Rippen met dvddecryper oer traag!

vbimport

ik wou vandaag dus is proberen een dvdtje te rippen

en dat ging dus echt belachelijk traag (en dvd decrypter zegt dus dat het ongeveer 1 - 1 1/2 uur zal duren).
das dus nogal balen.
ook mocht het er toe doen bleef de buffer in dvd decrypter dus leeg, ( ik zag af en toe een paar streepjes)
het gaat hier om een nec1300a.
me HD en Drive hebben beide dma enabled.

systeem
athlon xp2600
512 ddr
80 gig 7200rpm ibm
ik draai win98

kwa setup zitten me 2 HDS op het primaire ide kanaal en me nec en liteon op het secundaire kanaal (inverband met te korte ide kabels)

enig idee wat het kan zijn?
alvast bedankt

Gebeurt dit slechts bij één DVD, of bij meerdere DVDs?

Probeer je toevallig een DVD te rippen met een andere regio code dan waar je NEC op staat? Zoja, dan kan dat wel eens de oorzaak zijn, aangezien sommige informatie (ivm CSS) middels een bruft-force techniek eruit getrokken wordt…

ik heb een sony dvd brander: hij leest de dvd op max 2 speed. Daarom heb ik mijn oude dvd speler er weer in (max 9/10 speed). Volgens mij is de sony afgeknepen. Misschien de nec ook?

Originally posted by Clint
ik heb een sony dvd brander: hij leest de dvd op max 2 speed. Daarom heb ik mijn oude dvd speler er weer in (max 9/10 speed). Volgens mij is de sony afgeknepen. Misschien de nec ook?

Voor zover ik weet zijn beide drives not op een bepaalde rip-snelheid gelockt. Ik zal echter eens nagaan of dit klopt…

is de 1ste dvd die ik probeerde donnie brasco…is in goede staat en had zelfs geen beveiliging volgens dvd decrypter.

hijs gewoon onze regio.

en ja ik heb op verschillende plaatsen gelzezen dat sony drives gelocked zijn to 2x.
maar niks over de nec !
behoorlijk klote :frowning:

hmmmmm , mischien moet ik het is in het transcoding forum proberen…

moet ik dan deze deleten?

Originally posted by The Shadow

moet ik dan deze deleten?

Je hoeft niks te deleten. :slight_smile:

Anyway, ik heb de nec1100 en die ript ook nie sneller als 4x ofzo. Duurt meestal een half uurtje. Het ligt ook erg aan of de dvd krassen of niet bevat.
Doe je trouwens op het moment van rippen verders niks? Je bent bv niet een andere film aan het transcoden? Anders kan je nec niet sneller data afleveren aan je hd en is dat je prob. Net als dat transcoden en dvd branden tegelijk ook vaak nauwelijks gaat.

nope… doe helemaal niks anders, fresh reboot dvd decrypter en gaan. en ik heb het dus meer over 1 to anderhalf uur.

:frowning:

mjah, probeer het eens in transcode,
bedant in iedergeval.

Heb gister een 3tal DVD’s geript met mijn Nec en die haalde 3,2 - 4,2x. Volgens mij moet ie 14x zijn, wat ie uiteraard niet zal halen, maar 4x vind ik toch wel langzaam eerlijk gezegd. (max 30 mins)

ben er dus nu (op de videobewerk comp) een dvdtje aant rippen. in perfecte staat …en fluctueerd dus tussen 1.4x ! en 1.9x speed.

zwaar &%%^* dus.
mischien maar’s kijken naar een goedkope dvd-rom .

Originally posted by The Shadow
[B]ik wou vandaag dus is proberen een dvdtje te rippen

en dat ging dus echt belachelijk traag (en dvd decrypter zegt dus dat het ongeveer 1 - 1 1/2 uur zal duren).
das dus nogal balen.[/B]

Is het misschien de dma/pio bug van winxp? Misschien helpt deze threads:

http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=43748

http://forum.doom9.org/showthread.php?threadid=43758

mzzl
PB

ik draai win98

maar wel bedankt voor je input :smiley:

had tog een rip limit :bigsmile:

ff die gehackedte firmware eropgegooid en hij ript nu niet in anderhalf uur …maar 20 minuutjes :cool:

nog steeds geen top tijd mischien, maar meer dan genoeg 4 mij.

de firmware hack kun je overigens hier downen. [http://herrie.rpc1.org/](firmware hack)

er is zowel een firmware 105,met added support voor vele dvd-rs…die voorheen niet ondersteund waren.
en een 106 met alleen de rip limiet removed.

bedankt voor de eeuwige hulp :smiley: en mischien heeft iemand er nog iets aan. (soulshower)

Shadow

Ik heb eventjes je nieuwe thread samengevoegd met de oude, aangezien het nog steeds over hetzelfde onderwerp ging :slight_smile:

Ik ga iig even die firmware odwnloaden. Niet dat ik vaak rip met de NEC, maar het is nooit weg he…

Gisteren ff een DVD geript op verschillende DVD roms drives. Op mijn SonyDRU500AX haal ik rond de 3X-3,5X P4 3Ghz. Dus was dus 20-30 minuten kwijt. Ook op lapdoos P4 2,4 Ghz ff een DVDtje geript hier 2X-2,5X. Hier ongeveer een 50-60 min bezig geweest.

hallo

ik heb gisteren ene dvd gaan huren , today you die van steven segal die staat gebrand op een sony schijfje , maar met decrypter is die niet te rippen wegens een verhoogde beveiliging , heeft er iemand ene oplossing al voro gevonden er zijn nu meerdere bedrijven die dvd’s gaan beveiligen hoor dus in de toekomst als we het ons nog makkelijk willen maken zullen we er iets moeten op vinden , is er toevallig iemand die al een oplossing heeft mag me gerust een mailtje geven ?

iceman_42@msn.com , kom laat zien dat ge van wanten weet en niet enkel op de pc zit te zoeken naar oplossingen .

onder windows 98 gaat een dvd brander van sony zowiezo traag wie draaid tegenwoordig nu nog met 98