Rare Glitches VGA

Ehm, zoals ik een tijdje geleden zei heb ik dus nu watercooling op mijn pc.

Te weten met 3 units, CPU cooler, Northbridge cooler en een VGA cooler.

Ik draai met een AMDXP 2600+ op een ABit K7MAX2 mobo en een Gforce4 Ti4800.

Nu sinds ik die watercooling heb gebeurde mij het steeds met bv, NFS:U dat ik na zeg maar 15 minuten spelen ofzo een beetje rare glitches kreeg, lege vlakken op scherm en langzamer lopen enz.

En nu krijg ik datzelfde met Farcry na een tijdje spelen gaatie die rare dingen vertonen en looptie vast. (deze 2 games speel ik op 1024x768)

Het lijkt erop dat mijn GPU dus VGAplank te warm wordt maar hoe ga ik dit dan verhelpen.

BTW met andere spellen zoals Call of duty (die ik overigens op een hoge reso draai 1600x1200) heb ik dit soort problemen niet.

Dit probleem treedt meestal op wanneer een VGA kaart op een te hoge temperatuur of snelheid draait. Heb je toevallig je VGA overgeklokt?

Zo niet, controleer dan eens of je koelblok van je VGA goed contact maakt met de GPU zelf. Breng een dun laagje koelpasta aan…

Het kan trouwens ook nooit kwaad, indien afwezig, koelblokjes op je geheugen chips aan te brengen. Vooral indien je overklokt kan dit gunstig uitpakken…

Ik weet niet welke detonator/forceware drivers je gebruikt , maar ik heb gemerkt dat de allerlaatste niet echt stabiel zijn.

Ik heb voor Broken Sword III the Sleeping Dragon , zelfs terug gemoeten naar oudere driver (52 of zo geloof ik).

Verder kan het natuurlijk geen kwaad eens de temperaturen van de diverse ic’s in de gaten te houden. Bij mij was het regelmatig hang.com als de vgakaart eens echt moest gaan nadenken.

Nou ik heb dus hetvolgende al geprobeert nu.

Pasta (zat er al tussen) :slight_smile:

memory koelers zitten erop

Kaart is niet overgeklokt.

Nu voor te proberen even originele lucht koeler teruggezet ehm resultaat binnen 5 minuten hangen :frowning:

Driver is niet de laatste maar idd die 52nogwat.

Ik ga morgen nog even mijn watercooling terug zetten en ik probeer nog aan een P1 fan te komen voor het memory te koelen maar iets anders kan ik niet meer verzinnen.

Krijgt de kaart wel voldoende energie toegestopt? Je kunt dit eventueel controleren met een programma als Sandra

hmmz

Nou kom ik net thuis en zegt me pa, : Jong das weer een mooi spelleke wat ge daaro heb. Ik: Euh huh hoe bedoel je? hij weer nou dat far cry ding heb ik vanmiddag zitten spelen.

En ik kruip er achter en dat ding hangt weer na gewoon 4 minuten gamen en me pa heb het dus vanmiddag een uurtje zitten doen.

Ik ga nu ff sisoft sandra draaien enz en ff die laatste nvidia drivers installeren en dan zie ik wel weer ff verder.

BTW DN je link klopte niet :wink:

Hmmz.

Ik heb nu mijn watercooler er weer op zitten en de Nvidia drivers geupdate en nu schijnt het te werken ? :confused:

Amateur