Rounded IDE kabels...?

vbimport

Ik ga binnenkort mijn pctje overzetten van een miditower naar een bigtower (aangezien het zo veeeeeeeeel te warm aan het worden is). Nu moet ik ook nieuwe IDE kabels kopen (mijne zijn te kort) en zat ik te denken aan ronde IDE kabels…

Wat ik wil weten: zijn er aan deze kabels ook NADELEN verbonden? Ik heb nl ergens gehoord dat deze kabels nogal graag storingen veroorzaken… klopt dit? Iemand ervaring?

Thanx!

Ik gebruik die kabels sinds 10-07-01 gekocht bij de Regenboog http://www.regenboog.net/docs/pi993469127.htm heb nog geen uitval gehad ook niet als ik heel veel data over mijn IDE poorten gooi dus kan die kabels wel aanbevelen ik moet nu alleen nog een ronde scsi kabel kopen.Ik gebruik zelf een Serverkast.

Deze topic helpt je ook niet echt denk ik:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=32522&highlight=round+AND+IDE

Originally posted by Da_Taxman
Deze topic helpt je ook niet echt denk ik:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=32522&highlight=round+AND+IDE

Nopez… die had ik al gelezen :smiley:

Maareuh Nighthawk… je zei dat je 89 voor die kabels (floppy, 2x ata) had betaald… dat was bij de Regenboog in 1 set?

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Maareuh Nighthawk… je zei dat je 89 voor die kabels (floppy, 2x ata) had betaald… dat was bij de Regenboog in 1 set?

[/B]

Nee, ze zaten apart verpakt 1Diskettekabel,1Lange ATA100,1korteATA100 ze zijn ook verschillend in prijs samen F89,=

Standaard zijn die dingen geloof ik 33 piek per stuk, maar als ik jouw was zou ik ze gewoon zelf maken…veel cheaper…hebt alleen scherp mesje nodig en de gutts om de standaard ide-kabels open te reten…heheh :stuck_out_tongue: Daarna bijmekaar binden/tapen en je hebt rounded cables…maar uhhh als je het fijne ervan wilt weten zou ik ff op GoT gaan kijken…hebbe ze vast wel keer over gehad :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Standaard zijn die dingen geloof ik 33 piek per stuk, maar als ik jouw was zou ik ze gewoon zelf maken…veel cheaper…hebt alleen scherp mesje nodig en de gutts om de standaard ide-kabels open te reten…heheh :stuck_out_tongue: Daarna bijmekaar binden/tapen en je hebt rounded cables…maar uhhh als je het fijne ervan wilt weten zou ik ff op GoT gaan kijken…hebbe ze vast wel keer over gehad :slight_smile:

1. Ik ben niet zo geduldig :slight_smile:
  2. Ik heb toch van de Regenboog nog een tegoedbon liggen :smiley:
  3. Op GoT kijk ik liever niet… zoals je weet… :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

1. Ik ben niet zo geduldig :slight_smile:
  2. Ik heb toch van de Regenboog nog een tegoedbon liggen :smiley:
  3. Op GoT kijk ik liever niet… zoals je weet… :wink: [/B]

wat jij wil…:wink:

Heb die kabeltjes ook al een tijdje erin zitten. Nog niets gemerkt van storingen en/of dataverlies…

Alleen als ze eenmaal vastzitten zijn ze er nogal moeilijk uit te krijgen, vind ik…
Zo heb ik er al eentje bijna naar de kl.te getrokken…

Voor de rest,

Top kabeltjes.

Ik ook nog op zoek naar gewone lange IDE en floppy kabels waar kan ik die krijgen!

niet alledaagse wens; bij ATX bordjes vind ik de kortste kabels van 50cm nog te lang, maar als je 70, 105 cm e.d. in gedachten hebt>>kijk eens rond op PCbeurs

Heb ze altijd het liefst zo lang mogelijk :stuck_out_tongue: prop ze zelf wel weer netjes weg als je iets te lang zijn, maar ide kabel voor floppy is wel apart als je die langer wil hebben…:eek:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Heb ze altijd het liefst zo lang mogelijk :stuck_out_tongue: prop ze zelf wel weer netjes weg als je iets te lang zijn, maar ide kabel voor floppy is wel apart als je die langer wil hebben…:eek:

Ik heb een full tower met de floppy helemaal boven in en ik heb een speciale hd slede die langer is dan standaard cd-rom drive dus de kabel is te kort!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Ik heb een full tower met de floppy helemaal boven in en ik heb een speciale hd slede die langer is dan standaard cd-rom drive dus de kabel is te kort! [/B]

sja dan ben jij een speciaal geval :stuck_out_tongue: no offence :wink: heheh

Maar zijn er dus ook lange floppy kabels te krijgen?

Originally posted by Sorcerer
Maar zijn er dus ook lange floppy kabels te krijgen?

Sja moet wel, want ik ben er inmiddels 8r dat er beste veel cases zijn die de floppydrive als hoogste in de case hebben zitten! :slight_smile:

Je hebt inderdaad meer storing bij ronde IDE kabels, maar of je daar wat van merkt -> waarschijnlijk niet!

Het zit namelijk zo, door IDE kabels gaat natuurlijk data en omdat die met een frequentie door de kabel heen gaat onstaat er een soort van antenne en kan deze andere adertjes van je IDE kabel storen (dit dus ook met een platte IDE kabel) ALLEEN bij een platte IDE kabel zitten de adertjes naast elkaar dus verder weg van elkaar en is er minder storing mogelijk. Als je een ronde IDE kabel hebt zitten de adertjes dichter bij elkaar en is er meer storing mogelijk… (In de praktijk is dit niet merkbaar, maar in theorie is dit wel zo)

In de toekomst willen ze seriele IDE gaan invoeren als standaard. Hierbij wordt gebruik gemaakt van 1 kabel (1 aderig)
en wordt alles serieel over de kabel gestuurd ivm storing…

Als je het mij vraagt, Gewoon kopen en niet luisteren naar al die verhalen!

Originally posted by drcrash
[B]Je hebt inderdaad meer storing bij ronde IDE kabels, maar of je daar wat van merkt -> waarschijnlijk niet!

Het zit namelijk zo, door IDE kabels gaat natuurlijk data en omdat die met een frequentie door de kabel heen gaat onstaat er een soort van antenne en kan deze andere adertjes van je IDE kabel storen (dit dus ook met een platte IDE kabel) ALLEEN bij een platte IDE kabel zitten de adertjes naast elkaar dus verder weg van elkaar en is er minder storing mogelijk. Als je een ronde IDE kabel hebt zitten de adertjes dichter bij elkaar en is er meer storing mogelijk… (In de praktijk is dit niet merkbaar, maar in theorie is dit wel zo)

In de toekomst willen ze seriele IDE gaan invoeren als standaard. Hierbij wordt gebruik gemaakt van 1 kabel (1 aderig)
en wordt alles serieel over de kabel gestuurd ivm storing…

Als je het mij vraagt, Gewoon kopen en niet luisteren naar al die verhalen! [/B]

Tja… Serial ATA beloofd veel goeds. Vooral snelheden die nogal heeeeeet zijn…

Maarja voordat het zover is is nog menig (normaal) IDE schijfje over de markt gegaan :wink: