Rare jongens, die Japanners

vbimport

Japanse uitvinding vertaalt hondengeblaf

TOKIO - Japanse onderzoekers beweren een apparaatje te hebben uitgevonden dat hondengeblaf vertaalt naar menselijke emoties. Hondenbezitters kunnen op deze manier begrijpen hoe hun huisdier in zijn vel zit. Dit meldt de Britse nieuwszender BBC woensdag.

Volgens speelgoedfabrikant Takara kan de uitvinding het onbegrijpelijk grommen en blaffen van honden vertalen naar menselijke emoties. Het apparaatje onderscheidt zes verschillende emoties bij honden: frustratie, paniek, enthousiasme, geluk, verdriet en verlangen.

De uitvinding draagt de naam Bow-lingual en bestaat uit een klein microfoontje dat aan de halsband van de hond is bevestigd. Het instrument ‘leest’ de taal van de hond door het geblaf te vergelijken met een serie voorgeprogrammeerde golfpatronen. De emoties van het huisdier verschijnen vervolgens bij de eigenaar op een beeldschermpje.

De Bow-ligual interpreteert de gemoedstoestand van de viervoeter door gebruik te maken van plaatjes en zinnen, zoals “Dit kan ik niet uitstaan”, “Ik verveel me dood” en “Ik ben zo eenzaam, speel nog wat met me”. Ook concludeert het apparaatje aan het eind van de dag of het huisdier een zware, fijne of extreem leuke dag heeft gehad.

Takara wil de uitvinding zo aanpassen dat hondeneigenaars die van huis zijn elk moment op hun display kunnen zien hoe hun huisdier zich voelt. De Bow-lingual komt in februari op de markt en gaat 12.800 yen (260 gulden) kosten.

Ik denk dat een hond ongeveer deze zinnen zegt:
wat een lekker teefje loopt daar
ik ga ff slijmen bij mijn idiote baasje
als die kerel te dicht komt bijt ik hem in zijn achterwerk
ik lust geen chappi, ik wil echt vlees
nu lekker schijten op het voetpad
die kat is er geweest

woof woof :cool:

Honden zijn gevaarlijk(ik heb slechte ervaring) en kosten te veel geld en tijd. :mad:

Ik heb 2 fretten veel leuker :slight_smile:

The Observer

een stap voorwaarts in de ontcijfering van dierentaal :slight_smile:

wel cool vind ik :slight_smile:

hopelijk werkt dat apparaatje wel beter dan spraakherkenning
op de pc anders ga je nog rare misverstanden krijgen :slight_smile:

Originally posted by cum-a-lot
Ik denk dat een hond ongeveer deze zinnen zegt:
wat een lekker teefje loopt daar
ik ga ff slijmen bij mijn idiote baasje
als die kerel te dicht komt bijt ik hem in zijn achterwerk
ik lust geen chappi, ik wil echt vlees
nu lekker schijten op het voetpad
die kat is er geweest

Je bent eentje vergeten (jij dan nog wel) namelijk:
Neuken die handel

Voor sommige mensen zou zo’n apparaatje ook wel eens handig kunnen zijn…

grr Woof :slight_smile:

Dat zou best stoer zijn , je hond achter de pc laten kruipen en hem een microfoon in zijn bek duwen terwijl je Lernhout&Hauspies spraakherkenningssoftware opstart.
Kijken wat die er van kan maken :slight_smile:

Zo`n ding heb ik niet nodig ik begrijp mijn hond zo ook wel… :stuck_out_tongue:

een grappenmaker zal wel zeggen als:
De koningin naait iedereen. of heil hitler of iets in die richting. De golven worden dan zo geregistreerd dat die hond het hartstike cool vind ed. Moet het apparaatje weer van de markt en zijn we weer terug bij af.
Aan de andere kant wel leuk dat ding. iig kijken wat er uit mijn ‘‘geblaf’’ komt :wink:

Originally posted by Mr. Belvedere
Dat zou best stoer zijn , je hond achter de pc laten kruipen en hem een microfoon in zijn bek duwen terwijl je Lernhout&Hauspies spraakherkenningssoftware opstart.
Kijken wat die er van kan maken :slight_smile:

Misschien dat windows dat wel begrijpt en zonder problempjes blijft draaien :slight_smile:

Originally posted by Totibbs
of heil hitler of iets in die richting.

Een duitse herder bijvoorbeeld :stuck_out_tongue:

HAHAHAHA
maar ik dacht dat er voor moppen een speciale moppentopic was? :p;)

Harrie Jekkers - Het gelijk van de koffietent

“Kijk eens … dit is een koekie van hilter”
(hond negeert koekje)
“Kijk eens , dit is een koekie van beatrix”
Bij bea had de husky het koekje te pakken en bij trix zat ie alweer klaar voor het volgende kunstje

Lamenie lachen :slight_smile:

Als honden kunnen praten krijgen we strax vast wel iemand die het idee heeft dat muziek gezongen door een hond wel aanslaat… krijgen we dus egg Snoop Doggy Dog :slight_smile: