Rare jongens die Denen

vbimport

Wat ik me nu weer op Fox lees:

Een Deense rechter heeft bepaald dat het vermalen van een goudvis in een mixer, geen dierenmishandeling is.

In het Trapholt-museum voor moderne kunst, in het Deense Kolding, werden in 2000 bij wijze van kunstwerk tien mixers met goudvissen erin tentoongesteld.
De bezoekers werden uitgedaagd deze mixers in te schakelen.
Toen iemand dat deed, werden twee goudvissen vermalen.
De Deense dierenbescherming kaartte dit aan bij de politie, waarop de museumdirecteur een boete van zo’n 300 Euro kreeg opgelegd. Dit weigerde hij te betalen, waardoor het tot een rechtszaak kwam.

De rechter stelde de museumdirecteur in het gelijk. Volgens hem zijn de vissen snel en humaan aan hun einde gekomen en is er daarom geen sprake van dierenmishandeling.
Een vertegenwoordiger van de fabrikant van de mixers, Moulinex, gaf aan dat de vissen binnen 1 seconde dood waren.

Tja ik blijf het dierenmishandeling vinden… maarja wie ben ik…

Net zo’n vorm van kunst als die gast die de destructie van de Twin Towers het meest geile vond dat er ooit maar was gebeurd in de wereld.

Voor mij geen kunst dus.

De hand van de kunstenaar in de cementmolen … zou dat ook kunst zijn ?

K vond het instorten van die torens ook wel iets moois hebben, Mr Belvedere. Die tegenstelling van enerzijds schoonheid en afgrijzen, je kan er wel iets van kunst in zien.

Tja, van die goudvis. K heb het sowieso al niet voor al dat moderne kunstgedoe. Zo heb k hier aantal jaren terug geweten dat een kunstenaar een paar zuilen inpakte met 300 kilo ham. Djeez man, geef het dan aan een instelling voor daklozen ofzo. Maar ja, k ben ook maar gewone mens, t zal daar wel aan liggen.

Ik vind dit pure dierenmishandeling, maar ja wie ben ik.

dieren mishandeling . . . .

maar wel heel goed, voor beide:

• kunst nou ja het zal wel leuk uitzien, het is anders :stuck_out_tongue:

• en zoals de bezoeker heeft laten zien, ook zeer gevaar lijk.:a

( voor de goud vis dan, toch een goud vis met lef die daarin gaat “wonen” )

of niet :confused:

Dit is meer een russisch roulette (voor die vissen dan). :bigsmile:

Als iemand wordt afgerost is dit mishandeling.
Als iemand wordt afgerost tot hij dood is is dit moord.

Volgens mij valt dit onder dierenmoord, niet dierenmishandeling.

Zoiets als eekhoorns door een hakselaar destijds op schiphol.
Dit was dierenmoord geen mishandeling.

Het concept van het kunstwerk vind ik wel interessant. Wat voor types drukken op de knop??? Tja, en dan die goudvis… kan me er niet zo druk om maken gezien de hoeveelheid dierenleed die toch al plaats vindt in deze wereld…

Ik heb gelezen dat die vissen geen ‘AUW’ of iets dergelijks hebben geroepen, dus het zal idd wel snel en pijnloos gegaan zijn.

(voor de wijsneuzen: in Denemarken is ‘auw’ ook gewoon ‘auw’)