Router en printprobleem

Bestaat er een manier om de werking van de parallelle printerpoort van een router te checken??

Via een US Robotics router deel ik een printer over 2 PC’s, om een of andere reden kan ik niet meer printen.
Enkel als de printer rechtstreeks op de parallelle poort van één van de PC’s is aangesloten werkt het.

Heb de router al eens gereset, en in de router setup staat nochtans “Printer: Device ready”.

Daar het om een WinXP én een Linux PC gaat, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het om een verkeerd gewijzigde instelling zou gaan van het OS?

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Ik neem aan dat deze router geen test button heeft ?
Heb je ook een typenummer of iets dergelijks ?
Wat is de tcp configuratie / subnetmask en zo ? Op wat voor timeout stat de printer en wat voor merk en type printer zit er trouwens aangesloten ?

Verder kun je een parrallelle poort makkelijk testen met een tester of een paar ledjes.

tcp config, time out, … heb ik nooit moeten aanpassen, dat werkte prima van de eerste keer, voor beide PC’s. Ook nu ziet de config er OK uit, ook na reset de router.

Ik zou niet weten waar een “time out voor de printer” staat, maar betreft een HP LaserJet 6L en de router is een U.S. Robotics Broadband Router (Model # 8000-02).

In router setup heb ik wel een keertje: “Printer: device error” gehad, maar dat is vanzelf weer weggegaan en nu staat er steeds “Printer: ready”.
De printerkabel zelf werkt.

Misschien eens een idee om de printerkabel te vervangen??

mzzl Dunedaïn

Heb ook een router met printer, je moet wel zien dat de pc’s ingesteld staan om te printen naar de poort van de router, in mijn geval 192.168.123.254.
Bij de router is een cd met printdriver, herinstalleer deze misschien eens, of staat misschien een andere printer als standaard ingesteld bij de settings?