Regiovrije DVDspeler

vbimport

Weet iemand een leuke DVDspeler (zilver) die vooral niet veel kost maar wel regiovrij is?

Ik heb al wel een DVDspeler op mijn DVDset,maar niet regiovrij :sad:

thanks

Welkom :slight_smile:

Indien je niet al te veel geld uit wilt geven, kun je eens kijken bij de DVD spelers die tegen dump prijzen aangeboden worden. Vaak hebben winkels als het Kruidvat, Trekpleister, Bart Smit, V&D, Mediamarkt etc etc DVD spelers die nog geen 50 euri kosten welke prima regiovrij te maken zijn. Soms zijn ze het al, soms moet je zelf nog iets doen.

Wat ik je kan adviseren: ga eens wat winkels in het centrum langs en kijk wat ze hebben. Hebben ze daar niets bij wat je bevalt, dan kun je altijd nog eens op het internet rondstruinen. Online prijsvergelijkers zoals bestekeus.nl, kelkoo.nl, elcheapo.nl, bestekoop.nl etc etc kunnen je een aardig stuk in de richting wijzen.

Weet je niet of een DVD speler regiovrij gemaakt kan worden, dan biedt Google al vaak een snel antwoord. Je kunt daarnaast ook goed gebruik maken van de hardware database van Videohelp.com (directe link: http://www.videohelp.com/dvdhacks).

Zou je voor een A-merk willen gaan, dan is het verstandig eerst op het internet een beetje onderzoek te doen naar de mogelijkheden tot unlocken hiervan. Alhoewel de meeste modellen wel regiovrij gemaakt kunnen worden, is dit niet al te even makkelijk. Tegenwoordig komt het gelukkig niet meer zo veel voor, maar er zijn modellen van Pioneer waarbij bijv. solderen noodzakelijk was om ze regiovrij te krijgen. Andere modellen van Sony kon je weer alleen via een PDA unlocken etc… een beetje onderzoek vooraf is dus zeer zeker aan te bevelen.