Remote beheer

vbimport

:confused:
Kan iemand mij, een aantal url’s sturen met tools voor remote beheer opsturen?
Het gaat hierbij om desktop overname. platform (Helaas) microsoft 9x NT en 2000.

THX :rolleyes:

sorry ff geen URL’s maar wel 2 titels:

-Remote Admin
-PC Anywhere

GoodLuck :stuck_out_tongue:

Das mooi, want als mijn tante dan weer prob’s heeft, kan ik dat hopelijk snel oplossen… thanx voor de info

Pc anywhere www.symantec.com

En anders PM je me maar, dan rip ik hem van een Twilight CD.

EDIT:
Of je zo vriendelijk wilt zijn om je PM box te legen, dan kan ik je een PM terug sturen, Eminem

Download PC anywhere trial van www.norton.com en zoek de crack erbij :wink:

Probeer VNC eens :

hier kan je het vinden

Ofwel Termnal Services maar dit heeft als nadeel dat je dan een sessie opent i.p.v. een scherm over te nemen.
Vnc vind ik het makkelijkste te gebruiken in ieder geval.

Wat ook een goede is, is net-op… beter als symantec
deze gebruiken wij op het werk om servers in andere ruimtes over te nemen…

Ok maar net-op is als ik het goed zeg alleen op een netwerk gebaseerd.

Met Pc Anywhere kan je zelfs over het internet iemand zijn PC overnemen.

Nee hoor, we gebruiken ze ook vor telewerkers die inbellen, maar het kan niet via internet…

Originally posted by The Sorcerer
[B]Ok maar net-op is als ik het goed zeg alleen op een netwerk gebaseerd.

Met Pc Anywhere kan je zelfs over het internet iemand zijn PC overnemen. [/B]

Met VNC kan je ook beiden doen, vind dit programma wel simpeler in gebruik als Pc Anywhere.

Vind zelf Remote Administrator het gemakkelijkst.

Wil je echt proffie aanpakken, gebruik dan Citrix.

Je vergeet wel dat Citrix niet gratis is :o
vnc is freeware en kan je dus volledig gratis gebruiken, en het is nog best goed ook.

Bestaat er ook zulk een product geschikt voor Windows EN Linux, zodat ik mijn Linux computer (grafisch, console modus kan via telnet) op afstand kan beheren?

Originally posted by Dee-ehn
Bestaat er ook zulk een product geschikt voor Windows EN Linux, zodat ik mijn Linux computer (grafisch, console modus kan via telnet) op afstand kan beheren?

Naar mijn wetens niet :confused:
Voor windows zijn er velen waarvan Vnc (is eigenlijk van AT&T) een voorbeeld is. Ik dacht wel dat een vriend van me zijn Linux Debian vanop afstand beheerd, maar dit is zeker niet grafisch.
Ik heb hem al een mailtje gestuurd, zodra ik een antwoord van hem heb post ik het hier wel.

Originally posted by pin04080
[B]

Naar mijn wetens niet :confused:
Voor windows zijn er velen waarvan Vnc (is eigenlijk van AT&T) een voorbeeld is. Ik dacht wel dat een vriend van me zijn Linux Debian vanop afstand beheerd, maar dit is zeker niet grafisch.
Ik heb hem al een mailtje gestuurd, zodra ik een antwoord van hem heb post ik het hier wel.
[/B]

Dat waardeer ik :). Ik verwacht bijna dat hij via een Telnet sessie zijn Linux compu beheert. Dat doe ik ook wel en dat werkt goed. Nadeel is dat je er alleen mee op de console (=prompt) kunt zitten. Ok ik werk liever op de console dan in de xserver maar toch, voor sommige dingen zou het mooi zijn (remote mp3 player enzow)…

Dee-ehn,

Ik zag zonet op de site vanvnc dat er ook een linux versie beschikbaar is !
Gewoon op download klikken en je krijgt de verschillende versies te zien.:slight_smile:

Originally posted by pin04080
[B]Dee-ehn,

Ik zag zonet op de site vanvnc dat er ook een linux versie beschikbaar is !
Gewoon op download klikken en je krijgt de verschillende versies te zien.:slight_smile: [/B]

Thanx, ga het meteen ff naar binnen trekken… :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Thanx, ga het meteen ff naar binnen trekken… :slight_smile: [/B]

Zit standaard in Linux.

TIP: Voor Windows clients radmin (www.download.com), voor 2000 svr, gebruik terminal services (zit standaard ingebakken, kijk in add/remove software)

Originally posted by CybErvee
[B]

Zit standaard in Linux.

TIP: Voor Windows clients radmin (www.download.com), voor 2000 svr, gebruik terminal services (zit standaard ingebakken, kijk in add/remove software) [/B]

Dat is nu net het probleem: Met Terminal Services open je een sessie… en kan je bv niet rechstreeks een foutmelding bekijken op een remote server! Met Vnc kan dit wel want je zit erop alsof je rechtstreeks aan het toestel zou zitten.

Wij gebruiken zelf Kaseya Virtual System Administrator.
Overname van PCs is daar een onderdeel van (VNC, PCAnywhere, Radmin en Terminal Services), maar ook software installaties van afstand, hotfixes, soft/hardware inventarisatie etc.
http://www.kaseya.nl :bow: