Router Probleempje

vbimport

Ok goedenmiddag allemaal 't volgende probleem:

Ik heb een nieuwe router gekocht van unex de ISO50P een prima beestje volgens de verkoper ....
het gaat om 2 pc's pc1 en pc2 het modem heeft het ip van m'n internet is 212.187.46.211 vul ik dit in bij mijn eigenschappen schermpje van mijn router en 't subnetmask (255.255.255.0) en de gateway (212.187.46.193) en save dit alles !!
Nu vul ik bij netwerkomgeving alleen TCP/IP en Bestanden en printers delen in. Alles automatisch toe laten wijzen!
Ik gebruik voor mijn verbidingen allemaal straid netwerkkabeltjes en de lampjes op de router branden ook gewoon goed.

nou 't probleem:
In netwerk omgeving kan ik gewoon mijn netwerk "zien" en gewoon kopieren van de ene nar de andere pc geef ik in mijn internetbrowster een pagina op en druk op enter zie je dat het modem zoekt en dat hij ook informatie terug krijgt (send en reseive branden allebij zo nu en dan) maar ik krijg nix op mijn beeldscherm ook als ik ga pingen komt er nix door wel naar de router maar niet verder 't internet op :confused: :confused:

Dus nu was mijn vraag wat is er hier in godsnaam aan de hand

Thanx Coen

Maakt de router wel verbinding met inet? Dit kan je vast ergens zien als je de router configged.

Dan ten 2e. Als je op de pc’s alles automatisch laat verkrijgen (ip enzo) dan moet je op je router wel instellen dat hij de ip’s uitdeelt aan de computers in je LAN. Dan moet je op de router dus instellen dat de DHCP server draait. (Ik neem even aan dat jouw router dat ook kan.) Die deelt dan ip’s uit.

Ik heb even de handleiding van je router gedowned en gevonden dat je onder System IP Configuration in kan stellen dat je voor je LAN een DHCP server draait op je router. Stel daar bij DHCP enable in. Daaronder zie je IP address assignment high/low staan. Bij High vul je het hoogste ip adres (laatste getallenreeks van ip) dat maximaal uitgedeeld mag worden in en bij Low het laagste. Stel hier in:

[ul]High = 192.168.168.10
Low = 192.168.168.1[/ul]
Als je tenminste het ipadres v/d router hetzelfde gelaten hebt. (Private IP address op deze zelfde page)
Nu kan je maximaal 10 pc’s aan je router verbinden (via hub/switch omdat je router niet 10 poorten heeft) die dan automatisch een ip adres krijgen van de router.
Wat houdt dit in voor de clients (de pc’s)? Nou, dat je hierop in moet stellen onder TCP/IP instellingen dat ze automatisch een ip krijgen. Alles auto dus.

He,

Als je alles goed geinstalleerd hebt dan moet je ook even winipcfg.exe opstarten ( via “start” “uitvoeren” ) dan krijg je een schermpje waarop o.a. staat “alle vrijgeven” en “alle vernieuwen”
als je dat in die volgorde uitvoert en op ok klikt dan zou je nu een ip adres hebben gekregen wat begint met 192.168.
Als het goed is zou je nu verbinding met het internet moeten hebben.

Grtz

Ik weet niet of het bovenstaande bericht klopt :wink: maar ik kan je wel vertellen indien het werkt en je dit wilt proberen met Windows NT/2k/XP je gebruik moet maken van de command-prompt-tool “ipconfig”.

Optie: /renew

Thanx 'k ga 't morgen ff checkuh allemaal … nu n beetje moe :slight_smile: mar de router zelf deelt in ieder geval wel ip’s uit … want m’n 2 pc’s die kregen allebij een ander ip toegewezen …

Ciao Coen

Ja dat alles heb 'k dus gedaan Wookie mar :mad: :mad: nix werkt zo had 'k 't eerst ook al gedaan … want ja dat klinkt natuurlijk wel 't meest logisch … 'k ga m morgen terug brengen en een andere “normale” router vragen … 'k had al vanuit verschillende hoeken gehoord dat dit niet zo’n geweldige router was nadat 'k hem gekocht had :frowning:

Ja ook geprobeerd 01adestroyer mar nix werkt 't klinkt allemaal logisch mar niets is minder waar …

He,

Een gemakkelijke router is die van E-tech ( heb ik ook ), kost ongeveer 130 a 140 euro. Deze is te bestellen bij alternate en funprice.

Grtz

Ja die heb 'k nu ook aangeschaft en hij loopt als een speer :smiley: