Realgamer dood (net na ik abo was geworden)

vbimport

RealGamer is het derde Nederlandse gamesblad dat in een tijdsbestek van ruim een jaar de deuren moet sluiten. Dat maakte de redactie vorige week in een mailing bekend.
In een officiële mailing laat de redactie weten dat van hogerhand is besloten te stoppen met het uitgeven van RealGamer. Het blad, dat in 1999 werd opgericht, kon rekenen op een hecht team van enthousiaste gamers en schrijvers. Volgens de redactie van RealGamer was de oorspronkelijke opzet van het blad uniek te noemen, maar was de markt volgens betrokken bedrijven nog niet rijp voor de link naar online entertainment en multiplayer gaming zoals de redactie die legde.

Dat resulteerde uiteindelijk in financiële problemen, die in het bericht uiteen worden gezet. Het achterwege blijven van externe investeringen, het teruglopen van verkoopcijfers van magazines in het algemeen, te hoge kosten en aarzelende adverteerders zouden dan ook de boosdoeners zijn. Toch is er tussen de regels door te lezen dat de redactie zich geenszins verslagen voelt. De aankondiging wordt dan ook afgesloten met de woorden: “We verlaten met opgeheven hoofd het strijdveld en willen iedereen bedanken voor de steun en het vertrouwen in RealGamer”.

De website van RealGamer is inmiddels onbereikbaar gemaakt, maar in het bericht van de redactie wordt wel gesproken van een online versie van het blad. Dat virtuele magazine zou in september van dit jaar moeten starten, waarbij de huidige redactie weer van de partij zou moeten zijn. De woorden “Salut en wie weet tot later” klinken dan ook hoopgevend in de oren.

(bron: http://www.gamez.nl http://www.gamez.nl/_statisch/nws.1993.phtml)

Grr… had net 3x een blad van hun gehad, de laatste was in april gekomen (10 nummers op een jaar dus dacht dat ze mei misschien oversloegen) maar nu had ik dus al sterk het vermoede dat ze niet meer bestonden. Ook fijn dat die gasten je persoonlijk op de hoogte stellen)

:frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

ik hou het bij men PC Gameplay

Ik was al 3 jaar op de Power Unlimited geabboneerd. Nu zijn die in 3 jaar steeds slechter geworden, en sinds 2 maanden ben ik er vanaf. Nu heb ik de PCzone. Een stuk smakelijkere plaatjes, niet die slechte commentaar onder de plaatjes, een stuk serieuzer in het algemeen, 3x zo dik(en ook 3x zo duur:(), fatsoenlijke hardware info, alleen PC, en democds erbij.

Originally posted by Mattel007
ik hou het bij men PC Gameplay

Heb ik ook wel, maar had de RealGamer voor de mods, online gaming etc, en dat mis ik juist bij PCGP, ok, ze hebben tegenwoordig Online gaming, maar ja… dat is ook alles.

dan mail je ze ff of ze dat in de toekomst niet willen doen, tijdens de vakantie staan ze altijd open vr nieuwe iniatieven

Argh
en ik was net abbo geworden pas 1 keer ontvangen :(:(:frowning:

ik koop elke maand power unlimited, en dat sinds een jaar. En vind ze niet echt slechter geworden, blijf zo op de hoogte van de nieuwste games.:slight_smile:

ik heb niet eens tijd om games te spelen, laat staan
om tijdschriften over games te lezen :slight_smile:

De pu lees ik ook wel maar kijk meestal op het internet
www.gamespot.be

www.gamez.nl
www.gamesen.nl

www.videogames.nl
www.gamezone.com
www.totalvideogames.com
www.shrimpwars.be
www.spelletjesgarnaal.be
www.gsx.nl
www.totalvideogames.com
www.playnation.nl
www.consoledomain.com

Originally posted by Renaat
ik koop elke maand power unlimited, en dat sinds een jaar. En vind ze niet echt slechter geworden, blijf zo op de hoogte van de nieuwste games.:slight_smile:

Nee vind je het gek, het kan gewoon niet slechter dan het nu is.

PU is gewoon een KUT blad!

Originally posted by The MAzTER
PU is gewoon een KUT blad!

Ja dat kun je vinden. Het grote voordeel van de PU ten opzicht van de PC zone is dat de PU veel humor bevat en dat de PU te betalen is. Het is toch niet normaal dat je elke maand 17,- moet betalen voor iets wat je ook kunt krijgen voor 6,95. Of heb ik dat mis :o

Ik had een jaar een abo op pczone(benelux), was wel kicken blad. Alleen had ik nooit tijd voor spelletjes etc. en 150 gulden per jaar is toch (in mijn ogen) wel vrij veel

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Ja dat kun je vinden. Het grote voordeel van de PU ten opzicht van de PC zone is dat de PU veel humor bevat en dat de PU te betalen is. Het is toch niet normaal dat je elke maand 17,- moet betalen voor iets wat je ook kunt krijgen voor 6,95. Of heb ik dat mis :o [/B]

Ga dan werken :stuck_out_tongue: