Rip proggie

vbimport

ik zoek een free proggie om me cd’s om te zetten in mp3z want hoe ik het nu doe gaat mij te sloom :cool:

Zoek ff bij www.download.com of tucows

www.exactaudiocopy.de - niet de snelste wel de beste ripper, “ook voor al uw gekraste cd’s”
www.r3mix.net (denk ik) voor een goede lame-mp3 encoder

Ik rip ze meestal met MusicMatch JukeBox (www.musicmatch.com).
Naar’t schijnt is de kwaliteit niet zo goed als met Lame, maar als ik ze op 192kbps rip, hoor ik toch geen verschil meer met Lame-encoded mp3’s (en ja, er hangt een behoorlijke Hifi-installatie aan, dus daar ligt het niet aan :p).
Met een plextor-cd-rom en een P4 rip ik nu m’n cd’s op 20x en meer rechtstreeks naar mp3. (met mijn P3-650 en een Plextor ript ie op 14x)
Gewoon het progje downen en een serial zoeken op www.astalavista.com.

Een tip…lees de mainpage ook eens…

Daar stond op 25 mei (ja, daar is ook een zoekfunctie) een heel artikel over de LAME encoder, welke een betere kwaliteit biedt dan bijvoorbeeld Audiocatalyst van Xing:
http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=45

Deze LAME encoder is ook te gebruiken in Audiograbber…artikel is wel in het Engels, maar ik gebruik het nu ook en de kwaliteit is erg goed!

Ik gebruik ook AudioGrabber, prima prog! :wink:

thx allemaal
jah audiograbber had ik maar die werkt niet meer en ik heb geen goeie sn meer T_T waar kan je 108 dl+crack halen

Je had me ge-PM-ed en ik heb geantwoord! :wink:

Huh…WTF!!! Ik denk ik rip ff Club Delicious 5 cd met gare cdromspeler en Exact Audio Copy…average speed : 70X :confused: :confused: en jahoor…binnen 30 seconde hele cd geript…als ik dit thuis probeer met een minstens 4 x snellere SCSI Plexreader 40x! dan ript ie audio op 20X…hoe kan dit in godsnaam??? Ligt dit aant het proggie dat dit zo snel gaat? Thuis gebruik ik Windac32…

ps. de kwaliteit heb ik nog niet gehoord…eerst ff mp3 van maken…:stuck_out_tongue:

Was een FOUT ofzow…na het LAME-en waren ze nog maar 1 MB en paar honderd K groot dus…alhoewel de .wavs wel gewoon de grootte hadden die ze moesten zijn…eruuuuug vaag dus…nog
nooit eerder meegemaakt, maarja je moet alles een keer meemaken heh! :eek: :stuck_out_tongue:

audiograbber draait al lang mee en heeft zich bewezen

Originally posted by RaSta
audiograbber draait al lang mee en heeft zich bewezen

ow? wat heeft ie bewezen dan?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

ow? wat heeft ie bewezen dan? [/B]

dat hij zijn werkt doet met een grote soeplesse en zeer makkelijk te gebruiken