Router vraagje

vbimport

hoi zoek een plaats in belgie (website)voor het aankopen van router met hub .wie commentaar heeft ivm opbouw van dit intern kabelnetwerk ,altijd welkom.
thanx.

Wat voor router ? Analoog, IDSN, Adsl, Kabel ?
Wat wil je weten over een netwerk?

het gaat over kabel,wat is het beste een pc opstellen met twee netwerkkaarten en verder een hub of een router .waar vind ik zulke voorbeeldopstellingen op het net.
bedankt.

Ik heb laatst een netwerk gemaakt bij een vriend met kabel.

2 netwerkkaarten in de pc die verbinding heeft met Internet.
Andere Pc’s 1 netwerkkaart en verbonden via hub (of switch). Programmatje proxyi geinstalleerd (Je heb er wel meerdere) en alle Pc’s konden op internet. Lijkt mij het meest eenvoudige.

Als je met een router werkt en ze komen van de kabelmaatschappij zien ze natuurlijk dat je met meerdere Pc’s op Internet gaat. Ik denk niet dat ze dat graag hebben.

Het beste (duurste) is een router, maar 1 pc met 2 netwerkkaarten (zoals ik ook heb) werkt perfect.
Maar als je toch een router koopt, koop dan deze
http://www.atstore.nl/home.htm

Deze kwam er als beste uit bij een test van de computertotaal.

Mzzl

p.s. Het is wel een router met een ingebouwde switch i.p.v. een hub

Als je in Nederland een router zou kopen, moet je wel zien dat je er mee in Belgie op Telenet kunt.
Trouwens bij Telenet “krijg” je een modem.

Ik had trouwens laatst hetzelfde aan de hand met ADSL.
Ik kocht een 3Com ADSL modem. Belgacom laat enkel Adsl modems toe van Alcatel die je dan wel bij Belgacom moet kopen. (Zijn speciaal geconfigureerd voor Belgacom). Ik geloof dat Telenet dezelfde pricipes erop nahoudt.

He Jollige Joffer,

Heb zelf nu ook 2 netwerkkaarten in mijn PC zitten,
maar 1 kaart wordt niet herkent door Win98sec.
Deze heb ik over 2 werken echter wel nodig als ik ADSL krijg.
Hoe heb jij dat gedaan???

Ik heb 2 precies dezelfde netwerkkaarten in een P-75 met 32MB ram geinstalleerd.
Windows 98 of Se er op. Maakt niet zoveel uit, want ik gebruik Winroute Pro of m’n Internet verbinding te delen.
Anders ken je hier ff kijken: http://www.practicallynetworked.com/sharing/sharingcable.htm

Mzzl