Rimm+moederbord

Ik neem een pc met rimm (pc1066) P4 2,4 533 fsb
Alleen nu weet ik niet welk moederbord het beste is?
Moet de (Quadpumped) om zo goedmogelijk systeem te krijgen 133MHz (Quadpumped)zijn
of is 100 net zo goed. Ik wil er wel 4 rimm sloten in voor de toekomst.
Ik bestel op http://www.alternate.nl/ zeg maar welk moederboard het beste is.
Lan/sound ect maakt me niet uit of dat er op zit.

th x.

De beste performance levert natuurlijk een systeem met 533Mhz FSB. Om dit echt te benutten, dien je natuurlijk behalve een P4 met 533Mhz FSB ook nog eens geheugen hebben die die FSB benut, oftewel RDRAM (RIMM) PC1066.

Wat het beste board is? Tja… je zit sowieso vast aan een bord met de Intel 850e chipset. Deze chipset zit op niet al te veel borden en de verschillen onderling zijn niet al te groot. Persoonlijk ben ik nogal overtuigd van MSI borden, omdat ze snel en stabiel zijn. Er zijn echt genoeg andere borden die zeker ook niet slecht zijn…

momenteel heb ik een Abit TH7II Raid met een 2.4 (400mhz) en 1024RDram.

Ik ben ook op zoek geweest naar een bord die 533mhz EN Rimm ondersteunt om een 2.8 te steken maar momenteel heb ik er nog geen gevonden.

Wel vind je er genoeg met 533mhz en DDRram maar dat wil ik niet.

Ik denk dat je nog een beetje zal moeten wachten net als ik nu aan het doen ben.

aha thx.

Heeft er al iemand wat gevonden ondertussen?
Ik ben ook op zoek naar een nieuw P4 mobo met 533FSB en RIMM. Deze heb ik tot nu toe gevonden:

GIGABYTE GA-8IHXP PIV Intel i850E 533MHz RDRAM UDMA/133 RAID LAN Sound AGP ATX Socket 478 (200 euro’s)

ASUS P4T533-C PIV i850E UDMA/100 Socket 478 RIMM USB2.0 Sound LAN ATX (190 euro’s)

Probleem is, dat ze geen van beide AGP 8x ondersteunen.

Voorlopig wil ik alleen een mobo en een CPU kopen en m’n PC800 RIMM gebruiken tot PC1066 RIMM wat goedkoper is.

Iemand nog een idee? Heeft het zin dat ik nog langer wacht op een 8x AGP? Momenteel heb ik een Radeon8500, dus die 8x gebruik ik er nog niet mee, maar ik plan wel een Radeon9700 te kopen in de toekomst.

Ik denk niet dat wachten op AGP 8x veel zin heeft. Ik heb reeds verscheidene tests gelezen over AGP 8x testen. Conclusie was telkens hetzelfde: leuk marketingpraatje, meer ook niet! Het was zelfs zo dat sommige kaarten op 8x langzamer waren dan op 4x.

De enige 8x kaarten die sneller waren, waren sommige 8x versies van GF4 kaarten. Deze waren echter sneller omdat zowel het geheugen als de core sneller loopt dan op de 4x versies.

Wat de Radeons betreft: deze schijnen tot nu toe ook totaal geen baat te hebben bij een 8x slot.

Ik denk niet dat het je momenteel, of in de nabije toekomst, enig voordeel biedt…

Dankjewel Dee-ehn :slight_smile: Dat maakt het voor mij al een stuk makkelijker.

Ik heb net geprobeerd om een mailtje te sturen naar ASUS met de vraag of ze dergelijk mobo in de nabije toekomst gaan produceren, maar de mail komt niet aan :confused: Nu goed, als die 8x AGP zo weinig verschil maakt, dan wacht ik ook niet langer.

Nieuwe vraag :wink: welke zou ik nu nemen? De Gigabyte of de ASUS? Of nog een andere? Het mobo dat ik wil vervangen is een ASUS P4T en daar was ik heel tevreden over (vooral de temperatuur-monitor is erg handig). Maar Gigabyte ken ik eigenlijk niet; iemand goede/slechte ervaring met hun P4 mobo’s?

Met P4 mobo’s niet, maar met Gigabyte wel. Ik heb in het verleden 4 Gb mobo’s gehad. Van deze 4 waren er 3 gewoonweg perfect (snel en stabiel) en eentje was een pure horror. Wellicht dat het een pech-exemplaar was wat ik had, aangezien het niet stabiel te krijgen was… dat heb ik dus ook maar snel de deur uit gedaan.

Over het algemeen komen Gb mobo’s zeer goed uit de testen, zowel de stabiliteit als de features an de overclockabiliteit…

Heb al jaren ervaring met de Gigabyte mb en ik heb nog nooit een probleem met ze gehad.

Ben met me laaste mb overgestapt op een Asus en ook daamee heb ik tot nu toe geen enkel probleem ondervonden.

D@RKNeSS