Redalert 2 IPX/SPX probleem

Het volgende doet zich voor.

Ik wil met een paar maten (lees mannelijke vrienden) een potje red alert 2 doen over mijn lan.

Alles goed en aardig geinstalleerd en opstarten maar.

Alles perfect spel ingesteld dattie adressen correct zijn wij denken, GAMEN!!!

Ja, jammer maar helaas niet dus

Alle spelers worden gezien in totaal dus 3 man.

Maar dan als de 1 een newgame start dan kunnen die andere 2 wel joinen althans dat zegt ie.

Maar als je dan in dat volgende menu zit dan ziet of de ene persoon de ander niet of andersom en de kaart waarop we willen spelen word ook niet naar 1 van de 2 doorgestuurd en daarna hangt het spel gewoon even in dat menu.

We hebben alle settings geprobeerd in redalert en windows.

Iemand een idee waar het in zou kunnen zitten?

Het gaat om mijn pc die op een Wlan is aangesloten met 2 laptops die dus draadloos een verbinding hebben.

Overigens lukt het wel om met zijn 2en gewoon te gamen.
En als ik een game start (dus niet redalert ofzo) maar iets anders wat over een TCP/IP protocol werkt loopt het als een treintje.

De redalerts die zijn geinstalled met allemaal dezelfde key zou dat nog een probleem kunnen opleveren?

Originally posted by spooky20

De redalerts die zijn geinstalled met allemaal dezelfde key zou dat nog een probleem kunnen opleveren?

yep

ik zal mijn moderator pet maar even afhouden en deze topic niet sluiten :slight_smile:

ehm je doelt er vast op ook dat omdat ik 3 dezelfde keys heb gebruikt dattie illegaal zijn zeker…nou daar heb je het mooi mis.

De key die is gebruikt is van mijn redalert (origineel) en de andere cd’s die we nodig hebben om te gamen die zijn van een maat van mij (ook origineel) maar hij kon die dag da boekie niet vinden.

Maar goed dan gaan we dat nog ff proberen morgenavond :smiley: thnx alvast

Originally posted by spooky20
ehm je doelt er vast op ook dat omdat ik 3 dezelfde keys heb gebruikt dattie illegaal zijn zeker…nou daar heb je het mooi mis.

daarom had ik mijn mod-pet ook nog niet op… voordeel van de twijfel… en de twijfel is nu foetsie :slight_smile:

suc7

Als wij thuis Redalert2 over ons netwerk spelen gaat het in het begin heel goed.
Wij hebben het probleem dat als we een tijd bezig zijn de IPX-verbinding ineens weg is en niet meer terug te krijgen is zonder de hele boel te resetten. Daag spel. :frowning: Ook bij ons geen probleem bij TCP/IP spellen.
Zou dat hetzelfde kunnen zijn Mr. B. zonder pet ?
:cop: = :slight_smile:

Kan heel goed , ik zal het eens nasnuffelen bij Electronic Arts/Westwood

misschien hebben jullie er wel helemaal niets aan, maar toch, ik zelf heb ook RA2 gespeeld met het IPX service, met XP is dat een probleem omdat die standaard niet word geinstalleerd (zou misschien ook moeten met W2k) ook kom je problemen tegen als je 2 netwerkkaarten in je pc heb zitten, in dat geval moet je de ipx protocol die verwijst naar je internet netwerkkaart verwijderen, als je ipx installeerd dan word deze dus ook geinstalleerd voor de kaart die verbinding maakt met het internet, wat dus het probleem veroorzaakt.

Originally posted by soezepoes
Als wij thuis Redalert2 over ons netwerk spelen gaat het in het begin heel goed.
Wij hebben het probleem dat als we een tijd bezig zijn de IPX-verbinding ineens weg is en niet meer terug te krijgen is zonder de hele boel te resetten. Daag spel. :frowning: Ook bij ons geen probleem bij TCP/IP spellen.
Zou dat hetzelfde kunnen zijn Mr. B. zonder pet ?
:cop: = :slight_smile:

Ik heb precies hetzelfde… hoop dat het met ‘generals’ beter gaat.