Relatie prob

vbimport

Ik zit met een (klein) relatie probleempje ik ben er dus achter gekomen dat de ouders van mijn vriendin me dus absoluut niet mogen. Op zich boeit me dat weinig omdat ik een relatie heb met hun dochter en niet met hun maar ik word het een beetje beu dat mijn vriendin bijvoorbeeld op haar flikker krijgt voor iets wat ik heb gedaan.

En bepaalde dingen die ik allemaal maar achter mijn rug van anderen moet horen en daar heb ik gewoon een hekel aan (wie niet ga je nu zeggen). Maar het gaat zelfs zover dat er tegen mijn vriendin word gezegd dat als ze bv met mij zou gaan samenwonen dat we haar ouders weinig zullen zien en er weinig contact mee zullen hebben, nog zon puntje wat me niet boeit omdat ik daar geen behoefte aan heb om haar ouder bv 3x per week over de vloer te hebben.

Er is zelfs beweert door mijn vriendin haar ouders dat ze hadden gehoord dat als haar ouders haar het huis uit zouden zetten (want zover gaat het dus al) dat ze dan naar mij zou gaan (lijkt me logisch waar moet ze anders heen) maar mijn vriendin heeft het nog niet eens over uit het huis gaan gehad

Maar ik vind het dan zo rot voor mijn vriendin omdat zij juist wel goed kan opschieten met haar ouders en de mijne en ik gewoon het gevoel heb dat ik er dus tussen zit en mijn vriendin dus dwing tot een keuze (mij of haar ouders) Maar ze wil mij ook niet kwijt dusss. what should I do???

Als er iemand tips heeft ofzo. graag

Ik heb dit al vaker gezien in mijn omgeving. De bewustwoording van haar ouders moet nu gaan gelden, haar dochter is immers gelukkig… dit komt mede voort uit de relatie met jouw. Haar ouders moeten inzien dat jij hun dochter gelukkig maakt.

Ik weet niet op welke grond haar ouders jouw afkeuren. Alleen als jij gewoon uitlegd, dat jij graag bij hun dochter bent en haar gelukkig wilt maken… dan heb jij tenminste je best gedaan. Ik vind het erg rot voor je vriendin… haar ouders stellen haar voor een keuze… en dat is niet eerlijk. Er moet gezegd worden… dat haar ouders koppig zijn… en moeten beseffen dat hun dochter een eigen leven leid met jouw dus.

Het enigste wat ik daarom kan meegeven… is dat het mij goed lijkt als iedereen er welwillend tegen overstaan. Dat je vriendin en jij met haar ouders gaan praten. Even de frustraties naar boven halen… als je niet weet waar het bloed niet kruipen kan… dan kan er ook geen oplossing worden gevonden. Ik ken haar ouders niet… ik ken jouw niet, maar ik kan uit je verhaal wel opmaken… dat jij er in ieder geval wel mee bezig bent om een oplossing te zoeken… dat vind ik positief !!!

Ik wens je nog veel succes… en laat je geluk niet in de weg staan ! Je leeft maar 1 keer !

GrTZ

Enigmastar

zorg dat ze je wel mogen
voordat ze wegmoeten tap je bijv hun tank van de auto bijna leeg en als ze zonder komen te staan, rij jij toevalllig langs om ze te helpen
of huur iemand in die ze zogenaamd gaat beroven en schiet te hulp :slight_smile:

als ze je dan nog niet mogen, then you just have 2 kill 'em :stuck_out_tongue:

zeg haar ouders dat ze lekker neukt, vaak is het zo dat hoe meer ouders tegen de relatie zijn, des te beter die relatie wordt !!

TDI heb jij ook nog weleens NUTTIGE replys of ben je verdomme zo kinderachtig dat je niet eens als een volwassen iemand kan nadenken.

En ik maar denken dat het nivo op het forum omhoog ging

Originally posted by TDI
zeg haar ouders dat ze lekker neukt, vaak is het zo dat hoe meer ouders tegen de relatie zijn, des te beter die relatie wordt !!

Wel LOL, maar zou het eerder aanpakken zoals Enigm@star uitlegde! :stuck_out_tongue:

Originally posted by spooky20
[B]TDI heb jij ook nog weleens NUTTIGE replys of ben je verdomme zo kinderachtig dat je niet eens als een volwassen iemand kan nadenken.

En ik maar denken dat het nivo op het forum omhoog ging [/B]

Gewoon laten praten spooky, niet op ingaan… :wink:
Het beste is om met haar ouders te gaan praten.
Vraag waarom ze je niet mogen, en haal de misverstanden uit de wereld. klinkt makkelijk, is wat moeilijker maar wel te doen.

succes

@TDI: LOL, had wel wat tactischer gekund…

Originally posted by spooky20
TDI heb jij ook nog weleens NUTTIGE replys of ben je verdomme zo kinderachtig dat je niet eens als een volwassen iemand kan nadenken.

Ik weet niet of het “volwassen” is om je relatie problemen het internet op te gooien, maar als er geen geintjes gemaakt mogen worden dan is er weinig aan :wink:

Ik weet niet of het “volwassen” is om je relatie problemen het internet op te gooien, maar als er geen geintjes gemaakt mogen worden dan is er weinig aan

Goh en ik maar denken dat dit een forum was voor iedereen voor jong en oud en voor degene die echt een probleem hebben waarmee ze andere om hulp kunnen vragen met wat voor onderwerp dan ook.

Ik bedoel iedereen mag hier zijn of haar probleem of vraag posten om te hopen dat er dan iemand wat nuttigs op antwoord en sommigen zitten echt serieus met dat probleem dat ze ons (de freakers) voorleggen en als er dan iemand is (dan doel ik op jou TDI) die er flauwe grappen over gaat maken kan dat weleens eens voor die persoon kwetsend zijn.

Ik zeg nu niet dat ik 1 van die personen ben want ik kan best tegen een geintje en maak er af en toe ook wel eens 1. Maar dit onderwerp waar ik over postte vind ik gewoon erg klote voor mijn vriendin en vandaar ook mijn botte reactie.

Als ik ook kijk naar de post van Sandra Bullock. In het begin van de reply’s had iedereen zoiets van Welkom en dit en dat, maar naarmate dat ze een aantal keren had geantwoord veranderden er een hele hoop reply in negative uitingen tegen iemand die uiteraard nieuw was op het forum en die dus een ongeluk had gehad. (bleek dus later) Had dit dus NIET aan het licht gekomen door haar broer hadden we nu waarschijnlijk er niet meer naar omgekeken en al haar posts genegeerd.

Ik zeg maar zo beoordeel niet iemand die hier net is of op het onderwerp wat hij of zij post maar beoordeel de mensen die er op replyen hetzij met grappen en grollen of met nuttige informatieve antwoorden.

Want TDI (ik kijk jouw er niet alleen op aan hoor) jij bent nu geregistreerd sinds Juni 2001 en je hebt al een berg posts gedaan maar ik denk dat er ongeveer zeker 75% van die posts grappen of andere niet relevante info van de topic zijn.

Nu kom jij waarschijnlijk aandragen dat dat niet zo is en dat sinds 2 dagen ofzo Portje* ook allemaal onzin dingen heeft gepost (reden daarvan is waarschijnlijk drank :wink: ) maar portje* zit hier al veel langer en is er een tijd tussen uit geweest. Ik geef toe al die dingen die hij heeft op genoemd had ie ook in 1 thread kunnen zetten maar ach.

Greetz,

niemand is goed genoeg voor dochtertjes
gewoon een kick in his ass geven

Zoals al eerder aangegeven is hebben een heel aantal mensen (Da_Taxman, Ruff-Next Gangsta, dee-ehn, ikzelf ect) het idee dat het nivo op dit forum daalt…Als jij Spooky20 dan een daadwerkelijk probleem (voor jou dan) aankaart en gewoon om hulp vraagt vind ik dat men daar normaal op kan reageren en niet zoals bijv TDI (geintje kan maar soms is serieus toch beter).

Verder kan ik je geen extra advies geven Spooky20 odat het al gegeven is: Praat met haar ouders en probeer het op te lossen. Zo niet dan denk ik dat uiteindelijk alsde relatie sterk genoeg is tenminste, je vriendin voor jou kiest :slight_smile:

thnx Sies en enigm@star zal het wel proberen om met haar ouders te gaan praten. Alleen het akelig is dat dat ze net doen of ze me mogen weet je wel. Dus ik moet ze ermee gaan confronteren door er zelf over te beginnen. na jah thnx voor the help enz we zien wel hoe het loopt ik post wel een keertje de afloop hiervan

Het is niet leuk als je iets serieus aankaart er vervelend op wordt gereageert.
Zoals je zelf ook nu in je laatste post zegt gewoon de confrontatie aan gaan me de ouders van haar!!

Tja, vertel mij wat over lastige ouders… ermee omgaan kan vaak heel lastig zijn. Voor meisjes is het erger dan voor jongens aangezien die op veel punten fragiler en gevoeliger zijn.

Wat in jouw situatie het beste is? Tja, probeer je vriendin je eens te laten promoten bij haar ouders. Afhankelijk van het type persoon dat ze graag zien moet ze dan vertellen of jou. Stel ze houden van studiebollen, laat haar dan regelmatig vertellen wat voor geweldige punten je wel niet haalt (ik ga er ff vanuit dat je nog de een of andere opleiding doet…).
Als ze echt zo koppig zijn en je onder geen voorwaarde of wat dan ook willen / kunnen accepteren en ze je vriendin voor de keuze stellen (jij of haar ouders) dan moet ze dat beantwoorden door haar ouders voor een keuze te stellen. Door een beetje op het schuldgevoel te werken en ze voor een keuze te stellen bereik je dan veel. Laat haar bijvoorbeeld tegen je ouders zeggen dat als ze haar graag ongelukkig zien dat ze zo vooral moeten doorgaan. Ook moet ze dan zeggen dat ze echter niet ongelukkig wilt zijn en als het erop aankomt voor degene die haar gelukkig maakt: Spooky20 dus… en als ze dat niet kunnen accepteren dan moeten ze er maar voor kiezen hun dochter zo min of meer te verliezen.

Tja, ik weet dat dit heel erg drastisch klinkt maar vaak is dreigen met zoiets al een gedeeltelijke oplossing en gaan ze ook wel bevatten dat ze echt om je geeft en dat het wederzijds is.

Kunnen of willen ze daarna nog niets meegeven, dan zit je echt met een probleem… als je het “goed” (voor zover je van goed kunt spreken) wilt doen zul je je dreigementen waar moeten maken maar dat is natuurlijk niet makkelijk.
Bespreek rustig eens met je vriendin hoever zijn wil gaan in woorden en in daden en misschien dat een oplossing dan dichterbij is…

ps een vriend van me heeft in eenzelfde parket gezeten met de ouders van zijn vriendin… na een rechtzaak die een hele tijd duurde zijn haar ouders uit de ouderlijke macht ontzet wegens geestelijke mishandeling, ze is ondertussentijd weer een half jaar de deur uit en voelt zich zo min of meer dolgelukkig (wel een beetje een vergaand en extreem voorbeeld, maar het is maar ff om aan te geven dat ik een beetje “understanding” door deze situatie heb… ook omdat mijn ouders nooit zo makkelijk waren…)

Originally posted by Dee-ehn

ps een vriend van me heeft in eenzelfde parket gezeten met de ouders van zijn vriendin… na een rechtzaak die een hele tijd duurde zijn haar ouders uit de ouderlijke macht ontzet wegens geestelijke mishandeling, ze is ondertussentijd weer een half jaar de deur uit en voelt zich zo min of meer dolgelukkig (wel een beetje een vergaand en extreem voorbeeld, maar het is maar ff om aan te geven dat ik een beetje “understanding” door deze situatie heb… ook omdat mijn ouders nooit zo makkelijk waren…)

Een beetje vergaand??? Man wil ik het niet met jouw aan de stok krijgen zeg

Originally posted by RaSta

Een beetje vergaand??? Man wil ik het niet met jouw aan de stok krijgen zeg

Euh RaSta… ik zeg niet dat ik zulke dingen doe en tis maar een voorbeeld dat ik van heel dichtbij heb meegemaakt (vriendin van een goede vriend…)

Tja, arme drommel. Ik heb een tijdje net hetzelfde voorgehad. Nu ja, 't is allemaal nogal gek gekomen. Ik heb nu al meer dan drie jaar een relatie. In het begin leken zijn ouders dé ideale schoonouders. Alles was perfect. Het was zelfs zo erg dat ik nauwelijks nog thuis was, ik was aldoor bij mijn vriend. Mijn ouders hebben me daar nooit over geklaagd maar op de duur kwamen er wrijvingen tussen mij en mijn ouders. Het werd echt heel erg en ik begon schuldgevoelens te krijgen. Ik ben zo weer naar mijn ouders toe gegaan, maar mijn vriend wilde me weer aan zijn kant trekken. En zo ben ik ook tussen twee vuren komen te staan. Ik wou goed doen voor hem en zijn ouders, maar ik wou de problemen met mijn ouders ook oplossen en dat ging dus niet. Naderhand ben ik de negatieve kantjes van zijn ouders ook beginnen inzien en op de duur ben ik me ongelooflijk beginnen frustreren in hun handelingen. Ik heb zelfs overwogen om te vertrekken. Maar hier komt mijn raad :

ik heb uit die drie jaar enkele heel belangrijke lessen getrokken : als je je partner echt graag ziet, dan overwin je de problemen samen. Je zult moeilijke periodes hebben, periodes van twijfel, periodes van relatief geluk. Maak nu voor jezelf de balans op: ben je vaak gelukkig? Of loop je meer gefrustreerd rond dan wat anders? Maak voor jezelf uit of je nog wel gelukkig bent en of die vriendin de miserie waard is. Het kan heel goed zijn dat je ze zo graag ziet, dat je ze nooit kwijt wil. Hou je dan sterk door te zeggen dat niets of niemand tussen jullie mag komen. En vecht ervoor !!

Ik dank jullie allen voor dit advies nogmaals

Zal ik de topic dan maar sluiten tot het vervolg hiervan bekend is :slight_smile: