Req: S811 firmware 8HS06 of 8HS0E binary

Kan iemand me aan firmware helpen zoals in het onderwerp aangegeven??

Please??

Voor welke drive? Toevallig de LDW-811S van LiteON?

Originally posted by Dee-ehn
Voor welke drive? Toevallig de LDW-811S van LiteON?

Ja dat klopt. Het is de LDW-811S.
Echt een rotzooi op dit moment.
Heb de firmware van Lite-On zelf gebruikt, de HS0E. Alles ging goed, geen dvd/cd in de drive en geen stroomstoring.
Rebooten en bij het inloggen ging het fout.
Alsmaar een knipperend oranje lampje.
Geen enkele dvd/cd is te lezen door de S811.
Terug naar de oude kon/ kan niet.
Dat kan alleen in dos-mode met een binary firmware.

Dacht door opnieuw te installeren en op te starten misschien een oplossing te krijgen.

Nee hoor!!
Nu herkend mijn BIOS hem niet eens.

Heb je een oplossing?

Normalerwijs kun je inderdaad een foutieve flash goed repareren door een binary flash erin te zetten.

Je kunt evt ons Firmware forum er eens op raadplegen.

Ik weet niet welke chipset deze LiteOn drive heeft, en of er al een programma voor is die deze drive (direct) kan flashen. Voor LiteON cdbranders hebben we mtkflash, maar ik kan je helaas zo 1-2-3 niet zeggen of die ook werkt voor LiteON dvd branders…?

Ik heb een binary (LDW-811S_HSTQwin) opgehaald en natuurlijk mtkflash 155 en 162.
Maar ik kan niks ermee, want mijn BIOS herkend de drive niet meer na de problemen.

Misschien moet ik het proberen met een oude pc en/of een top of the line van dit moment.

Originally posted by Nicksur19
[B]Ik heb een binary (LDW-811S_HSTQwin) opgehaald en natuurlijk mtkflash 155 en 162.
Maar ik kan niks ermee, want mijn BIOS herkend de drive niet meer na de problemen.

Misschien moet ik het proberen met een oude pc en/of een top of the line van dit moment. [/B]

Indien je weet dat MTKFlash werkt en je de goede binary hebt, is het vrij makkelijk, zelfs als je writer niet wordt herkend.

Wat je moet doen, is je writer aansluiten als master op het secundaire IDE kanaal, booten vanaf een DOS disketten en dan de hap flashen. Je moet wel eventjes goed de documentatie van MTKFlash doornemen zodat je de goede IDE device pakt (anders kunnen er nare dingen met je andere IDE apparaten gebeuren; indien je echt veilig wilt zijn koppel je die evenjtes af…).

Lees hier de MTKFlash tutorial…

BIOS ziet mijn 2 harde schijven op de eerste IDE.
BIOS ziet mijn Samsung DVD drive op SM en mijn Sony CRX100n op SS.

Haal ik de Samsung eruit en sluit ik de LDW S811 aan als SM (jumpersetting als Master) dan worden zowel de LDW S811 als de Sony CRX100n niet herkend.
Ik heb nu alles gedaan voor de LDW S811 -> PM, PS, SM en SS.

Bij het opstarten gaan de leds niet eens aan en zelfs de lade kan niet open. Misschien dat ie geen stroom krijgt.

Na een paar minuten start hij verder op en in apparaatbeheer zie ik geen DVD/CD drives en ook geen secundaire IDE kanaal.

Als ik dit doe:
a:\ mtkflash 3 w /b hstq.bin dan start het flashprog op maar ‘nothing happens’.

Gaat terug naar de leverancier, Ragus en dan naar Eindhoven.

Ben benieuwd of dit geval onder de garantie valt…

:confused: