Rookverbod in coffeeshop

DEN HAAG - Ook in coffeeshops mag straks niet meer worden gerookt. Net als alle bedrijven moet de coffeeshop zich houden aan de Tabakswet en die geeft werknemers vanaf 1 januari recht op een rookvrije werkplek.

De regels gelden voor iedereen. Wie personeel in dienst heeft, moet er vanaf 1 januari voor zorgen dat dat in een rookvrije omgeving kan werken. Dat geldt voor een sigarenwinkel en ook voor een coffeeshop, aldus een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.

De horeca krijgt een jaar langer de tijd, maar moet er dan ook aan geloven. Coffeeshops vallen niet onder de horeca en zullen dus al vanaf januari 2004 rookvrij moeten worden.

+++++++++++++

Denk dat hier de regels massaal overtreden gaan worden.
Zo’n hangjongere die zo stoned is als een garnaal zal zich weinig van dit aantrekken.

Ik las vanochtend in de Metro dat dit ongeveer 50.000 banen gaat kosten. Van de ene kant kan ik wel begrijpen dat de overheid z’n burgers wil beschermen tegen allerhande ongezonde zaken, maargoed… dit is wel erg vreemd. De intentie van een coffeeshop was toch dat mensen daar hun jointje “gedoogd” kunnen genieten?

Klinkt een beetje als: “nee sorrie, in deze garage verkopen we alleen sokken”…

Ik voel em nu al aankopen: “een coffeeshop waar niet gerookt mag worden is nooit grappig” :wink:

Och gut och gut.

Het gaat om de gezondheid van onze medemens , dus een beetje met normen en waarden goochelen.

Ik zie het al helemaal voor me in de nieuwe regering :

Verboden te tanken bij een benzinestation.
Reden : Benzinedampen kunnen dodelijk zijn.

Verboden te rampetampen in de peeskamer van een hoer.
Reden : Soa’s kunnen dodelijk zijn.

Verboden te fiesten door de stad.
Reden : Uitlaaggassen kunnen dodelijk zijn.

Verboden te autorijden door de stad.
Reden : Omver gereden worden kan dodelijk zijn.

Verboden in de zon te kijken.
Reden : In de zon kijken kan permanente blindheid veroorzaken.

Verboden een politieke partij te beginnen.
Reden : Een politieke partij beginnen kan dodelijk zijn.

Verboden alcohol te nuttigen in een cafe.
Reden : Alcohol is een gif en kan dodelijk zijn.

Verboden in je neus te peuteren.
Reden : Als je plots doorschiet kan dat dodelijk zijn.

Als je in een coffeeshop komt , kom je daar niet om te joggen. Je komt er om stuff te kopen en desnoods op te roken. Het personeel weet dit , de klanten weten dit , de regering weet dit. Er is geen kind boven de 12 dat dit NIET weet.

Dus als je daar niet tegen kan… blijf daar dan weg !

Een belachelijke wet die alleen maar 1 beroepsstroom schat- en schatrijk gaat maken.

De advocaat.

P.S. Ik lees net een mooie reply op fok

dan maken ze alle personeel mede eigenaar… heb je ook geen personeel… en dan kan het dus wel

Dat is op zich natuurlijk een heel goed idee om van het hele gelazer af te zijn. Dan is die hele regelgeving nutteloos.
Misschien werkt dit al als je een belang (aandeel of zo) hebt in de zaak waar je komt ?

Lijkt me we leuk , kom je de MegaPool binnen ,vooraf effe een aandeeltje kopen voor een eurootje of zo , daarna desgewenst voor diezelfde prijs verkopen (of als korting bij produkten die je koopt). Geeft een enorme chaos op de aandelenmarkt en je kunt die hele rookregelgeving aan je laars lappen. Prachtig ! :slight_smile:

Nog even en de belasting op sigaretten is zo hoog dat je beter een joint kunt gaan kopen. Dan is opeens heel de rokerscommunity de godsganse dag stoned :slight_smile:

Ik ben van mening dat roken zoveel mogelijk verboden moet worden in openbare gelegenheden. Of er moeten tenminste degelijke rookvrije ruimtes zijn. Maar in een coffeeshop? Das toch te gek om los te lopen :confused:

Gewoon sluiten die shops want drugs are bad mmkay.

Originally posted by RDJ
Gewoon sluiten die shops want drugs are bad mmkay.

dwaas :stuck_out_tongue:

beetje fout om dit te doen…maarja…dan rook je het dus maar lekker buiten op…kunnen ze je daar ook nietmeer op pakken. Officieel wel, maar je hebt een goed excuus.

roken = zielig

welke IDIOOT is er met dit idee gekomen . . .

:confused: niet roken in een coffee-shop :confused:

je gaat er toch heen om een stick te roken . .
te ROKEN . . of heb ik het hier mis, eten ze die op of steken die in hun neus . . . . .:a

ik kan maar een ding zeggen over die gene die dit heeft bedacht:

:eek: shit 4 brains :eek:

of niet:confused:

See Yah . . . . .:cool:

Column: “Eigen Sigaar eerst!”

Ronald Plasterk

We hebben de samenstelling van de nieuwe regering te danken aan de chemie. Als biochemicus heb ik me al een tijdje afgevraagd over welke chemische stof we het dan eigenlijk hebben. Inmiddels is dat duidelijk geworden: nicotine!

Ik weet niet of u het in de weekbladen precies heeft gevolgd, maar het volgende is het geval. Tijdens de informatiepoging tussen CDA en PvdA werd niet gerookt. Af en toe was er een rookpauze, maar voor verslaafden als Maxime Verhagen was het toch een hele opgave. Het was dus een grote opluchting toen de kettingrokers Bert Bakker van D66 en Gerrit Zalm van de VVD aanschoven. Direct werd besloten om de zaak om te keren: voortaan waren er geen rookpauzes maar adempauzes, waarin de niet-rokers even de gang op mochten. Tijdens de vergaderingen werd dus gewoon gerookt. Het nicotine-kabinet. Dat was de chemie: als Bos Verhagen had laten paffen had hij al lang een regering gehad.

Misschien herinnert u zich dat er onlangs rumoer was omdat de psychiatrische klinieken bezwaar maakten. Binnenkort wordt er door de regering een strenger anti-rookregime opgelegd. Laat ik voorop stellen dat ik in de dertien jaar dat ik in de Antoni van Leeuwenhoek kanker-kliniek als onderzoeker heb gewerkt, tot een felle anti-roker ben geworden. Maar dit gaat zelfs mij te ver: dat in die klinieken in de gemeenschappelijke ruimtes niet gerookt mag worden is logisch. Maar die mensen die wonen daar, en ze mogen voortaan ook op hun eigen kamer niet meer roken! Dat vind ik krankjorem.

Laat er geen misverstand over bestaan: ze hebben daar tijdens de formatiegesprekken in het gebouw van de Eerste Kamer zitten roken: dat is met honderd procent zekerheid tegen de wet. Een vergadering in een gebouw van de rijksoverheid. Balkenende laat dat allemaal maar gebeuren. Gedogen heet dat, waar het CDA zo tegen is. Je zou kunnen zeggen: dit kabinet is onrechtmatig tot stand gekomen!

Zielige psychiatrische patienten mogen zelfs in de privacy van hun slaapkamer niet roken, maar de heren roken rustig door, want dan is de chemie zo lekker. Meeroken en minder regels! Zo gaat het steeds: er wordt met verschillende maten gemeten. Als iemand naar de hypotheekrente wijst dan is het: pas op, geen verworven rechten aantasten, maar als het om de huursubsidie of het ziekenfonds gaat dan moet iedereen de broekriem aanhalen. Er moeten 20,000 ambtenaren uit, maar eerst moeten er twee ministers bij. Het rookverbod staat symbool. Motto van dit kabinet: “Eigen sigaar eerst!”

eikels!