Reset na koude start?

Probleempje.

Wanneer ik m’n (3 jaar oude) pc aanzet nadat deze enkele uren uit geweest is krijg ik bij het verschijnen van het bureaublad een reset.
Laat ik 'm vervolgens ongeveer 10 minuten in scandisk ‘wachten’ doet ie het vervolgens prima.
Klik ik scandisk meteen door geeft ie na geheel opgestart te zijn weer een reset.
Het lijkt er ernstig op dat zodra e.e.a. warm is alles prima loopt en dus bij koude niet…
Kan het de system-batterij zijn?? of toch iets anders ???
Het is geen drama maar wel lastig daar ik deze pc voornamelijk als ‘download-pc’ gebruik.

Oh ja:
P3_650
256 geheugen
geforce2
win98

Graag feedback, groet, iammadaboutwarez

Hai,

Het zou je batterij kunen zijn idd. Je kunt het checken door in je bios wat veranderingen aan te brengen ( wel ff opschrijven wat je verandert hebt zodat je het terug kunt vinden en eventueel weer terug op oude stand kunt zetten) hem uitzetten zoals je gewend bent, even wachten en dan weer aanzetten en checken of de instellingen in je bios weer terug naar default zijn verandert. Is dat zo dan denk ik idd aan je batterij. Aan de andere kant is het wel raar want die batterijtjes gaan vaak errug lang mee, maar niets is zeker uiteraard Meer durf ik er zo niet over te zeggen maar het is alvast een optie.

mzxzl Dunedaïn

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de batterij er ook maar iets mee te maken heeft aangezien de voeding voor de uiteindelijke spanning zorgt. De batterij is er alleen voor om de veranderde gegevens in het bios op te slaan. Maarre doet hij dat al de hele tijd of pas sindskort in eht geval van spontaan herstarten?

mzzl

Hij doet het sinds een week of 3.
En er zit nu een maand of 4-5 een nieuwe voeding in.

Originally posted by iammadaboutwarez
Hij doet het sinds een week of 3.
En er zit nu een maand of 4-5 een nieuwe voeding in.

Het is vrij lastig om vast te stellen waarom hij elke keer zo herstart. Heb je de afgelopen tijd nieuwe hardware geinstalleerd dan zou het daar aan kunnen liggen. Het kan ook zijn dat het moederbord op zijn einde loopt. Ik heb al 3 moederborden versleten die op een gegeven moment ook vaak herstarten zonder direct aanwijsbare oorzaak. En met name omdat je pc al enkele jaren oud is zou het best zo kunnen zijn (maar ook kapot geheugen, half-defecte videokaarten kunnen voor spontane herstarts zorgen). Kun je de componenten nie nalichten met bijvoorbeeld de “burn in” functie van Sisoft Sandra, om erachter te komen op welke moment hij het begeeft.

mzzl