Resonantie

Ik heb vandaag dit computertje overgezet van een Miditower naar een Bigtower. Dit was noodzakelijk, aangezien het binnen toch wel een beetje erg warm en druk begon te worden.
Alles fijn en wel (het werkt zoals jullie zien :)) maareuh ik heb 1 klein probleempje: mijn kast resoneert met mijn CPU fan. Nu heb ik dat gedeeltelijk op te weten lossen door papier tussen de voeten van de kast en de kast te duwen. Dat ding blijft echter nog een beetje resoneren. Momenteel heb ik het vrij goed onderdrukt door mijn accuboor op de kast te zetten. Maarja… dat is natuurlijk niet de ideale oplossing. Dussuh… iemand een oplossing?

Dunno ?

Misschien zou je kunnen kijken of alles goed vast zit (goed aangedraaid enzo).

of juist niet alles superstevig vastdraaien , dan krijg je kast minder kans om mee te trillen met de fan.

verder je kast op goede rubber voetjes zetten kan wonderen doen.

in het extreme geval heb je van die speaker standaardjes/voetjes (heel duur product !) die elke vorm van trillingen die aan de grond/bodem/tafel worden meegegeven afkapt.

Of overstappen op waterkoeling, dan heb je ook geen fan’s meer nodig (alleen op radiator). Ennuh, ben je meteen af van het probleem dat het te warm wordt!

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]of juist niet alles superstevig vastdraaien , dan krijg je kast minder kans om mee te trillen met de fan.

verder je kast op goede rubber voetjes zetten kan wonderen doen.

in het extreme geval heb je van die speaker standaardjes/voetjes (heel duur product !) die elke vorm van trillingen die aan de grond/bodem/tafel worden meegegeven afkapt. [/B]

Superstevig vastgedraaid is niet veel… dat zal het niet zijn.

Rubber voetjes kan ik proberen…heb nog een deurmat met rubber ringen…

Ennuh spikes zou een oplossing kunnen zijn, maar die zijn iderdaad lekker duur (bereboot 50 piek voor 4) dussuh dat liever niet :slight_smile: