Restart zonder toestemming van de baas

vbimport

Vragen als deze bewijzen dat computers nog regelmatig abacadabra voor mij zijn. Maargoed, komt ie…

Vanaf een schoon systeem Win98SE geïnstalleerd. Geupdated. Zonder problemen. Offie 2000 Pro geïnstalleerd. Geen problemen. Norton Utilities geïnstalleerd. Deze kwam weer veel ActiveX vreemde registerverwijzingen tegen (microsoft… …OK).

Maar dan … office update. Eerst de nieuwste office installer geïnstalleerd, opnieuw opgestart en naar de update site van microsoft office gegaan. Wanneer slecht een klein gedeelte van de site is geladen sluit de pc ongevraagd af en start opnieuw op.

Vind dit nogal vervelend, want, voor zover mogelijk, houd ik liever zelf de controlle over het doen en laten van mijn systeem.

De eerste keer dat ie dit deed kwam tijdens de restart de systeemcheck naar voren met de melding dat twee bestanden hetzelfde cluster gebruikte.

Bij herhaling van restarten kwam deze melding niet meer.

Ik heb al wel gezocht in voorgaande vragen, maar niet iets gevonden wat op mijn situatie zou slaan.

De situatie met de instabiele voeding of geheugen, daar wil ik maar niet aan denken. En trouwens, beetje vreemd als het enkel bij één site is.

Mogelijk dat het opgelost is bij het verwijderen van office en het opnieuw installeren.

???

Help…