480). Wat is er juist mis?

*P4 1,5Ghz
*768MB Rimm
*Matrox G550 Dual Head
*15" Philips LCD
*logitech draadloze muis (misschien heeft ie daar probs mee, omdat muisaanwijzing zo traag ging)
*Win2000

Ik heb de laatste drivers gedownload en geïnstalleerd. Ik weet dat de Matrox geen game-kaart is, maar als zelfs de intro traag is, kan dat toch niet de oorzaak zijn? In theorie zou een 32MB kaart toch moeten volstaan? Of zie ik het te eenvoudig?

Je kaart zou idd genoeg moeten zijn, ik heb op mijn 2e pc (een athlon 700 met 128mb pc100 en een voodoo 3) geen problemen met 640x480 en 800x600 is ok nog te doen… draait het niet allemaal even soepel maar het beestje kan zelfs dan nog aardig rtcw aan!

Wat je kunt proberen is een nieuwe versie van DirectX installeren, of kijken op de website van ID of ze wellicht een update/patch voor het spel hebben uitgebracht die dit probleem verhelpt…

Ok, hiervoor kan je het volgende proberen. RTCW zet standaard het aanwezige geheugen op 40 MB en, aangezien je 768 MB geheugen hebt, is dat wat weinig.

Nu moet je het volgende doen in de console van RTCW (als het dus opgestart is op de tilde (~) drukken):

toets nu /com_hunkMegs ### (op de plek van de hekjes komt nu de nieuwe waarde). Waarschijnlijk is voor jou 192 de beste optie, in mijn eigen ervaring is een getal boven 192 geen extra. (zelf: 512 MB SDR-SDRAM). Hierna toets je <ENTER>.

Als het goed is (en dit alles werkt) heb je nu goeie performance. Ben zelf van gem 42 fps naar 68 fps gegaan door dit te veranderen. Je kan met /cg_drawFPS zien wat je framerate is…

Avé…:smiley:
PGN/iNERTiA