Regedit aanpassingen

vbimport

hi hi cdfreaks allez cool?

Ik heb een vraagje ik heb een aanpassing in het register gemaakt nu wil ik daar een klein filetje van maken dus als je op die file klikt hij automatish die aanpassing maakt zonder eerst regedit te openen en handmatig de aanpassing te moeten maken snappen jullie het een beetje?? hoop het maar

p.s. nee dit is niet voor het slopen van computers hahaha

greetz arjan

Open kladblok en typ de keys in die verandert moeten worden, vb:

[HKEY_CLASSES_ROOT\Test voor arjanneumann (dit is de string waarin we een waarde gaan schrijven)
@=“Test1” (en dit is de waarde die in de string moet worden geschreven)

[HKEY_CLASSES_ROOT est2] (string)
@=“Test2” (waarde)

[HKEY_CLASSES_ROOT\CDFREAKS\Forum\NL\question] (string)
@=“www.cdfreaks.com” (waarde)

Dan save je het bestand met een reg extensie.

Nu dubbelklikken op je juist gemaakte reg bestand en even op JA drukken en je waarden worden automatisch aan het register toegevoegd.

hallo ik snap het eigenlijk nog niet echt ik heb een waarde die in hkey_current_user/software/user/kazaa/advanced

de naam van de waarde is MaxSearchResult de waardegegevens wil ik in FA verander oftuwel 250 wat moet ik precies in typen?

mvg arjan

Originally posted by arjanneumann
[B]hallo ik snap het eigenlijk nog niet echt ik heb een waarde die in hkey_current_user/software/user/kazaa/advanced

de naam van de waarde is MaxSearchResult de waardegegevens wil ik in FA verander oftuwel 250 wat moet ik precies in typen?

mvg arjan [/B]

zoals ik het zie:

tekst voor in je kladblok:

[hkey_current_user/software/user/kazaa/advanced/MaxSearchResult] 
@="250"

en dan opslaan als .reg bestand…

Als het mis gaat met dat ding don’t blame me! Wil je het zeker weten vraag dan aan m-pox of ie de exacte code wil schirjven (maar mijne doet het dnek ik ook :p)

hm, hij werkt niet…ik krijg een error dat 't geen registerscript is? (win 98)

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\Advanced]
“MaxSearchResult”=dword:00000250

Voeg de bovenstaande code EXACT in in je kladblok (ook REGEDIT4) en save met reg extensie.

thnkx all

de key zelf invoegen in regedit en van daaruit exporteren is veel handiger :slight_smile:

moet je nie gaan typen :stuck_out_tongue:

gewoon regedit ff openen de aanpassing(en) aanbrengen en click dan ff registry en kies dan export registry. zet dit filetje op je desktop ofzo dat je er onmiddelijk bij kan en volgende maal dat je deze instellingen nodig hebt hoef je slecht eens te dubbelklikken

dat is inderdaad een pak gemakkelijker