"rechtermuisknop menu-items"

vbimport

Weet iemand of je de menu items, welke je krijgt als je op een willekeurig bestand of map klikt met je rechtermuisknop, kan verwijderen of eventueel dingen kan toevoegen?

Namelijk na de-installatie van één of ander fout software programmaatje blijft er heel irritant een stel mogelijkheden staan je "het rechtermuis-knop-menu" :mad:

Kan dit ook bij het menu als je met je rechtermuisknop op de "Start knop" drukt?

Alvast B-dankt!!

Met X-setup en/of TweakUI kun je dit modificeren.

damn you’re fast!!

'k moet toch WAT doen tijdens koffiedrinken :slight_smile:

Ik ben het programma X-setup helemaal doorgelopen, je kan wel een paar dingen instellen qua rechtermuismenu (bijvoorbeeld wat er onder het item “new” moet verschijnen) maar ik kan niks vinden mbt. het ‘rechtermuisknopmenu’ bij bestanden/mappen en de startbutton.
Voor de rest zaten er wel een paar leuke dingetjes tussen :stuck_out_tongue:

Ik zal nog ff dat TweakUI gaan uitproberen, en kijken of het daar wel mee lukt…

btw. systeem dat ik nu onder handen heb is een NT4 bak

Inmiddels heb ik de overbodig items (achtergelaten door het ge-deinstaleerde proggie) kunnen verwijderen, door in het register alle bijbehorende sleutels etc. te verwijderen.

Vraag blijft nog of je de menu items, welke je krijgt als je op een willekeurig bestand/map/startmenu klikt met je rechtermuisknop, kan verwijderen of eventueel dingen kan toevoegen

Wat je kan proberen is in je register zoeken naar een naam die voorkomt in het contextmenu. Als je het woord dan vindt in je reg en er staan mappen onder die overeenkomen met de andere items in het contextmenu dan zit je goed. Neem dan een woord waarvan je denkt dat het niet zo vaak voor zou komen in je register anders kan zoeken een aardige som tijd in beslag gaan nemen! :stuck_out_tongue: