Reboot Dell Dimension 4800

vbimport

Goedenmiddag,

de pc van mijn ouders start op zeer wisselende momenten opnieuw op. Het gebeurd 1 of meerdere keren per dag. Soms bij intensieve foto of filmbewerking, soms bij eenvoudige officetaken zoals een email schrijven :). En soms ook gewoon als deze in rust wordt achtergelaten (kom je terug en heb je een leeg bureaublad voor je).

Op deze pc is XP Pro geïnstalleerd. De logs geven geen informatie van fouten oid rondom het tijdstip van opieuw booten. Ik heb met verschillende programma’s zowel de hardeschijf als het geheugen gecontrolleerd. Geen fouten gevonden.

Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van herstarten.

BVD,
René

Van virus tot warmte en van vocht tot slechte harddisk. Het kan echt van alles zijn.
Voer het Dell tagnummer (staat op een zwarte sticker) in op de Dell website en bekijk of je nog garantie hebt en of er eventueel udpates zijn voor je bios en drivers.

Sorry, vanwegen wegblijven reactie…

Er valt dus niets over te zeggen. Garantie hebben we al niet meer. Voeding geeft (iig in Everest) geen gekke pieken, maar dat zegt natuurlijk niets. Hardeschijf heb ik getest met SpinRite. Deze geeft geen verontrustende meldingen. Geheugen gedurende enkele uren getest met MemTestnogwat. PC is al een keer voorzien van een verse windows installatie (hiervoor al zelfde probleem). Drivers zijn up to date. Als virusscanner wordt gebruik gemaakt van NOD32. Deze is up tot date en geeft geen virusmeldingen. Ook onlinescan levert niets op.

Dat wordt dus gewoon raam open en dumpendie handel. :d

bedankt voor de reactie…

Draai eens een Ubuntu Live Linux CD en kijk of het systeem na een tijdje weer gaat rebooten. Dan is het echt een hardwareissue.