Refillen is toppie!

Enkele dagen terug ging mijn kleurcartridge leeg (lees: rood was op). Grrrrrrrr denk ik bij mezelf, daar gaat weer 100 piek naar HP, zodat ik mijn HP DJ710C weer kan voederen.

Na wat gebabbel op ons aller IRC kanaal (#cdfreaks) ben ik tot de conclusie gekomen dat refillen met een injectienaald een zooitje wordt en zelden goed gaat. Eigenwijs als ik ben, ben ik de volgende dag een refill kit bij de Megapool gaan halen.

Ik mijn cartridge netjes laten vullen (door me vriendin, die zit in de verpleging en weet zodoende wel met naalden om te gaan ;)) en in de printer ermee. Ohja, wel even de doorgeprikte ventieltjes afgeplakt om eventuele lekkages (door de luchtdruk in de cartridge) te voorkomen…

Conclusie: er is geen verschil merkbaar met originele HP inkt. De afdruk is perfect! Maar 1 verschil: deze refill inkt is een factor 6 goedkoper (als je meerekent dat je nu geen kleuren meer “weggooit” omdat 1 van de 3 leeg is kan die factor wel eens 10 zijn…).

en geknoei? geen druppel!

Dus voor alle mensen die een HP DJ710C hebben (of een printer die dezelfde cartridge gebruikt, en dat zijn er veeeel): refillen gaat prima, is goed en goedkoop.

handig om te weten!

Als iemand ervaring heeft met het hervullen van de HP Deskjet 930c cartridge wil ik het graag horen! :slight_smile:

Me broertje heeft zo’n HP 930c en refillen is een stukje cake.

moet je wel een vriendin hebben die in de verpleging zit…

De cartridge van de 930 werkt op dezelfde methode als die van de 710 :slight_smile:

Idd…

Tax hep een 970, refil van Inktec werkt bij hem perfect!

Ik heb die van JR… maar het zal vast niet veel verschillen :wink:

Ik zal het de volgende keer eens proberen!

ik heb trouwens een moeder die wel eens een spuitje moet geven, dus dat zal wel lukken! :wink:

Originally posted by Smart@$$
Tax hep een 970, refil van Inktec werkt bij hem perfect!

Klopt, heb de kleurenpatroon nu 1 keer nagevuld en ik moet zeggen dat het erg eenvoudig ging…en de kwaliteit van de afdrukken is er niet minder om geworden, althans niet merkbaar.

als ik zon refill setje koop, zou ik dan even je vriendin mogen lenen ? voor mn dj 840 ?

ik laat de cartridge met zwarte inkt altijd refillen bij de computerzaak, kost 40 gulden in plaats van 83,95 voor een nieuwe…

Originally posted by Crazy Bob
ik laat de cartridge met zwarte inkt altijd refillen bij de computerzaak, kost 40 gulden in plaats van 83,95 voor een nieuwe…

Waar laat je dit doen? En voor welke printer?

Bij Dynabite krijg je neppers van Xerox (goed merk) voor een 50 pieterballen :wink:

Tis alleen lullige als je de kleuren cyan en magenta omdraait… zoals bij mij een keer gebeurd is…

LoL :wink: